Advertentie:



Sign in to follow this  
Peter Wouters

Drop sets, geen extra voordeel

Recommended Posts

Advertentie:

Kan ik best inkomen Peter. Heb de studie net gelezen. De reden waarom de basis al zo lang stand houdt is gewoon omdat het werkt. Voor mij, als je kracht en massa wil aankomen gewoon eenvoudig houden. Word sterker, word groter, varieer af en toe eens en hou vooral vol. Goede voeding, rust,....je kent het wel. Al die ingenieuze technieken zijn leuk maar vaak niet meer dan dat (niet dat drop sets zo nieuw zijn natuurlijk). 

 

Er is wel 1 situatie waarin ik ze al eens aanraad aan klanten. Wanneer iemand naar mij komt met instabiele gewrichten dan probeer ik vaak de omliggende spieren sterker te maken. Directe belasting met hoge intensiteit is vaak onmogelijk dus laat ik ze drop sets uitvoeren. Je traint de spieren toch, geen te hoge belasting van de gewrichten, goede doorbloeding,..... Na verloop van tijd kan men dan overschakelen op gewone training.

 

Rebuild

 

http://www.rebuildonline.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier wordt nergens aangetoond dat er meer toename is van spiermassa of kracht. Er wordt alleen gezegd dat er meer arbeid wordt verricht bij oefeningen die meerdere spiergroepen aanspreken. Wat logisch is ook.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier wordt nergens aangetoond dat er meer toename is van spiermassa of kracht. Er wordt alleen gezegd dat er meer arbeid wordt verricht bij oefeningen die meerdere spiergroepen aanspreken. Wat logisch is ook.  

Het is ook logisch dat er meer arbeid word verricht bij bench press met dropset idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Goedeavond allemaal,   Ik ben een man van 33. 172 cm lang en 78 kg. Ik heb van de week mijn lang verwachte halterstang en gewichten binnen gekregen.  Al mijn hele leven ben ik geïnteresseerd in krachttraining, strongman e.d. Maar 1 x in mijn leven in de sportschool geweest, en dat beviel me niks eigenlijk met al die mensen om me heen.  Nu dacht ik dus, ik koop het gewoon zelf en ga lekken in de mancave aan de gang met trainen. Dan kom je er ineens achter dat half Nederland tijdens de lockdown dat ook bedacht heeft en echt alles uitverkocht is en 2 maanden levertijd heeft. Maargoed, ik heb het spul eindelijk in huis.  Ik ben dus gelijk maar gaan proberen waar m'n max ligt om daarna een trainingschema te kunnen maken.  Benchpress viel me vies tegen. Ik kreeg 60 kg met moeite terug omhoog.  Met de deadlift ging het veel beter. 70 was geen probleem. Dat had ik wel verwacht want ik til mijn vrouw ook met gemak op.  100 kg ging ook verassend goed. Daarna 110, 120. Bij 130 kg lag wel echt de max.  Ik heb eens naar wat grafiekjes gekeken om te kijken wat nu normaal is. https://dedicatedtolife.nl/hoe-sterk-gevorderd-ben-ik-krachtstandaard/#mannen Kwa benchpress dus precies volgens verwachting op ongetraind niveau. Maar kwa deadlift aanzienlijk erboven.  Zou het komen omdat ik al anderhalf hardloop? Of omdat ik voor mijn werk dagelijks met meubels sjouw? Ik zie er verder echt niet gespierd uit. Zou het dan kunnen dat (heb ik ook alvast uitgezocht) er myofibrillaire hypertrofie heeft plaatsgevonden in mijn benen en rugspieren? Ik had de dag erna ook voornamelijk spierpijn in armen en schouders en niet zozeer in mijn benen en rug.   
    • Ik heb het zelf nog niet beluisterd maar dacht dat het misschien interessant kon zijn voor de liefhebbers. Dr. Dalton en zijn 20 jaar onderzoek naar SARMs en de veiligheid en het risico van gebruik. https://allme.libsyn.com/s01-e20-selective-androgen-receptor-modulators-sarms-dr-james-dalton?fbclid=IwAR3ZEuDbcS5YErgmRdqmRRcPcMmqHqpji78EJ-8IscFq19bFf6m4MozIA2I 
    • For a female like you? None.
  • Sponsors