Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

Drop sets, geen extra voordeel

Recommended Posts

Advertentie:

Kan ik best inkomen Peter. Heb de studie net gelezen. De reden waarom de basis al zo lang stand houdt is gewoon omdat het werkt. Voor mij, als je kracht en massa wil aankomen gewoon eenvoudig houden. Word sterker, word groter, varieer af en toe eens en hou vooral vol. Goede voeding, rust,....je kent het wel. Al die ingenieuze technieken zijn leuk maar vaak niet meer dan dat (niet dat drop sets zo nieuw zijn natuurlijk). 

Er is wel 1 situatie waarin ik ze al eens aanraad aan klanten. Wanneer iemand naar mij komt met instabiele gewrichten dan probeer ik vaak de omliggende spieren sterker te maken. Directe belasting met hoge intensiteit is vaak onmogelijk dus laat ik ze drop sets uitvoeren. Je traint de spieren toch, geen te hoge belasting van de gewrichten, goede doorbloeding,..... Na verloop van tijd kan men dan overschakelen op gewone training.

Rebuild

http://www.rebuildonline.net

Hier wordt nergens aangetoond dat er meer toename is van spiermassa of kracht. Er wordt alleen gezegd dat er meer arbeid wordt verricht bij oefeningen die meerdere spiergroepen aanspreken. Wat logisch is ook.  

Hier wordt nergens aangetoond dat er meer toename is van spiermassa of kracht. Er wordt alleen gezegd dat er meer arbeid wordt verricht bij oefeningen die meerdere spiergroepen aanspreken. Wat logisch is ook.  

Het is ook logisch dat er meer arbeid word verricht bij bench press met dropset idd.