Advertentie:



Sign in to follow this  
Fit

HMB vergroot spiermassa zonder trainen bij ouderen?

Recommended Posts

Advertentie:

HMB is altijd een controversieel supplement geweest. Het was eerder behoorlijk prijzig waardoor het niet vaak werd gebruikt maar het is inmiddels voor een goede prijs verkrijgbaar. In feite is het gewoon een onderdeel van leucine dus veel mensen zeggen neem gewoon leucine, maar dan krijg je niet de benodigde hoeveelheid binnen voor zichtbare veranderingen. Het is en blijft een controversieel supplement. Wel is duidelijk dat het een rol speelt bij spieropbouw door het verhogen van de eiwitten die worden gebruikt. Dit leidt tot minder vetopslag van dergelijke moleculen en ook levert dit een bijdrage aan behoud van spiermassa.

Meer over HMB: HMB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik nu al ongeveer 2 maanden HMB, merk er eigenlijk zelf niks van, meer voor ouderen alleen of persoonsgebonden denk ik ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Welkom Ramon.  Op deze site zul je vast en zeker de gewenste kennis op doen.   Succes!
    • Hey allemaal, hierbij even een korte introductie over mij.   Ik ben 21 jaar oud en ben 4,5 jaar geleden in aanraking  gekomen met fitness en krachttraining. Vrijwel direct was ik erg fanatiek aan het trainen, maar als ik hierop terugblik was dit ver van efficient. Ik vind zowel het sporten als het voedingsaspect leuk aan deze tak van sport. Erg interessant waartoe je lichaam allemaal in staat is. Ik heb een kleine twee jaar Sportkunde gestudeerd aan de Hanzehogeschool in Groningen en heb ook een opleiding tot sportmasseur gevolgd en afgerond. Na deze twee jaar heb ik toch besloten om te switchen van opleiding en nu studeer ik verpleegkunde, ook dit aan de Hanzehogeschool in Groningen.   Mijn huidige statistieken: Lengte: 183cm Gewicht: 86kg Squat: 165kg Bankdruk: 135kg Deadlift: 170kg   Mijn doelen wanneer de sportscholen weer open gaan zijn: Het versterken van mijn squat, deze wil ik graag naar 180kg hebben.  Mijn deadlift verbeteren. Mijn techniek zit goed, maar op een of andere manier vind ik het lastig om mijn kracht er in kwijt te kunnen. Bovenlichaam op hypertrofie verder trainen.
  • Sponsors