Advertentie:

Fit

Favoriete trainingsdagen?

Recommended Posts

Wat zijn jou favoriete trainingsdagen?

Mijne zaterdag en zondag, lekker geen werk dus kan goed sporten. Mits ik wel goed geslapen heb anders is het voor mij langzaam op gang komen daar :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

zondag dan heb ik het meest energie om te trainen alleen dan heb ik soms zoiets van laat ik het maar rustig aan doen want heb alle tijd nu :$

woensdag en donderdag zijn de dagen waarop ik het best train 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb altijd moeite om mijn trainingsdagen in te vullen. Dinsdag en donderdag is mijn rugbytraining en op zaterdag de wedstrijd. Daardoor valt vrijdag als trainingsdag sowieso af en zondag valt af door spierpijn. ;)

Oftewel ik moet het met maandag en woensdag doen, ook prima! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb altijd moeite om mijn trainingsdagen in te vullen. Dinsdag en donderdag is mijn rugbytraining en op zaterdag de wedstrijd. Daardoor valt vrijdag als trainingsdag sowieso af en zondag valt af door spierpijn. ;)

Oftewel ik moet het met maandag en woensdag doen, ook prima! 

Is het altijd wel spierpijn waardoor de zondag afvalt LvlUp

bewerkt door Scoopz

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is het altijd wel spierpijn waardoor de zondag afvalt LvlUp

Haha, over dat katertje kan ik me nog wel heen zetten! Zelfs lekker om die kater eruit te zweten, maar die spierpijn is en blijft enorm. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Ik trek de expander met beide handen uitelkaar. Ik voel het niet alleen in mijn triceps maar ook in de trapezius.
    • Zoals de naam al aangeeft wordt de triceps kickback dumbbell voor de triceps gedaan maar ik merk dat het ook een goeie oefening voor de lattissimus dorsi is. Ik doe de oefening staand met een kettlebell van 8kg. 
    • Hallo Vinny, zoals ik het zie train jij met veel reps. Daar is niks mis mee. Toch zijn er een paar voorwaarden waar je je moet aan houden wil je spiergroei verkrijgen. Het gewicht waar je mee traint mag niet minder bedragen dan 40% van je 1RM. Je hoeft echter die 1RM niet te weten om te weten te komen hoeveel dit bedraagt. Kijk maar op deze link Een tweede voorwaarde is dat je to failure gaat. Dit wil zeggen dat je een set beëindigt met een rep waarvan je voelt dat er geen volgende meer uit kan. Wees hier wel voorzichtig mee. Trainen to failure is heel taxerend voor het centrale zenuwstelsel. Het best is dat je dit maar doet in de laatste set van een oefening. Waarschijnlijk wordt met deze manier van trainen de tragere spiervezels aangesproken. Probeer een minimum van 15 reps te bereiken.   Natuurlijk kan je ook zwaarder gaan trainen 60 tot 80% van 1RM. Daarvoor ga je extra gewichten moeten aanschaffen. Hierbij gaan de snellere spiervezels worden aangesproken. Hierbij wordt niet to failure gegaan.   Je kan beide manieren gaan afwisselen tijdens de week waarbij je op de ene dag de trage spiervezels aanpakt en op een andere de snellere.
  • Discussies

• Sponsors

Body en fitshop

XXL nutrition