Advertentie:

Don

Trainingschema

Recommended Posts

Hoi! 

Ik ben op zoek naar een beter trainingsschema dan wat ik nu heb, die goed in mijn week past. Ik doe dinsdag en donderdag aan boksen en voor de rest fitness ik op ma, wo, vrij, zat.

Mijn schema nu is: (in dezelfde volgorde)

Ma: benen borst

wo: rug biceps

vrij: borst benen

Zat: schouders armen

Maar ik merk dat ik redelijk lang bezig ben op ma en vrij en heb dan niet echt het idee meer dat het erg effectief is.

Kan iemand mij kunnen helpen met een beter trainingsschema (met oefeningen erbij als dat mogelijk is). De dagen waarop ik boks zou eventueel naar een maandag of vrijdag verplaatst kunnen worden maar liever niet.

Groetjes!

Advertentie:

Hi @Don

Toen ik in het verleden op dezelfde dagen gevechtsport deed, vond ik een upper - lower - fullbody of 3x fullbody split gemakkelijker.

Je hebt heel wat spieren nodig in je bokstrainingen, dus benen en borst of rug en biceps voorafgaand lijkt mij teveel stress op je lichaam. 

Optie A: 

- Lower (bvb. Legpress - Leg curls - Leg extension - Calve raises)

- Upper (bvb. Chest press - Rows - Pec decks of Flyes - Pull ups - Tricep extensions & Preacher curls - optioneel buik)

- Fullbody (bvb. Squat - Overhead press - Leg curl - Lat pullover - Lateral raises)

- 4e dag kan je bvb armen en wat zwakkere punten aanpakken

Optie B:

3x Fullbody & een extra dag voor je zwakkere punten

- Je traint bvb de ene dag Borst, achterkant benen, achterkant schouders

- Volgende dag doe je het omgekeerde, dus Rug, voorkant benen, side delts, buik

- Repeat. 

Belangrijk is bij optie B niet TE zwaar te gaan, maar dat je wel alles eruit hebt gehaald. Bij optie A kan je zwaarder gaan gezien de upper & lower dag. 

Hopelijk helpt dit jou wat verder :) 

Edited by Sciacca
  • Upvote 1

2 uur geleden zei Sciacca:

Hi @Don

Toen ik in het verleden op dezelfde dagen gevechtsport deed, vond ik een upper - lower - fullbody of 3x fullbody split gemakkelijker.

Je hebt heel wat spieren nodig in je bokstrainingen, dus benen en borst of rug en biceps voorafgaand lijkt mij teveel stress op je lichaam. 

Optie A: 

- Lower (bvb. Legpress - Leg curls - Leg extension - Calve raises)

- Upper (bvb. Chest press - Rows - Pec decks of Flyes - Pull ups - Tricep extensions & Preacher curls - optioneel buik)

- Fullbody (bvb. Squat - Overhead press - Leg curl - Lat pullover - Lateral raises)

- 4e dag kan je bvb armen en wat zwakkere punten aanpakken

Optie B:

3x Fullbody & een extra dag voor je zwakkere punten

- Je traint bvb de ene dag Borst, achterkant benen, achterkant schouders

- Volgende dag doe je het omgekeerde, dus Rug, voorkant benen, side delts, buik

- Repeat. 

Belangrijk is bij optie B niet TE zwaar te gaan, maar dat je wel alles eruit hebt gehaald. Bij optie A kan je zwaarder gaan gezien de upper & lower dag. 

Hopelijk helpt dit jou wat verder :) 

@Sciacca

Kijk top, bedankt!

Ik ga na deze week voor optie A, kijken hoe het me bevalt.

Bedankt voor je tijd!👊🏽

• Like 1