Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Close grip bench press (triceps)

Recommended Posts

Close grip bench press (triceps)

De close grip bench press is veelal de oefening voor je triceps, maar je traint er ook bijvoorbeeld een beetje je borst en schouders mee.

Hoe doe je deze oefening?

Ga stevig liggen op het bankje met je voeten op de grond. Pak de stang vast met ongeveer 10 tot 40 centimeter tussen je handen. Zorg ervoor dat je duimen naar elkaar toe wijzen. Laat de stang vervolgens tot je borst zakken en duw hem daarna weer omhoog. Zorg ervoor dat je dit in een vloeiende beweging doet en niet te zwaar voor je eigen kunnen. Een goede uitvoering is belangrijk.

 

 

Close-Grip-Barbell-Bench-Press.jpg

Close-Grip-Barbell-Bench-Press-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Deze pak ik vaak als ik op dag 5 nog ruimte over heb om armen nog eens te doen! Qua coördinatie wel belangrijk de bar bij je borst te houden en niet teveel naar je buik te verplaatsen. In verband met de smalle grip krijg ik die neiging wel eens. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede oefeningen, voor een bodybuilder prima :) Ik ben er zelf niet zo erg van.

Van het bodybuilden niet? :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van het bodybuilden niet? :P 

Nop, ik vind het leuk om ijzers te tillen en daarin meer vermoeidheid te genereren. Ik houd het daarom echt enkel op de basics, zoals optrekken, deadliften, benchen, bor, mp, dips, squats etc etc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nop, ik vind het leuk om ijzers te tillen en daarin meer vermoeidheid te genereren. Ik houd het daarom echt enkel op de basics, zoals optrekken, deadliften, benchen, bor, mp, dips, squats etc etc. 

Close grip bench press is een basic oefening! Grrr >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    •   Ja! Hele goeie voor dikke billen!
    • Hallo Kyra   Je zou ook eens de Hip Thrust moeten overwegen. Dit is nl DE oefening voor booty growth.     
    • Hoi Kyra, 220cm halterstang is meestal een Olympische maat voor mannen, dit heeft met het gripgedeelte(waar je je handen plaatst) te maken die dan 28mm in diameter is. 200cm halterstang is meestal een gangbare maat voor vrouwen waarvan het gripgedeelte 25mm in diameter is.   Olympische halterstang hebben altijd gewichtschijven nodig met een opening van 50mm, en zijn (meestal) kwalitatief erg goed en fijn om mee aan de slag te gaan, nadeel is wel dat ze duurder zijn dan...   Halterstangen met een schijfopname van  30mm, dit zijn meestal goedkope stangen waarvan de hele stang 30mm is, dus ook je gripmaat. Deze stangen kunnen geen heel groot gewicht aan.   Maar als je net begint met trainen überhaupt, dan is het misschien wel verstandiger om een iets goedkoper setje aan te schaffen om te kijken of je het iets vind.   Je kan bij verschillende sites een kijkje nemen bijv. Gorilla sports Decathlon Helisports Je kan ook op Google zoeken naar complete haltersets, mocht je er één op het oog hebben hier even plaatsen.  
  • Sponsors