Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

Drop sets, geen extra voordeel

Recommended Posts

Advertentie:

Kan ik best inkomen Peter. Heb de studie net gelezen. De reden waarom de basis al zo lang stand houdt is gewoon omdat het werkt. Voor mij, als je kracht en massa wil aankomen gewoon eenvoudig houden. Word sterker, word groter, varieer af en toe eens en hou vooral vol. Goede voeding, rust,....je kent het wel. Al die ingenieuze technieken zijn leuk maar vaak niet meer dan dat (niet dat drop sets zo nieuw zijn natuurlijk). 

 

Er is wel 1 situatie waarin ik ze al eens aanraad aan klanten. Wanneer iemand naar mij komt met instabiele gewrichten dan probeer ik vaak de omliggende spieren sterker te maken. Directe belasting met hoge intensiteit is vaak onmogelijk dus laat ik ze drop sets uitvoeren. Je traint de spieren toch, geen te hoge belasting van de gewrichten, goede doorbloeding,..... Na verloop van tijd kan men dan overschakelen op gewone training.

 

Rebuild

 

http://www.rebuildonline.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier wordt nergens aangetoond dat er meer toename is van spiermassa of kracht. Er wordt alleen gezegd dat er meer arbeid wordt verricht bij oefeningen die meerdere spiergroepen aanspreken. Wat logisch is ook.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier wordt nergens aangetoond dat er meer toename is van spiermassa of kracht. Er wordt alleen gezegd dat er meer arbeid wordt verricht bij oefeningen die meerdere spiergroepen aanspreken. Wat logisch is ook.  

Het is ook logisch dat er meer arbeid word verricht bij bench press met dropset idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    •   In mijn eerste bericht heb ik aangegeven dat mijn gewicht rond de 80 kg schommelt en aangegeven dat ik tijdens de lockdown in het buitenland verbleef. Daar wel kunnen trainen in een gym maar niet optimaal dus vind dit dan ook geen goede vergelijking cijfers. Mijn idee is om bij mijn laatste update dus aan het einde van de cycle het merendeel van mijn compound oefeningen de cijfers van einde lgd cycle en deze cycle te vergelijken. Ik zal dan dus mijn gewicht + compounds die ik beide cycles deed delen en vergelijken. Dit geeft denk ik ee. Duidelijker beeld van de progressie dan de cijfers dan aan het begin van deze cycle.    Paar simpele redenen daarvoor. Half jaar niet optimaal kunnen trainen zoals ik met de lgd cycle wel kon doen, maanden voor deze cycle een goede strenge cut gedaan waarbij je dus sws wat kracht etc verliest. De lgd cycle een bulk gedaan net zoals met deze cycle alleen deze een lean bulk en bij de lgd een bulk.    Foto's deel ik niet, hou ze uiteraard wel zelf bij voor progressie dit i.v.m. privé. Ik heb nogal wat persoonlijke tattoo's etc en hoewel mensen dicht om mij heen weten van de cycles etc hoeft het ook geen uithang bord te worden en je weet nooit wie hier meeleest 😉.   Update volgt morgen of woensdag. Nog geen tijd voor gehad        
    • Heb altijd getraind en gedieet maar in 2019 nam ik t heel serieus met gekke resultaten. ( zie foto )

      2 jaar later ben weer bijna 10kg aangekomen.

      Ik wilde ff extreem doen en beginnen met 1800 kcal per dag ( 180-200 gr eiwit ) want wilde gwn snel wat kwijt.

      Eerste 1,5 kilo zo kwijt natuurlijk. Maar nu schommel ik de hele tijd tussen 87,9 en 87,4. Steeds op en neer. Terwijl ik me gewoon goed houd aan mn calorieen tellen. Ik weeg alles. En doe 10 - 15 min cardio na mn training. Train 4 x per week.

      Wrm gebeurd dit? Kwil niet nu 1700 gaan eten
    • Als Belg ook mactropin bestelt gezien ik veel in NL kom. Maar voel er inderdaad niet veel van. 
         
  • Sponsors