Advertentie:

ijzer

Voeding voor het slapen gaan

Recommended Posts

Hallo brede mannen,

Al tijden neem ik s'avonds magere kwark of caseine eiwitten voor het slapen gaan. Ik wil dit wel eens wat meer gaan afwisselen. Wat eten jullie meestal voor het slapen gaan en hebben jullie nog tips voor wat afwisseling? 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Zelf vind ik het fijn om rond 9 uur een proteine reep en een banaan nog naar binnen te werken ( dit is net na mijn training ). En dan om 10:00-10:30 een shakie total protein.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Of eventueel iets van gebakken eieren, tonijn in olijfolie, maar daar zit je vaka om 11u niet meer op te wachten. Kwark met een schepje whey handje noten en lijnzaad is dan een prima keus :)

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Vind een handje noten in de avond ook wel lekker. #nohomo

Maar vaak s'avonds nog wat magere franse kwark, of casein van b&f. Nam eerst nog wel eens wat broodjes voor het slapen gaan, maar daar word ik tegenwoordig vaak van wakker snachts. 

bewerkt door LvlUp

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

M'n vriendin stopt pas noten in haar mond als we al in bed liggen..

Heeft ze dus maar twee dagen te eten? Tenzij het twee pinda's zijn, dan ben je ze in avond kwijt.

Ze heeft haar handen er vol aan! :D

Kleine handjes zeker :D

OT: Danio Stracciatella met extra Micellar Casein Perfection Cookies en Cream of zelf gemaakte tonijn salade..

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Heeft ze dus maar twee dagen te eten? Tenzij het twee pinda's zijn, dan ben je ze in avond kwijt.

Kleine handjes zeker :D

OT: Danio Stracciatella met extra Micellar Casein Perfection Cookies en Cream of zelf gemaakte tonijn salade..

Top!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Super Saiyan:

Ik neem altijd caseine van B&F, probeer elke keer weer een andere smaak zo wissel ik dit af. Doet het prima voor mij voor het slapen gaan. 

Ja, inderdaad de beste optie. Ik vind deze laatste shake altijd psychologisch de zwaarste om te nemen. Laat in de avond toch vaak de behoefte om iets slechts te eten. Meer mensen last van? 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei ijzer:

Ja, inderdaad de beste optie. Ik vind deze laatste shake altijd psychologisch de zwaarste om te nemen. Laat in de avond toch vaak de behoefte om iets slechts te eten. Meer mensen last van? 

Zeker last van, vooral in pizza's en shoarma in de avond! Maar vaak kan alles er wel in en ik heb behoorlijk leuke en lekkere gerechtjes weten te fabriceren. Helaas ook hele gore. Kwark heb ik gewoon niet altijd zin in en dan is een caseïne shake een goede uitkomst en welkome afwisseling.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei ijzer:

Ja, inderdaad de beste optie. Ik vind deze laatste shake altijd psychologisch de zwaarste om te nemen. Laat in de avond toch vaak de behoefte om iets slechts te eten. Meer mensen last van? 

Nee doordeweeks eigenlijk niet, einde van de week vrijdag/zaterdag avond.. man man dit zijn wel hele lastige avonden om niet iets slechts te eten voor het slapen gaan. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Ik trek de expander met beide handen uitelkaar. Ik voel het niet alleen in mijn triceps maar ook in de trapezius.
    • Zoals de naam al aangeeft wordt de triceps kickback dumbbell voor de triceps gedaan maar ik merk dat het ook een goeie oefening voor de lattissimus dorsi is. Ik doe de oefening staand met een kettlebell van 8kg. 
    • Hallo Vinny, zoals ik het zie train jij met veel reps. Daar is niks mis mee. Toch zijn er een paar voorwaarden waar je je moet aan houden wil je spiergroei verkrijgen. Het gewicht waar je mee traint mag niet minder bedragen dan 40% van je 1RM. Je hoeft echter die 1RM niet te weten om te weten te komen hoeveel dit bedraagt. Kijk maar op deze link Een tweede voorwaarde is dat je to failure gaat. Dit wil zeggen dat je een set beëindigt met een rep waarvan je voelt dat er geen volgende meer uit kan. Wees hier wel voorzichtig mee. Trainen to failure is heel taxerend voor het centrale zenuwstelsel. Het best is dat je dit maar doet in de laatste set van een oefening. Waarschijnlijk wordt met deze manier van trainen de tragere spiervezels aangesproken. Probeer een minimum van 15 reps te bereiken.   Natuurlijk kan je ook zwaarder gaan trainen 60 tot 80% van 1RM. Daarvoor ga je extra gewichten moeten aanschaffen. Hierbij gaan de snellere spiervezels worden aangesproken. Hierbij wordt niet to failure gegaan.   Je kan beide manieren gaan afwisselen tijdens de week waarbij je op de ene dag de trage spiervezels aanpakt en op een andere de snellere.
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition