Advertentie:



ijzer

Wat voor trainingsschema gebruik jij?

Recommended Posts

Zelf ben ik begonnen met een 3 daagse split en na twee jaar overgestapt op een 4 daagse split. Ik train dus 4 dagen per week en verdeel de dagen in: rug, borst, armen en schouders/benen. Ik ben erg benieuwd wat voor trainingsschema jullie gebruiken en of daar eventueel nog een goede tip voor mij bij zit. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Ik train 4 dagen in de week

Borst en rugsamen, benen, armen en schouders  en dag 4 weer benen :P

Voorheen een split van borst triceps schouders, rug en biceps, quads en kuiten en Hams en kuiten vond dat erg fijn   

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik train 4 dagen in de week

Borst en rugsamen, benen, armen en schouders  en dag 4 weer benen :P

Voorheen een split van borst triceps schouders, rug en biceps, quads en kuiten en Hams en kuiten vond dat erg fijn   

Heb je een specifieke reden waarom je benen twee keer traint per week? En hoe ervaar de borst/rug dag, kan me voorstellen dat dat vrij zwaar is? 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik train 4x per week, elke spiergroep 2x per week.

  1. Di: benen, borst, tricep
  2. Do: rug, bicep, schouders
  3. Za: borst, tricep, benen
  4. Zo: schouders, rug, bicep

Let op de volgorde die is verschillend ook :P

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je een specifieke reden waarom je benen twee keer traint per week? En hoe ervaar de borst/rug dag, kan me voorstellen dat dat vrij zwaar is? 

benen doe ik 2 keer omdat ik anders erg uit verband raak met bovenlichaam en onderlichaam en je kan beter een te groot onderlichaam hebben dan te groot bovenlichaam ;) 

Borst en rug Is even wennen in het begin want Is indd best zwaar, ik heb het liever gescheiden omdat ik de ene keer wel spierpijn in mijn rug heb en dan niet in mijn borst en dan andere keer precies andersom, ook Is het erg zwaar voor je voorarmen maar dat is wel goed, hoef die niet apart nog eens te trainen

  

bewerkt door Q_inten

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Supercompensatie, optimale rust en ik gebruik deze als progressieve overload :P Dat zijn zo beetje wel de voordelen van dit schema die me zo te binnen schieten.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-11-2015 19:50:10 zei Marleentje:

k doe alleen maar deadlift telt dat ook mee?

tuurlijk telt dat mee marleentje

zelf hou ik het volgende schema aan;

6 dagen per week

ma; buik/borst

di;  armen/schouders/rug

wo; cardio

do; buik(hoog)/borst

vr; benen/buik (laag)

za cardio

zo; rust

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het niet een goed doordacht schema. Op maandag pak je chest en dinsdag pak je 4 spiergroepen en dan ook nog wel redelijk veel. Ik zou het simpeler houden en ook effectiever. Met 4x in de week trainen kun je veel meer resultaat halen. Bijv. pushpull of ub/lb

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

de reden dat ik rug en benen niet te veel train is dat ik 6 weken geleden ben geopereerd aan mijn rug ( oude rugbyblessure ), dit heeft er wel toe geleid dat mijn linkeronderbeen/kuitspier niet meer goed werkt. kan ook daardoor niet meer spelen, en heb een tijd te weinig getrained en was een hele tijd veel te zwaar (lees vet)

jullie hebben wel gelijk dat de dinsdag wel erg zwaar is, ben dan redelijk dood na de training, en herstel dan ook nog eens slecht.

cardio wil ik er wel minimaal 2 keer per week in houden want er moet nog behoorlijk wat vet af, ben al een heel eind met het terugbrengen van mijn gewicht, woog toen ik begon 107 kilootjes en weeg er nu nog 80, maar nog wel met 23 procent vet en dat is me veel en veel te veel.

een rustdag meer half in de week zou beter zijn, hebben jullie suggesties voor een effectievere manier van trainen? goede input is zeer welkom

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien denken aan woensdag cardio weg doen, simpelweg om beter te herstellen. Vervolgens kan je je cardio op zaterdag met nuchtere maag doen. Cardio is simpelweg ook niet het beste om vet te verliezen, tijdens je herstel gebruikt je lichaam ook energie. Wanneer je krachttraining doet blijven je spieren herstellen en dus verbranden erna. Dit is met cardio niet het geval. 

Probeer die rustdag eventueel een groter calorie tekort te maken dan op je trainingsdagen. ( niet te extreem ofcourse maar wat nog prettig voelt ).

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is goed om cardio te doen, maar hier 2 trainingsdagen voor opofferen vind ik persoonlijk zonde. Waarom plak je niet een half uur cardio achter maandag en donderdag aan? En het grootste gedeelte van afvallen komt weg uit je voeding: weten wat je eet en hoeveel je onder je onderhoud zit.  

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ieder heeft zowat zijn mening wat betreft een trainingsschema. Vroeger trainden bodybuilders 3x per week een full body workout. Dit werkte en is dit nog steeds. Ideaal is dit te doen met telkens 1 rustdag er tussen. Je kan zelfs 2 rustdagen nemen. Dan kom je nog op 3 trainingsdagen in de week. Vereiste is wel dat je een lager volume dient te hanteren.

Wat cardio betreft. Dit zou ik absoluut gescheiden houden van krachttraining. Niet op dezelfde dag, wel te verstaan. Ze zijn elkaars tegenpolen waarbij cardio een slechtere invloed heeft op krachttraining dan andersom.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-11-2015 21:54:46 zei alex:

di;  armen/schouders/rug

Wanneer je dit in 1 training kan doen, doe je of te weinig, of niet zwaar genoeg of een te lange training. Niet lullig bedoeld hoor, maar gooi dat even om, tenzij je dit met een reden hebt gedaan.

Na een goede rug training kan ik persoonlijk geen armen er meer naast trainen.

bewerkt door Scoopz

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei topeiko:

Wie doet er wel eens aan periodisering?

Als het goed is dient iedereen dit altijd te doen in meer of mindere mate.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • SARM - Ligandrol - LGD-4033.

      Beste dames en heren,

      Ik zal hieronder nu wat informatie geven over de SARM Ligandrol (wetenschappelijke benaming LGD-4033).
      Veel mensen vragen zich af waar het zoal voor gebruikt kan worden en wat de effecten zijn.

      Dosering - 1 keer per dag.
      Mannen: 10mg bij het ontbijt bijvoorbeeld.
      Vrouwen: 5mg per dag, ook bij het ontbijt gewoon.

      Effecten:
      - Zorgt voor extra stikstofretentie. (betere pomp en meer kracht)
      - Ook zeer geschikt voor een hercompositie! (vetpercentage omlaag en spiermassa opbouwen)
      - Flinke toename van kracht en spiermassa.
      - Beste SARM om mee te bulken.
      - PERFECTE combinatie met S4 (Andarine)!
      - Erg bruikbaar om droge spiermassa mee te bouwen!
      - Maakt het lichaam efficiënter in het gebruiken van eiwitten, koolhydraten en goede vetten.
      - NIET levertoxisch, zoals Prohormonen en Orale steroïden.

      Maximale kuurlengte:
      12 weken is perfect. Daarna neemt de effectiviteit af en dan doet men een nakuur. Dan neem je 3 tot 4 weken niets, zo went het lichaam weer aan ''naturel'' zijn en als je dan weer met een nieuwe kuur beginnen zou, is deze weer maximaal effectief. Dit kan dezelfde SARM overnieuw zijn, of een totaal andere.
                     
      Testosteron onderdrukking:
      Tussen de 1 en 20 procent. Hiervoor is een mini-nakuur met Clomifeen altijd aangeraden.
      Is dat verplicht? Nee, ik ben niemand's papa, maar voorkomen is beter dan genezen...
      Clomifeen heeft mijn eigen natuurlijke testosteron productie zelfs blijvend verhoogd!
    • SARM - Ostarine - MK-2866.

      Beste dames en heren,

      Ik zal hieronder nu wat informatie geven over de SARM Ostarine (wetenschappelijke benaming MK-2866).
      Veel mensen vragen zich af waar het zoal voor gebruikt kan worden en wat de effecten zijn.

      Dosering - 1 keer per dag.
      Mannen: 25mg bij het ontbijt bijvoorbeeld.
      Vrouwen: start de eerste twee weken op 12,5mg per dag en als ze daarvan niets negatiefs ondervindt, kan de dosis naar 25mg verhoogd worden.

      Effecten:
      - Zorgt voor extra stikstofretentie. (betere pomp en meer kracht)
      - Helpt met pijnlijke gewrichten.
      - Zorgt voor sterkere botten, pezen en spieren.
      - Voorkomt verliezen van spiermassa en kracht tijdens het cutten.
      - Erg bruikbaar om droge spiermassa mee te bouwen!
      - Maakt het lichaam efficiënter in het gebruiken van eiwitten, koolhydraten en goede vetten.
      - Verhoogt ook het cardio-uithoudingsvermogen wat tijdens sessies op de fiets of loopband.
      - NIET levertoxisch, zoals Prohormonen en Orale steroïden.

      Maximale kuurlengte:          
      12 weken is perfect. Daarna neemt de effectiviteit af en dan doet men een nakuur. Dan neem je 3 tot 4 weken niets, zo went het lichaam weer aan ''naturel'' zijn en als je dan weer met een nieuwe kuur beginnen zou, is deze weer maximaal effectief. Dit kan dezelfde SARM overnieuw zijn, of een totaal andere.

      Testosteron onderdrukking:
      Tussen de 1 en 20 procent. Hiervoor is een mini-nakuur met Clomifeen altijd aangeraden.
      Is dat verplicht? Nee, ik ben niemand's papa, maar voorkomen is beter dan genezen...
      Clomifeen heeft mijn eigen natuurlijke testosteron productie zelfs blijvend verhoogd!

      Vragen mogen jullie altijd roepen!  
    • Informatie over Ostarine staat online
  • Sponsors