Advertentie:



Sign in to follow this  
Q_inten

dumbbell of barbell?

Recommended Posts

erg benieuwd welke jullie prefereren, trainen met dumbbells of barbells 

presses en curls met dumbbells of barbells welke vinden jullie fijner? en waarom?

zelf vind ik vooral presses fijner met dumbbells, bench press bijvoorbeeld dan kan ik mooi zwaar gaan en als het niet meer lukt heb ik ook geen spotter nodig, wat ik ook fijner vind door de dumbbells is dat ik hem als ik hem beneden heb ik mooi breed kan gaan en goede stretch op mijn borst krijg en wanneer ik de dumbbells omhoog press ik meer naar het midden van mijn borst ga.  een iets grotere range of motion heb ik met dumbbells.

met curls vind ik een barbell wel prettiger 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Curls doe ik bijna altijd met dumbells, barbell vind ik te statisch en ben ik blessure gevoelig voor.

Met bankdrukken pak ik meestal wel weer de barbell, beetje tegenovergestelde van jou dus haha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met bankdrukken pak ik altijd een barbell, misschien wel eens een idee om dumbells te pakken als ik alleen train. Curls zowel barbell als dumbells, supahset.

Edited by ijzer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met bankdrukken moet ik altijd een stuk minder gewicht pakken wanneer je met dumbbells aan de slag gaat, omdat dumbbells er bij mijn sportschool niet hoger dan 30kg gaan.

Curls neem ik aan dat je bicep curls bedoelt en dan vind ik dat je met een barbell gauw compenseert en de deltoideus anterior snel aanspreekt om het gewicht toch omhoog te krijgen. Wanneer je bicep curls pakt met dumbbell dan kan je dit (redelijk) uitsluiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik pak ook beide, het wissel vaak af tussen beide. Beide geven een andere impuls aan de spieren, vandaar ik er in afwissel. Dumbells komt vaak meer balans bij kijken en is goed voor de kleine details van spieren.

Wat betreft de spotter helemaal mee eens. Gelukkig trainen in mijn gym voldoende mensen, dus no worries :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gister toevallig wel met een barbell ge bench pressed met kettingen :x in een andere gym, helaas hebben we die niet waar ik voornamelijk train :( 

denk dat afwisseling tussen barbell en dumbbell ook wel belangrijk is, toch weer even een andere prikkel

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Misschien had je het zelf al gevonden, maar: Recepten met cottage cheese Natuurlijk kun je hüttenkäse gewoon op je boterham doen, maar wie minder koolhydraten probeert te eten, zal waarschijnlijk liever voor een andere optie kiezen. Probeer dan bijvoorbeeld eens plakjes komkommer met hüttenkäse, of maak bijvoorbeeld courgetterolletjes met een vulling van cottage cheese en kruiden. Ook als dressing in een salade kan cottage cheese een heerlijk frisse smaak geven! En wil je een zoete snack wat eiwitrijker maken? Probeer dan bijvoorbeeld eens een portie aardbeien of partjes appel met een lepel cottage cheese en wat kaneel – een heerlijk tussendoortje waar je zonder schuldgevoelens van kunt genieten.   Bron; Www.drogespieren.nl
    • Ben blij dat ik niet de enige ben. Ja het is echt ranzig zowel van smaak als van structuur.  
    • Haha ik vind het echt heel goor😆 kan je niet helpen bij deze, sorry man!
  • Sponsors