Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Close grip bench press (triceps)

Recommended Posts

Close grip bench press (triceps)

De close grip bench press is veelal de oefening voor je triceps, maar je traint er ook bijvoorbeeld een beetje je borst en schouders mee.

Hoe doe je deze oefening?

Ga stevig liggen op het bankje met je voeten op de grond. Pak de stang vast met ongeveer 10 tot 40 centimeter tussen je handen. Zorg ervoor dat je duimen naar elkaar toe wijzen. Laat de stang vervolgens tot je borst zakken en duw hem daarna weer omhoog. Zorg ervoor dat je dit in een vloeiende beweging doet en niet te zwaar voor je eigen kunnen. Een goede uitvoering is belangrijk.

 

 

Close-Grip-Barbell-Bench-Press.jpg

Close-Grip-Barbell-Bench-Press-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Deze pak ik vaak als ik op dag 5 nog ruimte over heb om armen nog eens te doen! Qua coördinatie wel belangrijk de bar bij je borst te houden en niet teveel naar je buik te verplaatsen. In verband met de smalle grip krijg ik die neiging wel eens. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede oefeningen, voor een bodybuilder prima :) Ik ben er zelf niet zo erg van.

Van het bodybuilden niet? :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van het bodybuilden niet? :P 

Nop, ik vind het leuk om ijzers te tillen en daarin meer vermoeidheid te genereren. Ik houd het daarom echt enkel op de basics, zoals optrekken, deadliften, benchen, bor, mp, dips, squats etc etc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nop, ik vind het leuk om ijzers te tillen en daarin meer vermoeidheid te genereren. Ik houd het daarom echt enkel op de basics, zoals optrekken, deadliften, benchen, bor, mp, dips, squats etc etc. 

Close grip bench press is een basic oefening! Grrr >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Als je Shorty toch gaat appen moet je zeker even vragen naar Cardarine. Dat is geen Sarm maar is tijdens een cut wel echt een hele dikke plus 💪🏻✅
    • Hai Nick,   heftig zeg, goed om te horen dat je weer op de goede weg bent, Zoiets zet je leven totaal op zijn kop! wat beteft de progressie: het feit dat je weer sport geeft al aan dat de progressie er zeker al wel is. Bekijk het in kleine stapjes en hou alles bij, dat is echt belangrijk. Soms denk je niet vooruit te gaan maar als je niets bijhoudt dan kan je het ook onmogelijk weten. Zo te horen zit je wel al op een tijdelijk plafond en dat is niet gek na al die ellende, je lijf heeft echt een klap gehad. 
        maak een trainschema en volg dat consistend, dan wordt je er het snelst beter in zoals je weet. En maak het niet te gek. 
      Bv, ik noem even wat: bankdruk doe je met 50 kilo 4x6. Pobeer de keer erop 5x6, of 4x7 a 8. Dan ben je ongemerkt na een tijdje al heel wat verder. En doe die zelfde oefeningen met max 2 a 3 dagen ertussen opnieuw, Anders ga je niet de beste timing hebben kwa supercompensatie. 
        sterkte en goed te horen dat je weer bezig Bent! mvg Sander
    • Hai Gary,   ik ken het niet maar heb het even opgeZocht net. Als je het mij vraagt: weer gewoon een mengsel van dingen die nu gehyped wordt. Als je echt alles tot in de puntjes goed doet en je voeding en training is dus perfect, je zit tegen je max, heel mischien ga je dan een mini sprongetje maken. 
      Dan kan je beter even doorsparen en van dat geld bv een flesje lgd 4033 gaan kopen. Dan weet je in ieder geval zeker dat je resultaat boekt en gaat zien. Maar ook hier geldt weer: voeding en training moet kloppen en dan heb je met zo’n middeltje die extra stap. 
        mvg Sander
  • Sponsors