Advertentie:



Sign in to follow this  
Fit

Favoriete trainingsdag?

Recommended Posts

Wat is jou favoriete trainingsdag en wat train je die dag?

Heb je ook een speciale voorbereiding op die dag?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Zal niet als een verassing komen: Armen
Verder geen speciale voorbereiding, kijk alleen wel vaak voor mn arm trainingen naar een foto van Lee Priest voor net wat extra motivatie  

Share this post


Link to post
Share on other sites

maandag: bicep
dinsdag: tricep
woensdag: bicep
donderdag: tricep
vrijdag: bicep

zaterdag: tricep
zondag: rust


 

^ was het maar zo'n feest.

ik pak zowel bicep als tricep meestal op vrijdag, heerlijke pomp altijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maandag: bicep
dinsdag: tricep
woensdag: bicep
donderdag: tricep
vrijdag: bicep

zaterdag: tricep
zondag: rust


 

^ was het maar zo'n feest.

ik pak zowel bicep als tricep meestal op vrijdag, heerlijke pomp altijd.

schema komt me bekent voor ken wel meer mensen in de gym die dat doen hahahah! 

Nee precies 1 dag in de week bicep tricep vind ik ook wellis lekker om te doen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik train ook op zondags, vaak lastig op gang komen in de ochtend voor mij... Deadlifts willen daarom soms knap lastig gaan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke dag is een favoriete dag!

Zolang je fit bent :D zodra je maar een beetje tegenzin hebt merk je al dat je training minder gaat 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je fit bent :D zodra je maar een beetje tegenzin hebt merk je al dat je training minder gaat 

 

Ik heb altijd dat wanneer je tegenzin hebt en er eenmaal bent, je altijd wel weer energie krijgt van trainen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb altijd dat wanneer je tegenzin hebt en er eenmaal bent, je altijd wel weer energie krijgt van trainen.

Dat is zeker zo, maar ik heb een betere trainingsdag als ik al van te voren denk en voel dat ik een pr wil gaan zetten zegmaar. Dan lukt het ook meestal wel :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik op dinsdag borst train. Lekker uitgebreid bankdrukken en incline pakken. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Niks mis met je oefenselectie. Ziet er zeer goed uit met alle (belangrijke) compound oefeningen erin verwerkt. Voor beginners zeer belangrijk om deze in je schema te verwerken om zo de basis van je lichaamsmotoriek etc te verbeteren. Verder sluit ik me bij @Hansie aan. Voorkeur ligt voor mijzelf ook bij minimaal 2 keer per week frequentie. Je zou dit schema dus kunnen opsplitsen in een upper/lower maar dit is persoonsgebonden. Oefenselectie is in ieder geval top  zou ik niks tot weinig aan veranderen
    • Persoonlijk prefereer ik een full body schema of upper/lower body voor de eenvoudige reden dat je meer frequentie per spiergroep hebt i.p.v. één maal per week een spiergroep aan te pakken. Meer frequentie zou meer spiergroei stimuleren maar hier is dikwijls discussie over bij mensen die zweren bij een split programma. Als je beginner bent heb je volgens mij het meeste baat bij een full body schema. Veel mensen spiegelen zich aan de  schema's van de pro's met naam en faam maar vergeten dat velen, en we moeten daar niet flauw over doen, artificiële hulpmiddelen gebruiken die toelaten een geweldig volume te halen tijdens hun training daar waar de meeste stervelingen niet aan toe komen. Wil ik daarmee zeggen dat je schema niet zal werken: neen. In het begin zal je hoe dan ook spieren aanzetten omdat elke prikkel helpt, ze noemen dat ook wel eens newbie gains. Je hebt zeker goede basisoefeningen gekozen en de grote 3 zijn er in opgenomen: bench press, squat en deadlift. Dit zijn naast military press en pull ups zowat de belangrijkste compound oefeningen, dit zijn oefeningen waar je met één oefening verschillende spieren aan het werk zet. Daarbij zorgen de meeste compound oefeningen voor een hormonale opstoot van testosteron wat dan weer positief is voor spiergroei. Zeker benen zwaar trainen wordt aangeraden en daar zal raar maar waar je bovenlichaam baat bij hebben, net door die hormonale respons. Zelfs met het weinige materiaal dat je hebt kan je een goed schema in één boksen. Online voorbeelden zat.   Succes
  • Sponsors