Advertentie:

Sign in to follow this  
Gdberghuis

Hoeveel eten na droogtrainen

Recommended Posts

Goedemiddag,

ik heb een vraag over het eten na het droogtrainen. ik ben voor het eerst gaan bulken en droogtrainen. Ik ga richting mijn lichaam waar ik tevreden mee ben. Ik eet nu 2100kcal per dag en beweeg ontzettend veel om af te vallen. Nu maak ik me een beetje zorgen om het eten en de caloriebehoefte na het droogtrainen. Ik wil natuurlijk weer meer gaan eten en op gewicht blijven.

Nu heb ik toevallig vorige week 2 dagen wandelen gemist en zag ik tot mijn verbazing een toename van gewicht van 0,2kg. Ik kan me zo voorstellen als ik nu opeens op behoefte zou eten (denk rond de 2500) en minder zou bewegen ik opeens nog meer aankom en zo mijn ideale lichaam weer verlies.

Nu zijn eigenlijk de 2 belangrijkste vragen voor mij:

1) is het normaal dat ik 1-2kg ga aankomen na het droogtrainen en ik dus nog droger moet worden om dit lichaam te behouden? 

2) hoe kan ik gewoon weer normaal gaan eten en bewegen hoeveel ik zelf wil en op gewicht blijven? Toen ik klaar was met bulken (maar 7kg zwaarder dan nu denk ik) kon ik ongeveer 2400 op een dag eten zonder extra beweging of 2500-2600 met extra beweging.

alvast bedankt

Advertentie:

Hai!

allereerst: goed bezig!

Na het droogtrainnen kan je het rustig op gaan bouwen. Voeg per week bv 100 kcal toe en kijk wat er gebeurd. Als je een tekort hebt van bv 400kcal in je cut, dan kan je dus zoeizo 400 kcal op gaan voeren de komende weken. 

En op de weegschaal kom je aan…..in vocht. Je gaat meer eten dus hou je meer vocht vast. 1 gr koolydraten houdt bv 4 gr vocht vast. 
waarschijnlijk zie je er nog betet uit na twee weken opvoeren van je eten. Spieren zijn voller, vel zit dan nog wat strakker, t oogt dan allemaal

nog net wat beter. 

mvg Sander

Op 15-6-2024 at 15:30 zei Motivator:

Hai!

allereerst: goed bezig!

Na het droogtrainnen kan je het rustig op gaan bouwen. Voeg per week bv 100 kcal toe en kijk wat er gebeurd. Als je een tekort hebt van bv 400kcal in je cut, dan kan je dus zoeizo 400 kcal op gaan voeren de komende weken. 

En op de weegschaal kom je aan…..in vocht. Je gaat meer eten dus hou je meer vocht vast. 1 gr koolydraten houdt bv 4 gr vocht vast. 
waarschijnlijk zie je er nog betet uit na twee weken opvoeren van je eten. Spieren zijn voller, vel zit dan nog wat strakker, t oogt dan allemaal

nog net wat beter. 

mvg Sander

en als u zegt opvoeren per week 100kcal bedoeld u denk ik 100kcal per dag toch? Ik eet nu 2100kcal en behoefte is denk ik 2500-2600 als ik op deze manier blijf bewegen. Dan is het dus binnen 4-5 weken zit ik op 2500 met 100kcal per dag extra?

alvast bedankt