Advertentie:

Sign in to follow this  
Q_inten

dumbbell of barbell?

Recommended Posts

erg benieuwd welke jullie prefereren, trainen met dumbbells of barbells 

presses en curls met dumbbells of barbells welke vinden jullie fijner? en waarom?

zelf vind ik vooral presses fijner met dumbbells, bench press bijvoorbeeld dan kan ik mooi zwaar gaan en als het niet meer lukt heb ik ook geen spotter nodig, wat ik ook fijner vind door de dumbbells is dat ik hem als ik hem beneden heb ik mooi breed kan gaan en goede stretch op mijn borst krijg en wanneer ik de dumbbells omhoog press ik meer naar het midden van mijn borst ga.  een iets grotere range of motion heb ik met dumbbells.

met curls vind ik een barbell wel prettiger 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Curls doe ik bijna altijd met dumbells, barbell vind ik te statisch en ben ik blessure gevoelig voor.

Met bankdrukken pak ik meestal wel weer de barbell, beetje tegenovergestelde van jou dus haha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met bankdrukken pak ik altijd een barbell, misschien wel eens een idee om dumbells te pakken als ik alleen train. Curls zowel barbell als dumbells, supahset.

Edited by ijzer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met bankdrukken moet ik altijd een stuk minder gewicht pakken wanneer je met dumbbells aan de slag gaat, omdat dumbbells er bij mijn sportschool niet hoger dan 30kg gaan.

Curls neem ik aan dat je bicep curls bedoelt en dan vind ik dat je met een barbell gauw compenseert en de deltoideus anterior snel aanspreekt om het gewicht toch omhoog te krijgen. Wanneer je bicep curls pakt met dumbbell dan kan je dit (redelijk) uitsluiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik pak ook beide, het wissel vaak af tussen beide. Beide geven een andere impuls aan de spieren, vandaar ik er in afwissel. Dumbells komt vaak meer balans bij kijken en is goed voor de kleine details van spieren.

Wat betreft de spotter helemaal mee eens. Gelukkig trainen in mijn gym voldoende mensen, dus no worries :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gister toevallig wel met een barbell ge bench pressed met kettingen :x in een andere gym, helaas hebben we die niet waar ik voornamelijk train :( 

denk dat afwisseling tussen barbell en dumbbell ook wel belangrijk is, toch weer even een andere prikkel

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Als je Shorty toch gaat appen moet je zeker even vragen naar Cardarine. Dat is geen Sarm maar is tijdens een cut wel echt een hele dikke plus 💪🏻✅
    • Hai Nick,   heftig zeg, goed om te horen dat je weer op de goede weg bent, Zoiets zet je leven totaal op zijn kop! wat beteft de progressie: het feit dat je weer sport geeft al aan dat de progressie er zeker al wel is. Bekijk het in kleine stapjes en hou alles bij, dat is echt belangrijk. Soms denk je niet vooruit te gaan maar als je niets bijhoudt dan kan je het ook onmogelijk weten. Zo te horen zit je wel al op een tijdelijk plafond en dat is niet gek na al die ellende, je lijf heeft echt een klap gehad. 
        maak een trainschema en volg dat consistend, dan wordt je er het snelst beter in zoals je weet. En maak het niet te gek. 
      Bv, ik noem even wat: bankdruk doe je met 50 kilo 4x6. Pobeer de keer erop 5x6, of 4x7 a 8. Dan ben je ongemerkt na een tijdje al heel wat verder. En doe die zelfde oefeningen met max 2 a 3 dagen ertussen opnieuw, Anders ga je niet de beste timing hebben kwa supercompensatie. 
        sterkte en goed te horen dat je weer bezig Bent! mvg Sander
    • Hai Gary,   ik ken het niet maar heb het even opgeZocht net. Als je het mij vraagt: weer gewoon een mengsel van dingen die nu gehyped wordt. Als je echt alles tot in de puntjes goed doet en je voeding en training is dus perfect, je zit tegen je max, heel mischien ga je dan een mini sprongetje maken. 
      Dan kan je beter even doorsparen en van dat geld bv een flesje lgd 4033 gaan kopen. Dan weet je in ieder geval zeker dat je resultaat boekt en gaat zien. Maar ook hier geldt weer: voeding en training moet kloppen en dan heb je met zo’n middeltje die extra stap. 
        mvg Sander
  • Sponsors