Advertentie:



Sign in to follow this  
Marleentje

Hallo

Recommended Posts

Net even dit forum ontdekt en omdat fitness echt mijn interesse heeft hier ook maar aangemeld.

Zal me eerst even voorstellen, ben Marleen 28 jaar oud en met me 1,51 niet heel groot. Op me zestiende ben ik ernstig ziek geworden. Alleen de artsen wisten en konden niet ontdekken wat het was. Heb toen veel diagnoses gehad van dat het tussen de oren zit tot ms etc. In die tijd ging ik steeds harder achteruit, en raakte ik verlamt. Uiteindelijk toen ik eigenlijk meer dood dan levend was, ik alleen miijn hoofd nog een beetje kon draaien werd eindelijk de ziekte van lyme vast gesteld. Heb daarna medicijnen gekregen, maar omdat de ziekte in fase 3 was had ik al heel veel schade en ze gaven dus niet echt hoop meer dat ik ooit nog normaal kon lopen etc. Kwam dus uiteindelijk in een rolstoel terecht en op bed. Het is alleen niet wat je wil als puber, dus ben gaan oefenen en heb er alles aan gedaan, en na 7 jaar kon ik lopen wel een beetje slepend en moest ik altijd goed over een beweging nadenken (nu nogsteeds). Maar was uiteindelijk uit die rolstoel.

Eind 2014 besloot ik om met een personal trainer te gaan trainen omdat ik zo heel graag wou sporten. Was een half jaar bezig en kreeg toen vooral hevige pijnen in mijn nek, rug, benen. Achteraf bleek ik hele verkeerde oefeningen te hebben die mijn beperkingen verergerde. Ben uiteindelijk bij een therapeut (is op dit moment ook mijn personal trainer) terecht gekomen. Hij constateerde dat ik eigenlijk heel veel schade was, ik doordat ik eigenlijk niet de juiste revalidatie te hebben gehad op een verkeerde manier liep. Er was niet heel veel goed.

Hij is me uiteindelijk gaan behandelen (triggerpointbehandelingen) en eigenlijk zelf met mij gaan revalideren om op de goede manier te bewegen, en nu heel veel maanden later en heel veel geduld hebben, mag ik voorzichtig weer trainen. Heb alleen nog heel veel moeite met eten, kan niet heel veel eten want dat komt er dan meestal weer uit.

Kwam eigenlijk kijken of ik hier nog wat kan leren eigenlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Welkom Marleen!

Altijd weer leuk nieuwe gezichten op het forum. :)

Heftig verhaal hoor! Wat is je doel met deze training die je nu vooral doet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het doel is vooral om de dystonie in me spieren te blijven onderdrukken

Het verbeteren van me houding, omdat ik 7 jaar in een rolstoel heb gezeten is die behoorlijk verpest. En het goed leren bewegen. Op moment sleep ik nog heel erg met me rechterkant omdat ik mijn voet niet omhoog krijg nog.

Proberen meer te eten maar dat lukt nog niet erg

En verder vind ik het leuk is iets wat ik altijd gewild heb.

Aan kracht ontbreekt me het in ieder geval niet (meer)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom

Heftig verhaal inderdaad hoop dat je hier veel kan leren 

Erg goed om te horen dat je er echt voor gaat, goede instelling Is erg belangrijk :)   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben er nog niet...en ook is nog steeds niet duidelijk wat blijvend is  etc

Op moment hou ik me doelen in het oog, zijn er heel veel.

Had ik deze instelling niet gehad ehm had ik nu nog in een rolstoel gezeten:)

Alleen mijn schema ziet er anders uit dan bij jullie

Edited by Marleentje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies je bent al een heel eind gekomen dat je weer kunt lopen etc! Blijf zo door gaan zou ik zeggen en verlies je doelen nooit uit het oog :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marleeeentje! Wat leuk dat je ook lid bent geworden, welkommmmmmm!! We gaan het leuk hebben hier :D

Wie ben jij nu weer.....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie ben jij nu weer.....?

Hahaha hij is blij volgens mij :P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies je bent al een heel eind gekomen dat je weer kunt lopen etc! Blijf zo door gaan zou ik zeggen en verlies je doelen nooit uit het oog :)

De enige oefening die ik heel goed kan is deadliften en die heb ik op 90 kilo maar

Hahaha hij is blij volgens mij :P

 

Ik heb een tijdje op dbb gezeten.... en zit op fitnessforum. Daar staat ongeveer hetzelfde verhaal dus sommige zullen dat wel herkennen lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

De enige oefening die ik heel goed kan is deadliften en die heb ik op 90 kilo maar

Ik heb een tijdje op dbb gezeten.... en zit op fitnessforum. Daar staat ongeveer hetzelfde verhaal dus sommige zullen dat wel herkennen lol

Ahh dat zou zeker kunnen, veel leden hebben accounts op meerdere forums vandaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja alleen dbb vind ik niet heel leuk daar hou ik alleen me logje bij en dan ben ik weer weg. Heb niet heel veel verstand van sport, lees er alleen heel graag over

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw Marleen, een moeilijke periode voor je moet dat zijn geweest, maar ook heel knap van je dat je de wil en motivatie hebt om dit te doen! Mag ik benadrukken dat ik denk dat wij ook nog heel veel van jou kunnen leren in relatie daartoe. Zoals ik kan lezen heb je veel baat bij je begeleider en ik neem aan dat hij je de juiste oefeningen laat doen. 

Wat het eten betreft, denk ik dat je niet te veel in eens moet willen eten. Eten is een proces wat je ook moet leren, je lichaam moet er ook aan wennen.

We kunnen je hier ongetwijfeld helpen met tips en trucs, maar het zal voor jou persoonlijk een kwestie zijn wat voor jou zal gaan werken en wat juist niet.

Ik vind het super knap van je dat je al zover bent gekomen en ik weet zeker dat je nog veel meer progressie zal boeken!

Hou je ons op de hoogte..

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Marleen! Je bent al een eind gekomen, daar mag je erg trots op zijn. Maar er is altijd ruimte voor verbetering :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw Marleen, een moeilijke periode voor je moet dat zijn geweest, maar ook heel knap van je dat je de wil en motivatie hebt om dit te doen! Mag ik benadrukken dat ik denk dat wij ook nog heel veel van jou kunnen leren in relatie daartoe. Zoals ik kan lezen heb je veel baat bij je begeleider en ik neem aan dat hij je de juiste oefeningen laat doen. 

Wat het eten betreft, denk ik dat je niet te veel in eens moet willen eten. Eten is een proces wat je ook moet leren, je lichaam moet er ook aan wennen.

We kunnen je hier ongetwijfeld helpen met tips en trucs, maar het zal voor jou persoonlijk een kwestie zijn wat voor jou zal gaan werken en wat juist niet.

Ik vind het super knap van je dat je al zover bent gekomen en ik weet zeker dat je nog veel meer progressie zal boeken!

Hou je ons op de hoogte..

 

Ben af en toe wat te fanatiek, en dan moeten ze de noodrem intrappen. xD Iets met grenzen enzo, ben ik erg slecht in.

Ik wil heel graag afvallen, maar omdat ik nog geen 1300 kcal op een dag binnen krijg, mag ik niet nog minder gaan eten. Mag pas weer aan afvallen denken als ik tussen de 1500 - 1800 zit.

Ik ga wel een logje neerzetten zo met mijn laatste training van dinsdag

Welkom Marleen! Je bent al een eind gekomen, daar mag je erg trots op zijn. Maar er is altijd ruimte voor verbetering :D 

Ja ik wil voor het einde jaar 100 kilo deadliften:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben af en toe wat te fanatiek, en dan moeten ze de noodrem intrappen. xD Iets met grenzen enzo, ben ik erg slecht in.

Ik wil heel graag afvallen, maar omdat ik nog geen 1300 kcal op een dag binnen krijg, mag ik niet nog minder gaan eten. Mag pas weer aan afvallen denken als ik tussen de 1500 - 1800 zit.

Ik ga wel een logje neerzetten zo met mijn laatste training van dinsdag

De inname is natuurlijk ook erg afhankelijk van de mate waarin je beweegt. Ik zou meer de focus leggen op voor jou de belangrijkste doelen en daarna kijken wat mogelijk is. Juist voeding is belangrijk om het toch moeizame herstel en ontwikkelingen mogelijk te maken.

Fanatiek zijn is juist goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De inname is natuurlijk ook erg afhankelijk van de mate waarin je beweegt. Ik zou meer de focus leggen op voor jou de belangrijkste doelen en daarna kijken wat mogelijk is. Juist voeding is belangrijk om het toch moeizame herstel en ontwikkelingen mogelijk te maken.

Fanatiek zijn is juist goed!

Op het moment is het eigenlijk zo eten als ik honger heb, en me fruit en groente eten per dag. Zolang ik niet onder de 1200 zak is het ook wel goed. Ik beweeg naast me oefeningen en een keer in de week sporten niet heel veel. Zit ook nog steeds in de ziektewet. Dat zal wel schelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben af en toe wat te fanatiek, en dan moeten ze de noodrem intrappen. xD Iets met grenzen enzo, ben ik erg slecht in.

Ik wil heel graag afvallen, maar omdat ik nog geen 1300 kcal op een dag binnen krijg, mag ik niet nog minder gaan eten. Mag pas weer aan afvallen denken als ik tussen de 1500 - 1800 zit.

Ik ga wel een logje neerzetten zo met mijn laatste training van dinsdag

Ja ik wil voor het einde jaar 100 kilo deadliften:D

Dat zou een hele prestatie zijn. Hoe moet ik dat zien, met of zonder begeleiding? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou een hele prestatie zijn. Hoe moet ik dat zien, met of zonder begeleiding? 

Met begeleiding.... zit op de 90 nu

Ik heb problemen met de spierspanning. Volgens me begeleider blijft het gas hangen. Maar aan de andere kant ben ik wel heel sterk omdat er continu spanning op staat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom, heel bijzonder hoe ver je al bent gekomen. ik wens je al het geluk toe op de wereld :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom, heel bijzonder hoe ver je al bent gekomen. ik wens je al het geluk toe op de wereld :)

Dank je wel, moet alleen nog veel leren;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this