Advertentie:

Kaboke

Pull up bar bevestigen

Recommended Posts

Vraagje voor de handige Harry’s

Ik zou graag een pull up bar toevoegen ( ik kan deze tweedehands aanschaffen ) aan mijn beperkte gym ruimte maar twijfel voor de bevestiging hiervan in bijlage kan je zien dat alle binnenmuren eigenlijk soort van holle steen is denk ik toch 

muren zijn wel afgewerkt en bepleisterd 

Nu mijn vraag is eigenlijk is dit mogelijk of moet er iets anders voorzien worden of is het een directe nee 

heb ook al iets gelezen over secundaire bevestiging ofzo maar ik kan mij daar niet direct iets van voorstellen 

de fischer duo power met zeskantschroef ( zoals op foto ) beweerd voor holle steen max 70kg als dit per schroef is zou dit toch moeten lukken of zie ik dit verkeerd ( pull up bar zit vast met 6 schroeven ) 

ik zelf weeg 60 kg de bar 20 kg dus max 150kg zou de bevestiging moeten houden 

dank bij voorbaat 

kathleen 

IMG_1477.jpeg

IMG_1478.jpeg

IMG_1479.png

Advertentie:

Beetje polymax eronder + bouten klaar haha :) 

Bij keramische blokken ( holle bouwsteen) altijd een chemisch spuit anker gebruiken in combinatie met een kous die je in het geboorde gat drukt. Daar dan een draadeind in drukken. Een paar uur laten uitharden en dan de moeren aandraaien. Iets anders gaat echt niet werken bij zware belasting in combinatie met holle keramische blokken. Ankers ff googelen, wij gebruiken altijd sika of fischer. ( heb redelijk wat ervaring, zit al 34 jaar in de bouw )

Had ook al gedacht aan chemische verankering dat zou moeten lukken en er zal ook nooit max van gewicht aanhangen 

60kg ( eigen gewicht ) 21 kg pull up bar + eventueel extra gewicht maar dat zijn toekomstdromen 😜