Advertentie:



Fit

Welke supplementen gebruik jij?

Recommended Posts

Welke supplementen gebruik jij? En ook voornamelijk waarom gebruik je deze?

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

smart-protein van b&f: whey is een belangrijk product in de fitness natuurlijk, hier zitten ook vitamines in als B6 en mineralen als Mg (magnesium) dus vind dit een mooie manier om die binnen te krijgen, zal ik deze in de toekomst nog eens bestellen? nee, vind het een oke product maar niet mijn ding omdat ik zelf ook magnesium pillen en vitamine B pillen gebruik 

casein van myprotein: gebruik ik zelden, wel een fijn product ga het niet nog een keer bestellen omdat ik het eigenlijk te weinig gebruik

glutamine van mucletech: erg fijn product heb het genomen omdat het snel je spieren voorziet van energie en vind dat erg belangrijk, ook staat het in de top 5 van meest aangeraden producten voor fitnessers 

ultra fine oats van b&f: om even mijn carbs op te hogen voor tijdens mijn post workout shake

wieghtgainer van VPX: om extra kcal binnen te krijgen op een makkelijke manier

verder gebruik ik mineralen als zink magnesium ijzer en vitaminen B de hele serie en omega 3 capsules 

ook heb ik glucosamine van het b&f huismerk, ik werk in de keuken waar ik nog wel eens last krijg van mijn polsen dus daar heb ik het voor gekocht werkt wel 

 

bewerkt door Q_inten

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ultra fine outs is beetje zonde van je geld, kan bij supermarkt gewoon havermout kopen en met shake in de blender gooien heb je ook ultra fine haha :)

bewerkt door Fit

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat de oats betreft klopt alleen om elke keer een blunder te gebruiken ben ik een beetje lui voor want mijn blender moet ik met de hand afwassen ;)  

Body en fit heeft niet de kwalitatief beste producten nee klopt maar voor mij Is prijs ook wel belangrijk  dus vandaar in eerste instantie van huismerk, ook omdat ik dus niet weet of ik de producten wel fijn vind en als probeersel Is het zonde om een duur merk te nemen wat je uiteindelijk niet echt fijn vind, maar in het vervolg haal ik mijn producten wel van kwaliteit merken

:P 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap je punt van prijs, maar als je vergelijkt met wat er werkelijk in zit ben je bij andere merken stukken goedkoper uit in verhouden :P

ja klopt dat wel 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik op dit moment xxl nutrition perfect whey proteïn. Heb een aantal onafhankelijke onderzoeken gelezen over proteïne en kwam deze heel goed uit. De smaak is niet echt lekker vond die van body en fit lekkerder, maar eigenlijk gaat t om of het ook goed is en dan is die van body en fit weer een stuk minder en xxl nutrition beter. Omdat ik kwark s'avonds zat was neem ik nu bedtime proteïn die weer wel van body en fit, maar ook voor deze ga ik een andere zoeken.

verder creatine voor bepaalde periodes. Visolie tabletten en glucosamine chondroitine msn tabletten en zink tabletten van kruitvat. Na de zomer ook die pre workout proberen van lift.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

heb je met die xxl nutrition perfect whey last van rug uitslag?

zit zelf te denken om whey isolaat van xxl te halen omdat ik nogal last van puistjes op mijn rug heb 

en welke creatine gebruik je?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zelf weinig uitslag ervan, heel soms klein beetje voor 2 daagjes ofzo. Creatine deed ik laatste van body en fit. De tasty tabs. Smaken naar dextro dus is zeker geen straf om ze te eten hahaha!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

oke zal die ook nog overwegen dan 

Ik heb zelf weinig uitslag ervan, heel soms klein beetje voor 2 daagjes ofzo

 zal die ook nog overwegen tenzij er verder nog nadelen aan dit product zitten?

creatine wil ik in poedervorm, vind tabs niet zo fijn 

welke sups gebruik je nog meer fit?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Uhmm ik vind tabs makkelijk kan ik ook meenemen naar mijn werk en dan simpel snoepen haha :)

Sups:

Ulift, bcaa pro, creatine tabs, iron whey, iron test, tested zma, 24 hour burn, en als laatste CLA.

Heel rijtje op het moment hahaha, cla en 24 hour burn gebruik ik enkel bij het cutten.

bewerkt door Fit

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee Quinten totaal geen last met uitslag ofzo. Alleen is niet heel lekker beetje waterig blijft het, maar ik drink t niet voor t lekkere.

mooi, zal deze dan eens proberen dankje

Sups:

Ulift, bcaa pro, creatine tabs, iron whey, iron test, tested zma, 24 hour burn, en als laatste CLA.

Heel rijtje op het moment hahaha, cla en 24 hour burn gebruik ik enkel bij het cutten.

jeetje ja dat is best wel wat, wanneer gebruik je bcaa en crea? pre-intra of post workout?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

BCAA's half uurtje voor en half uurtje na de training.

Creatine neem ik 3 keer op een dag, sochtends, smiddags ,savonds.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

ik gebruik die creatine snoepjes, doe er zeker 10 weken mee ofzo maar ik stop meestal na een week of 6.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja die creatine gaat lang mee , is ook niet duur 10 euro ofzo geloof ik uit me hoofd.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Gebruik nu

- Creapure creatine, Magnificent, WMS bij mn preworkout (welke pwo wisselt, maar vind Assault een erg sterke pre-workout) en Isolaat Perfection.  Allemaal bij B&F vandaan trouwens. 

En elke ochtend een glas tarwegras met vitamine d3. Een beter begin van je dag kan je niet hebben! ^_^

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Grappig ik heb tijdje dezelde supplementen gebruikt! Doe nu alleen CreaKong ipv creapure. En Lift als PW.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk topic :)

Elke dag D3 + Omega-3
Voor de training op dit moment The Curse en Perfect Pre-workout
Whey Perfection of Gold Standard
Digestive enzymes

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Digestive enzymes

werkt dit een beetje? ben ik erg benieuwd naar want met biologie heb ik geleerd dat de meeste enzymen je maag zuur niet overleven door de zure ph

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

werkt dit een beetje? ben ik erg benieuwd naar want met biologie heb ik geleerd dat de meeste enzymen je maag zuur niet overleven door de zure ph

 

 

Ik heb altijd last van winderigheid, ondanks ik goed op mijn voeding let. Op bijv. nitraatrijke groenten heb ik daar veel last van. Brocolli ook, terwijl ik beide graag mag eten. Ik neem dan dagelijks 1 tablet bij mijn ontbijt en heb er stukken minder last van. Als ik een lang weekend weg ga, vergeet ik het vaak in of mee te nemen. Dan heb ik de dagen erop snel last van meer winderigheid. Vandaar ik het sowieso blijf nemen :) Je zou eventueel ook naar probiotica kunnen kijken. Probiotica zijn eigenlijk bacteriën die je maag prikkelen, ze lokken een reactie uit waardoor je vertering beter wordt. Het zit oa ook in de kwark van de Aldi :) Deze gebruik ik: http://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/enzymen/swanson-health/digestive-enzymes/?sqr=digestive&

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

aah oke  dat is wel een fijne bijdrage van die enzymen :D

kwark eet ik elke dag dus dat zit wel goed denk ik :P

heb niet zoveel last van winderigheid over het algemeen 

dank voor je toelichting 

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Grappig ik heb tijdje dezelde supplementen gebruikt! Doe nu alleen CreaKong ipv creapure. En Lift als PW.

Dat is inderdaad toevallig! Waarom nu CreaKong dan? Naar mijn weten is CreaPure de meest pure vorm van creatine (monohydraat), oftewel: de meeste creatine voor je geld. 

Leuk topic :)

Elke dag D3 + Omega-3
Voor de training op dit moment The Curse en Perfect Pre-workout
Whey Perfection of Gold Standard
Digestive enzymes

Die beide pre-workouts zijn ook lekker. Vind the curse alleen wat duur, en bij assault heb ik een grotere pomp dan bij deze 2. Wil binnenkort Perfect PWO met extra agmatine gaan proberen, kijken wat dat doet. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    •   Ha bedankt!   Ik gebruik ze wel eens bij ochtend cardio op lege maag. Ongeveer hetzelfde principe dus!
    • Goeie informatie! Eens een keer wat anders dan een verkooppraatje waarbij BCAA's enkel de hemel in worden geprezen  Zelf heb ik alleen BCAA's genomen tijdens het cutten toen ik aan IF (intermittent fasting) deed. Sommige zeggen dat je hierdoor je periode van vasten doorbreekt, maar ik vond het wel een fijn idee om toch wat aminozuren binnen te krijgen. Ik had de BCAA's zonder smaakje van bodylab. Deze zijn niet echt lekker en ruiken een beetje naar vis IMO.   Ik heb zelf nooit een merkbaar verschil waargenomen in de periodes dat ik wel/geen BCAA's als supplement gebruikte. Mijn conclusie tot nu toe is dat als de rest van je voeding op orde is, BCAA's geen toegevoegde waarde hebben.
    • Wat zijn BCAA's BCAA’s zijn aminozuren die door het lichaam gebruikt worden voor het aanmaken van spierweefsel. Het zijn de eerste stoffen/zuren die je spieren aanspreken als voedingsbron om energie vandaan te halen. BCAA’s volledig uitgeschreven staat voor Branched Chain Amino Acids. Omdat de structuur op moleculaire basis is vertakt (brachend) staat het bekend als Branched Chain Amino Acids. De aminozuren waar de BCAA’s uit bestaan zijn Valine, Isoleucine en Leucine. Deze stoffen heb je waarschijnlijk nog nooit van gehoord en daarom denk je misschien waarom zijn deze belangrijk? De eerder genoemde aminozuren maken een derde uit van je noodzakelijke aminozuren en het is ongeveer 70% van je totale spiereiwit. Dit geeft een indicatie op hoe belangrijk deze aminozuren voor je lichaam zijn.
      Je lichaam kan deze zuren niet zelf aanmaken daarom is het belangrijk dat je ze op natuurlijke basis binnenkrijgt. Dit kan via voeding of via suppletie. BCAA’s kun je vinden in eiwitrijke producten, denk bijvoorbeeld aan producten zoals eieren, vlees, vis en eiwit shakes. Wat doen BCAA's BCAA’s zorgen voor de voeding en de weder opbouw van je spiermassa. Simpel gezegd doet het herstelwerkzaamheden in je lichaam.
      Tijdens de lichamelijke inspanning worden de BCAA’s afgebroken in je lichaam. Dit wordt BCAA oxidatie genoemd (afbraak van BCAA’s). Bij intensieve en langdurige inspanning raakt in je lichaam de glycogeenvoorraad op, vanaf dat moment wordt de aminozuren gebruikt als energie bron. Bij langdurige inspanning wordt niet een bankdruk set van 3 x 15 bedoeld maar bijvoorbeeld het lopen van een marathon. Om te zorgen dat je spieren snel weer herstellen wordt de aminozuur leucine gebruikt. Dit betekend niet dat alleen leucine gebruikt wordt hiervoor. Het werkt namelijk erg nauw samen met Isoleucine en valine. Leucine zorgt voor een direct effect in je lichaam, het zorgt voor een stimulerend effect van de eiwitsynthese. De combinatie van de drie aminozuren zorgen ervoor dat de eiwitsynthese sneller wordt uitgevoerd. Hierdoor zal er minder schade aan de spieren voorkomen. BCAA's voor spiermassa Uit onderzoek is gebleken dat BCAA’s zorgen voor een verhoging in de eiwitsynthese. Dit is goed voor het herstel van de spieren waardoor de opbouw hiervan sneller kan gaan. Daarnaast zorgt het ook voor een vermindering in de afbraak van spiereiwitten. Eerdere onderzoeken tussen whey en BCAA’s heeft uitgewezen dat bij een periode van 8 weken de BCAA’s gebruikers 2 kilo meer spierkracht hadden ontwikkeld dan de gebruikers van whey. Hierover zijn ook tegen strijdige berichten gemeld. Wanneer je je voeding al aanpast op je sport activiteiten kan het zijn dat BCAA’s geen toevoeging hebben voor je lichaam tijdens het sporten. Sportvoeding wordt uitgezocht op eiwitrijke maaltijden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld kip, ei en vlees. Je lichaam krijgt op deze manier al voldoende aminozuren binnen waardoor de extra toevoeging van BCAA’s geen effect meer hebben. Je lichaam heeft dan aal voldoende BCAA en zal daarom weinig met de extra toegevoegde aminozuren doen. Let hier op tijdens het sporten of het wel effect heeft. Mocht je het niet zeker weten of het voor jou wel effect heeft, informeer hier dan naar bij een sport diëtist.
      Als je weinig eiwitten eet hebben BCAA’s juist een heel goed effect. Dit zal vooral voorkomen bij bijvoorbeeld vegetariërs die geen vlees eten. Zij missen dan een essentiële toevoer van eiwitten in hun voeding. Wanneer neem je BCAA’s Wanneer je BCAA’s moet nemen is door meerdere partijen en sporters onderzocht. Het blijkt uit verschillende onderzoeken dat het innemen van BCAA’s voor en tijdens het sporten het meeste effect heeft. Hoeveel je dan moet gebruiken is afhankelijk van je eigen voeding. De richtlijnen hierin zijn dat je 5 gram voor de training en 5 gram tijdens de training moet innemen. Het vooraf innemen doe je een half uur voor aanvang van de training. Omdat de hoeveelheid afwijkt kan het maar zo zijn dat je een andere dosering gebruikt. Bijvoorbeeld 7,5 gram voor de training en 7,5 tijdens de training. Intensieve sporters die niet al te veel eiwitten tijdens hun normale voeding eten zullen misschien zelfs 10 gram voor de training en 10 gram tijdens de training nodig hebben. Dit laatste zijn niet de richtlijnen maar sporter afhankelijk. Ga hier daarom niet blindelings vanuit. Voordelen van BCAA’s BCAA’s nemen aardig wat voordelen met zich mee. Daarom zijn veel sporters ook een groot voorstander van BCAA’s. De voornaamste redenen zijn: Spierkracht herstel
      De 3 aminozuren (leucine, isoleucine en valine) helpen bij het herstellen van de spierkracht. Hierdoor herstelt je lichaam sneller en kun je met optimale spierkracht en energie sporten. Onderhoud van het immuunsysteem
      Uit onderzoek blijkt dat BCAA’s een positieve invloed hebben op het immuunsysteem. Het zorgt voor het aanmaken van cytokine. Cytokine heeft een belangrijke rol in het immuunsysteem. Of het er echt voor zorgt dat je daarom minder snel ziek wordt is niet bewezen. Blijf daarom wel gezond eten en zorg dat je voldoende fruit eet. Spierprestaties op pijl houden
      De aminozuren zorgen er ook voor dat je energie opslag van de spieren behouden blijven. Ze gaan de vermoeidheid in de spieren tegen en zorgen dat de waargenomen inspanning verminderd wordt. Hierdoor heb je het gevoel dat je minder snel moe wordt en dat je langer door kunt. Simulatie van de vetverbranding tijdens het sporten
      Er zijn verschillende onderzoeken en theorieën die aangeven dat BCCA de vetverbranding stimuleert. Wanneer er een hoge concentratie van de BCAA’s in het lichaam aanwezig is tijdens het sporten zal het lichaam dit aanzien als een extreme afbraak van spierweefsel. Het lichaam zal hier dan mee stoppen en overgaan op vet als brandstof voor je lichaam. Hiermee train je de spieren extra snel en raak je sneller van je vet voorraden af. Daarnaast zorgt deze stimulatie ervoor dat de BCAA zuren direct naar de spieren worden gevoerd voor voeding. De resultaten zijn daardoor dat mensen meer lichaamsvet verliezen en meer spiermassa aankomen tijdens het sporten. Dit gebeurt tegelijkertijd dus voordeel op voordeel. Om te zorgen dat de verbranding tijdens het sporten zo snel mogelijk gaat is het aan te raden om 2 uur voor het sporten geen koolhydraten meer in te nemen BCAA's kopen?   Je bent van plan om BCAA's te kopen, wat nu? Je wilt de beste BCAA's voor jou voor de juiste prijs. Bij onderstaande webshops kun jij BCAA's kopen zonder teveel te betalen.
      http://www.bodyenfitshop.nl/
      https://www.bodylab.nl/
  • Sponsors


    Body en fitshop