Advertentie:

Sign in to follow this  
Marleentje

Trainingslog Marleentje

Recommended Posts

Leuk te zien dat je vooruitgang blijft boeken! Ga zo door zou ik zeggen :)

Advertentie:

Ja meer dan tevreden, en natuurlijk gaat niet alles op de manier als bij gezonde mensen. Maar ga echt de laatste weken heel hard. Moet nog wel al die onderzoeken opnieuw doen is de conclusie ook omdat ze willen weten wat nu chromosoonafwijking is die heb ik ook lol en wat nu van de lyme is...

Gewoon rustig die onderzoeken doen, wellicht kun je in de toekomst weer trainingen daarop baseren om weer beter te worden. Heel veel sterkte!

Zo vandaag weer getraint, had nu een andere trainer want me eigen heeft vakantie. Dat is heel erg wennen zeg. Deze is heel precies, en kon ik niet smokkelen met de oefenignen

2 uur geleden zei Marleentje:

Zo vandaag weer getraint, had nu een andere trainer want me eigen heeft vakantie. Dat is heel erg wennen zeg. Deze is heel precies, en kon ik niet smokkelen met de oefenignen

Haha en hoe voelde dat? Zal misschien wel weer goede spierpijn opleveren.

Had Jeremy vorige week ook en toen had ik tot afgelopen zondag spierpijn. Jeremy geft gewoon krachtraining aan mij. Alexander kijkt meer naar het neurologische om dat te verbeteren.

Morgen weer bloed prikken, zelfde onderzoek als twee weken geleden. rijg je als de ene dokter de andere niet geloofd. (heb ik het idee dan hoor)

Heb de laatste tijd toch weer wat onderzoeken gehad, daaruit is ook gebleken dat me suiker veel te hoog is.

Vanmorgen werd ik al voor 8 uur gebeld of ik langs wou komen. Twee weken geleden was er ook al geprikt toen zat ik op de 11 woensdag is opnieuw geprikt en toen zat ik op 13. Daarom is er vandaag gelijk gestart met medicijnen. Volgende week krijg ik te horen van hoe het verder gaat, en gelijk ook een controle of de suiker zakt. 

Vandaag weer naar Alexander, even over de trainingen van Jeremy gehad en hoe dat ging. Liep weer op me tenen, dus weer wat rek op me benen gezet. Nu gaan bijhouden hoe lang het duurt voordat ik weer op me tenen loop. 

Daarna me schouder en nek behandeld.

En oefenen met squatten. 

13 minuten geleden zei Marleentje:

Vandaag weer naar Alexander, even over de trainingen van Jeremy gehad en hoe dat ging. Liep weer op me tenen, dus weer wat rek op me benen gezet. Nu gaan bijhouden hoe lang het duurt voordat ik weer op me tenen loop. 

Daarna me schouder en nek behandeld.

En oefenen met squatten. 

Hoe ging het squatten? Welke oefeningen doe je nu allemaal ?

Het is eigenlijk niet squatten, het is een oefening om te leren squatten. Bij ons heet het '''zitten zonder ploffen''. Vooral over de kleine bewegingen of bewegingen die wat meer vragen heb ik geen controle. Opstaan kan ik redelijk, zitten niet. Als ik ergens moet gaan zitten ga ik er voor staan en laat me eigen gewoon vallen... anders kan ik niet.

Verder veel rekoefeningen, omdat de pezen heel erg verkort zijn in me been.

Deadliften

Oefeningen voor me houding omdat ik niet recht op kan zitten.

O ja en vandaag ook oefening gedaan op een bankje, me benen en kont in de lucht en steunen op me armen. Dat kan ik dus gewoon ruim 30 seconde

Vanmorgen naar de huisarts om te kijken of de suiker aan het dalen was. Dat was inderdaad zo. Van de 12+ naar de 9,9. Wel bleef me bloeddruk erg hoog, dus ja dat moest in de gaten gehouden worden.

Gisteren heerlijk weer gesport. Kan nu squatten zonder scheef te zakken of neer te komen en met gewicht.

Vandaag komt de arts langs die op het moment de onderzoeken aanvraagt en begeleid om samen met mij het medisch dossier door te nemen en de onderzoeken te bespreken word spannende dag vandaag.

2 uur geleden zei klasens:

100kg squat ?

Doe jij dat al? ^^

4 uur geleden zei klasens:

100kg squat ?

Neeeeeeeeeeeeh hahaha, ik ben niet zo sterk. We hadden een mooie roze kettlebel

Vanmiddag naar de huisarts, bloeddruk was goed maar de suiker was weer erg hoog en me hartslag ook. Blijkbaar heeft de huisarts toch iets geleerd. Dus ik kon me gaan melden in het ziekenhuis. Achteraf bleek het allemaal wel wat mee te vallen en mocht ik weer naar huis. Alleen het weekend rustig houden en volgende week naar de internist. 

Heerlijk weer getraint bij Alexander. Heb nu wel meer pijnklachten, door het koude weer. Wat oefeningen voor me heup gedaan. Geoefend met squatten.

Verder nog even afwachten op afspraken met de internist. Afspraak lyme arts staat al. 

Zijn nog meer uitslagen terug gekomen. Waar sowieso uit blijkt dat de lever niet goed werkt en me darmen het ook niet helemaal goed oppakken. . Het leuke is dat de artsen die me nu behandelen allemaal naar elkaar wijzen van ja das jou gebied. 

5x 60 kilo om op te warmen

1x 70

1x 80

1x 90

1x 100

• Upvote 1

Behoorlijk zware squat hoor! Ken veel mensen die minder doen

Lekker weer getraint

Tegenwoordig beginnen we na de nodige rekoefeningen met deadliften:

5x 60 kilo

1 x 70

1x 80

1x 90

100 lukte niet meer volgens Alexander komt dat omdat ik vorige week ziek ben geweest en het eten toen niet heel goed ging.

Verder wat oefeningetjes en testjes op kracht

En 10 keer op de kast gesprongen (60cm)

Zo weer terug. Aan de ene kant zijn sommige klachten inderdaad klachten die typisch lyme zijn, maar heb ik voor lyme een te constant beeld. Dat vond hij het rare. hij vermoed bij mij wel ook een schildklierprobleem. dus daar gaat hij extra op onderzoeken. Verder worden de hormonen goed bekeken omdat hij vond dat ik hormonen van de andere kant had. Het darmprobleem staat waarschijnlijk los van de lyme of andere ziektes. Hij denkt meer aan een of andere allergie of dat er bepaalde bacterie en parasieten daar hun eigen feestje aan het houden zijn. Wordt dus ook onderzocht. Wordt wel getest ook op lyme om te zien of het te vinden is. Hij vond me in ieder geval bijzonder en hij vond dat ik eigenlijk best wel een bijzonder beeld liet zijn, waar hij ook niet 1 2 3 kon zeggen van ja dat is het....

Eerst wat rekoefeningetjes... Eigenlijk gewoon standaard.

Deadlift

5x 70

3x 80

1x 90

1x 100

1x 110 had hem bijna maar helaas

En o ja nog op de kast springen

Verder even gewogen 4 weken geleden nog 80 nu 75... En nog even over de voeding gehad. Krijg ongeveer 1300/1400 en dat verbruik ik ook ongeveer volgen Alexander. Normaal dan heb de laatste weken weer wat problemen gehad dat verklaard die 5 kilo

15 uur geleden zei Marleentje:
Eerst wat rekoefeningetjes... Eigenlijk gewoon standaard.

Deadlift

5x 70

3x 80

1x 90

1x 100

1x 110 had hem bijna maar helaas

En o ja nog op de kast springen

Verder even gewogen 4 weken geleden nog 80 nu 75... En nog even over de voeding gehad. Krijg ongeveer 1300/1400 en dat verbruik ik ook ongeveer volgen Alexander. Normaal dan heb de laatste weken weer wat problemen gehad dat verklaard die 5 kilo

Wat is je doel precies met die 5 kg marleen? Op welk gewicht moet je komen of zitten wat voor jou gezond is?

Ik wil heel graag naar de 60 kg dat lijkt mij mooi. Dat weet me therapeut ook, maar die heeft zoiets van dat komt allemaal wel als de onderzoeken klaar zijn als je conditie beter is etc dan gaan we daarna kijken.

Die 5 kg eraf is waarschijnlijk omdat ik de griep heb gehad en toen ruim een week op bakjes yoghurt heb geleefd

Weer begonnen met rekoefeningen van me benen omdat de spieren daarvan erg te kort zijn. Zelfs nog even de spagaat geprobeerd. Het leuke was dat ik verder wam dan dat ik dacht te kunnen.

5x 65 kilo

3x 85 kilo

1x 90

1x 95

1 x 105

TOen was het op

Daarna nog hurkoefeningen gedaan met een stok boven me hoofd. Was vrij lastig.