Advertentie:

Dutchy310

Dagelijkse Calorieën inname

Recommended Posts

Hallo,

Heb via dit Forum de voedingsschema maker (Excel bestand) gebruikt om mijn dagelijkse calorieën inname te berekenen.

tijdens mijn korte bulk periode (ik ben te laat begonnen) van 1,5 maand heb ik dagelijks rond de 3400kcal (clean) gegeten en in het weekend (zaterdag/zondag) kwam de dirty bulk tevoorschijn. De hoeveelheid dat ik moest eten kwam mij bijna mn strot uit. In 1,5 maand tijd ben ik ook meer dan 4 kilo aangekomen. 

Nu wil ik over 2 weken (nadat ik gewend ben aan mn onderhoudsniveau) beginnen met mijn cut. 

Online ben ik een beetje aan het zoeken hoeveel calorieën ik moet eten om te cutten voor mijn gewicht, maar hier zie ik bij verschillende bronnen dat ik tussen de 3000 en 4000 kcal moet gaan eten wat mij veel te veel lijkt aangezien ik in mijn bulk periode al rond de 3400 kcal at.

Bij de activiteit factoren worden verschillende factoren aangegeven. Ik doe 5 dagen per week aan fitness (Push-Pull-Leg-Push-Pull) en daarnaast nog 1x1 uur kickboxen en 1x1 uur BJJ waardoor ik denk dat de 1,75 activiteit factor wel van toepassing is.

Ik heb het gevoel dat ik veel te veel moet eten en ben bang dat ik dit 2 maanden ga doen en er dan achter kom dat dit niet werkt waardoor ik te laat ben voor de zomer. 

hebben jullie hier een mening over?

ik hoor hem graag.

Groetjes.

Leeftijd   27                
Lengte (cm)   185   BMR         2098 kcal
Totale lichaamsgewicht (kg) 100,0   Onderhoudsniveau         3672 kcal
Vetpercentage   20,0%   Cutten         3304 kcal
VVM   80,0   Bulken         4039 kcal
Activiteitsfactor   1,75                

Advertentie:

Hey man! 

Dat soort calculators geven je een IDEE van hoe het zou kunnen. Maar je moet het op je eigen feiten baseren.

Als jij nu 3400 kcal eet en daarop nog steeds aankomt, is dat prima! Dan is er (nog) geen reden om omhoog te gaan in kcal!

Zodra je stopt met aankomen (ff 2 keer per week op de weegschaal en als je de tweede keer dat je weegt nog steeds hetzelfde weegt) ga je pas weer 200 of 250 kcal omhoog. Zo voorkom je dat je ongewilde vetmassa aankomt EN dat je dat er allemaal af moet cutten.

Zo doe je een LEAN bulk. ;)

Het is geen raketwetenschap, maar het is altijd zelf aanvoelen en proberen want jouw lichaam is niet zoals dat van anderen!