Advertentie:



Sign in to follow this  
Fit

Close grip bench press (triceps)

Recommended Posts

Close grip bench press (triceps)

De close grip bench press is veelal de oefening voor je triceps, maar je traint er ook bijvoorbeeld een beetje je borst en schouders mee.

Hoe doe je deze oefening?

Ga stevig liggen op het bankje met je voeten op de grond. Pak de stang vast met ongeveer 10 tot 40 centimeter tussen je handen. Zorg ervoor dat je duimen naar elkaar toe wijzen. Laat de stang vervolgens tot je borst zakken en duw hem daarna weer omhoog. Zorg ervoor dat je dit in een vloeiende beweging doet en niet te zwaar voor je eigen kunnen. Een goede uitvoering is belangrijk.

 

 

Close-Grip-Barbell-Bench-Press.jpg

Close-Grip-Barbell-Bench-Press-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Deze pak ik vaak als ik op dag 5 nog ruimte over heb om armen nog eens te doen! Qua coördinatie wel belangrijk de bar bij je borst te houden en niet teveel naar je buik te verplaatsen. In verband met de smalle grip krijg ik die neiging wel eens. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede oefeningen, voor een bodybuilder prima :) Ik ben er zelf niet zo erg van.

Van het bodybuilden niet? :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van het bodybuilden niet? :P 

Nop, ik vind het leuk om ijzers te tillen en daarin meer vermoeidheid te genereren. Ik houd het daarom echt enkel op de basics, zoals optrekken, deadliften, benchen, bor, mp, dips, squats etc etc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nop, ik vind het leuk om ijzers te tillen en daarin meer vermoeidheid te genereren. Ik houd het daarom echt enkel op de basics, zoals optrekken, deadliften, benchen, bor, mp, dips, squats etc etc. 

Close grip bench press is een basic oefening! Grrr >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik zou ze altijd los erbij pakken, met compound oefeningen pak je ze altijd maar een minimaal percentage mee.    Succes! 
    • Inderdaad, ik heb vraagtekens, maar meer omdat ik het zelf nog niet geprobeerd heb. Verder heb ik wel de studies gezien die aangeven dat het wel werkt! De vraag is, hoelang moet je zoiets doen, hoever moet het afgekneld zijn, hoeveel procent load van het 1RM trainden die mensen op etc.   Dat zijn factoren die erg meespelen. Maar hey, als het werkt, ga ik het proberen.    Iemand ervaring hiermee inderdaad?
    • Is hier nog wel eens dieper op in gegaan? Ik kom het onderwerp zelden tegen. 
        Net een BFR training gehad op biceps en triceps. 

      Ik weet dat het veilig is, maar ik vond het toch even heel eng... De aderen in mijn biceps werden dermate groter en zichtbaar dat ik de elastieken uit angst heb af gedaan. 

      Ik heb 3 goede sets van 15 herhalingen op m’n biceps gedaan (barbell curl) en 3 goede sets van 25 herhalingen op triceps (cable pushdown). 

      Ik denk dat ik deze vorm van training pas serieus aandurf als ik een echte set bands met drukmeter heb aangeschaft. Om die uitgave te rechtvaardigen wil ik mij wel eerst even goed inlezen over de positieve effecten van deze vorm van trainen. Wellicht dat hier iemand wat over kan vertellen? 

      Mijn persoonlijke ervaring tijdens de beperkte trainingsduur onder BFR is wel positief. Je merkt inderdaad dat je training zwaarder voelt. Als de pomp komt is de pijn bijna ondraaglijk. Let wel: ik kan tegen deze pijn, ik presteer goed onder pijn, maar het voelde ietwat gevaarlijk en daarom ben ik gestopt en zonder elastieken verder gaan trainen. De elastieken zaten duidelijk te strak, want de armen begonnen instant gruwelijk koud aan te voelen. Elastieken iets losser gedaan en toen was het hele effect juist weg.... dus te strak vs te los.

      Ben benieuwd hoe de armen er morgen bij staan    @Shorty heeft ook zijn vraagtekens bij de effectiviteit van de training. Ik kan meerdere bronnen opzoeken die dan beiden het tegenovergestelde ‘aantonen’....   Lastig onderwerp? Mensen met praktijkervaring? 
  • Sponsors