Advertentie:



Sign in to follow this  
Fit

Close grip bench press (triceps)

Recommended Posts

Close grip bench press (triceps)

De close grip bench press is veelal de oefening voor je triceps, maar je traint er ook bijvoorbeeld een beetje je borst en schouders mee.

Hoe doe je deze oefening?

Ga stevig liggen op het bankje met je voeten op de grond. Pak de stang vast met ongeveer 10 tot 40 centimeter tussen je handen. Zorg ervoor dat je duimen naar elkaar toe wijzen. Laat de stang vervolgens tot je borst zakken en duw hem daarna weer omhoog. Zorg ervoor dat je dit in een vloeiende beweging doet en niet te zwaar voor je eigen kunnen. Een goede uitvoering is belangrijk.

 

 

Close-Grip-Barbell-Bench-Press.jpg

Close-Grip-Barbell-Bench-Press-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Deze pak ik vaak als ik op dag 5 nog ruimte over heb om armen nog eens te doen! Qua coördinatie wel belangrijk de bar bij je borst te houden en niet teveel naar je buik te verplaatsen. In verband met de smalle grip krijg ik die neiging wel eens. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede oefeningen, voor een bodybuilder prima :) Ik ben er zelf niet zo erg van.

Van het bodybuilden niet? :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van het bodybuilden niet? :P 

Nop, ik vind het leuk om ijzers te tillen en daarin meer vermoeidheid te genereren. Ik houd het daarom echt enkel op de basics, zoals optrekken, deadliften, benchen, bor, mp, dips, squats etc etc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nop, ik vind het leuk om ijzers te tillen en daarin meer vermoeidheid te genereren. Ik houd het daarom echt enkel op de basics, zoals optrekken, deadliften, benchen, bor, mp, dips, squats etc etc. 

Close grip bench press is een basic oefening! Grrr >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Niks mis met je oefenselectie. Ziet er zeer goed uit met alle (belangrijke) compound oefeningen erin verwerkt. Voor beginners zeer belangrijk om deze in je schema te verwerken om zo de basis van je lichaamsmotoriek etc te verbeteren. Verder sluit ik me bij @Hansie aan. Voorkeur ligt voor mijzelf ook bij minimaal 2 keer per week frequentie. Je zou dit schema dus kunnen opsplitsen in een upper/lower maar dit is persoonsgebonden. Oefenselectie is in ieder geval top  zou ik niks tot weinig aan veranderen
    • Persoonlijk prefereer ik een full body schema of upper/lower body voor de eenvoudige reden dat je meer frequentie per spiergroep hebt i.p.v. één maal per week een spiergroep aan te pakken. Meer frequentie zou meer spiergroei stimuleren maar hier is dikwijls discussie over bij mensen die zweren bij een split programma. Als je beginner bent heb je volgens mij het meeste baat bij een full body schema. Veel mensen spiegelen zich aan de  schema's van de pro's met naam en faam maar vergeten dat velen, en we moeten daar niet flauw over doen, artificiële hulpmiddelen gebruiken die toelaten een geweldig volume te halen tijdens hun training daar waar de meeste stervelingen niet aan toe komen. Wil ik daarmee zeggen dat je schema niet zal werken: neen. In het begin zal je hoe dan ook spieren aanzetten omdat elke prikkel helpt, ze noemen dat ook wel eens newbie gains. Je hebt zeker goede basisoefeningen gekozen en de grote 3 zijn er in opgenomen: bench press, squat en deadlift. Dit zijn naast military press en pull ups zowat de belangrijkste compound oefeningen, dit zijn oefeningen waar je met één oefening verschillende spieren aan het werk zet. Daarbij zorgen de meeste compound oefeningen voor een hormonale opstoot van testosteron wat dan weer positief is voor spiergroei. Zeker benen zwaar trainen wordt aangeraden en daar zal raar maar waar je bovenlichaam baat bij hebben, net door die hormonale respons. Zelfs met het weinige materiaal dat je hebt kan je een goed schema in één boksen. Online voorbeelden zat.   Succes
  • Sponsors