Advertentie:

Sign in to follow this  
Marleentje

Trainingslog Marleentje

Recommended Posts

Zo de internist ook weer achter de rug. De tabletten zijn van 1 per dag naar 3 per dag gegaan. En moet dus gaan leren om insuline te gaan spuiten. Pas daarna worden de tabletten weer afgebouwd. Ben doorgestuurd naar dietist. En moet nog naar de diabetesverpleegkundige. Ongeveer over twee maanden weer een afspraak bij de internist en dan krijg ik nog een of andere meting van een half uur voor de bloeddruk. Want die zat eigenlijk op het randje...

Advertentie:

Deadlift

4x 70

1x 80

1x 90

1x 100

1x 110 PR

Verder een behandeling van de schouder, zat een pees te vervelen. En strek en hurkoefeningen.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

• Upvote 2

4 uur geleden zei Marleentje:

Volgende week gaan we voor de 115

Dan haal je mij dus in (112,5kg) want voor mij is dat voorlopig nog niet aan de orde. :)

2 uur geleden zei Mieshka:

Dan haal je mij dus in (112,5kg) want voor mij is dat voorlopig nog niet aan de orde. :)

Hahah weet niet of ik het haal hoor..... Maar heb alexander meegedeeld dat we dat gewoon gaan doen of hij nou wil of niet hah

• Upvote 1

Zo even hele drukke dagen gehad dus ook niet heel veel achter de computer gezeten.

Gisteren bij Alexander:

Oefeningen met hurken, dat gaat zo goed dat we vanaf volgende week ga squatten. Doe de hurkoefeningen met kettlebell. 

Deadlift

5x 60 kilo

3x 95 kilo meer zat er even niet in. 

En verder rekoefeningen met koud weer heb ik veel meer pijn dat is best jammer

Vandaag de bevestiging van het ziekenhuis gekregen dat zelfs met de hoogste doses pillen voor de suiker, de suiker nog erg hoog is en niet zakt. Nu wordt het insuline spuiten nog iets meer vervroegt. Vanaf volgende week dinsdag ga ik over op spuiten, heb alles al wel in huis, maar moet nog even de nodige uitleg hebben en nog oefenen onder toeziend oog van de verpleegkundige

Vandaag een beetje bankhangdag houden, en om de paar uur me suiker meten en opschrijven. Voor morgen in het ziekenhuis. Morgen gaan ze me leren insuline te spuiten. Omdat ik niet op pillen reageer denken ze dat ik diabetes type 1 heb ipv type 2. Waar ze wel wat verbaast over zijn omdat type 1 je meestal vanaf jongs af aan heb. Begon vanochtend nuchter met een waarde van 7,7 en dan denk je oooh valt wel mee. Tot dat je een tweede keer meet en je gewoon op de 13,7 zit. Nu ondertussen weer gezakt naar de 12,3

Gisteren begonnen met insuline spuiten 4 keer op een dag. Erg wennen ook omdat het nogal schommelt. Ze dachten eerst dat ik type 2 had, al komt het haast niet voor ze zijn er achter gekomen dat ik toch type 1 heb. Vandaag na het sporten heb ik gemerkt dat suiker heel snel kan dalen en al had de diabetes verpleegkundige gezegt het zou nog niet voorkomen omdat je zo hoog zit, en je nog heel weinig hebt qua insuline omdat we aan het opbouwen zijn toch een score van 3,2. En dan mag ik dus wel zondigen en limonade pakken alleen toen schoten we door naar de 15,6. Nu ben ik beetje aan het jo jo en.

Deadlift

5x 50 kilo

1x 115 kilo

Verder oefeningen om me rug hol te maken om zo een betere deadlift te maken. En wat rekoefeningen gedaan. En toen was het weer voorbij. 

Edited by Marleentje

Goed nieuws van ALexander door de insuline (waarschijnlijk) is op het moment het rekreflex aan het afnemen. Dus helemaal blij. Dus tijd om  te bewegen. 

Eerst oefening op op te warmen.

Deadlift

5x 70

2x 100 (Hij had me wijsgemaakt dat het 90 was, was ik klaar zzegt tie kijk nu is goed was het 100 Grapjas!)

1 x 90

Daarna nog braaf me suiker gecontroleerd die was 11,7 te hoog dus. Hij was overigens een uur later 8,3 dus hij daalt op sommige momenten erg hard is iets waar ik mee om moet leren gaan. 

Zo zou ook maar weer is wat updaten. 

Vorige week voornamelijk oefeningen om de fascie te stimuleren en om goed te leren bewegen. Was een hele reeks kleine oefeningen. Bij enkele oefeningen had hij zo iets van huh wat en waar gaat het mis. Kan dus blijkbaar niet me armen en benen tegelijk bewegen. En daar zit dus waarschijnlijk ook een storing in.

Gisteren voornamelijk op de deadlift geoefend en dan vooral op de houding etc, en vooral e stang neerleggen zitten dan ook kleine afwijkingen in dat komt dan weer door me knieen en heupen.

Deadlift

5 x 70 kilo

1x 100 kilo

5x 95 kilo

En daarna weer oefningen zoals vorige week. Die gingen een stuk minder omdat ik uitgeput was door het deadliften. Bij mij is uitputting meestal ook uitval van de spieren.

De waardes van me suiker beginnen nu wat beter te worden volgens de artsen. Ze hebben hem gisteren nog iets omhoog gedaan., maar niet zo veel meer. Nu nog wachten op andere onderzoeken die nog binnen moeten komen. 

• Upvote 1

Goed te zien dat het steeds beter gaat marleentje!

Gisteren weer heerlijk bij Alexander geweest. Kon sinds vorige week weer minder goed lopen en had weer veel pijn aan de rechterkant.
Dus eerst gekeken waar het vandaan kwam, het kwam vanuit de heup. Dus gelijk daar een behandeling gehad. Erg pijnlijk, maar het beweegt weer allemaal beter en heb weer minder pijn. Volgens Alexander was het een klein k*tspiertje wat nu de boosdoener was. 
Daarna weer wat rekoefeningen en mijn favoriet:

Deadlift
5x 60 kilo
1x 80 kilo
1x 100
1x115 die niet lukte
en daarna terug naar
5x 95 kilo

AL heel de ochtend allerlei mailtjes aan het beantwoorden van allerlei instanties/artsen/ verpleegkundige blegh

Heej Marleentje, jij ook hier ? (retorische vraag :D)

Gezellig !

Nee nee het lijkt maar zo....

Hahaha mijn verhaal is bijzonder die herkent iedereen dus je speelt vals hahah

• Upvote 1

Nog even contact gehad met de lymearts. De dietiste wou namelijk dat ik nog minder ging eten. Krijg per dag ongeveer 1200/1300 kcal binnen. Met af een toe een uitschieter naar de 1400.. De lymearts vond het alleen geen goed idee dat ik nog minder ging eten.Omdat ik nu al veel tekort heb. Hij vermoed voedselintoleranties nog geen idee wat het is moet ik even opzoeken. Hij gaat nu zelf een voedingsplan maken met waarschijnlijk supplementen om de tekorten op te vangen. 

Weer veel gebeurt deze week. Maandag naar de dietiste geweest. Me suiker zakt wel, maar schommelt heel erg. En zakt soms in een uur tijd van de 10+ naar die 4 of er onder en ze weten niet goed hoe dat komt. Ook reageer ik heel erg op bepaalde producten waardoor de suiker omhoogschiet. Dus moet erg mijn eten in de gaten houden. Was gelukkig niet aangekomen, maar ook niet afgevallen. Verder is de arts mijn voeding aan het afstemmen, en moet ik proberen om wat meer te eten. Het is nog allemaal erg onduidelijk en niemand weet het eigenlijk. Die onduidelijkheid is het lastigste. Aan de lymearts en Alexander heb ik het meest. Maar die zitten ook echt op een lijn.

Eigenlijk heel lang gepraat, soms heb ik dat nodig
Daarna nog even deadlift gedaan het is en blijft mijn favoriet
5 x 60 kilo dit vooral om houding te oefenen. Mijn knieen willen niet altijd wat ik wil.
1x 70
1x 80
1x 90
5 x 95 tong op de schoenen maar ik heb het gehaald.  
  • Upvote 2

Heb natuurlijk een lymearts en een dietiste. En natuurlijk krijg je dan ook twee verschillende dieetadviezen. Die niet met elkaar samen opgaan. Dus dan is het uitproberen en kijken hoe ik er op reageer. Eerst het advies van de dietiste gedaan: Dat bestaat uit veel fruit, minstens twee sneeen brood. Rijst pasta etc. Suiker was heel de dag erg hoog zelfs na het sporten bijAlexander van Staa zat hij nog op de 10. Met een uitschieter naar de 14,7. En heel de dag buikpijn.
Gisteren het advies van de arts dat dieet bestaat uit groente, rauwkost, vlees en vooral eiwitten en vetten. En absoluut geen rijst, aardappels of pasta. Gevolg me suiker heel de dag netjes rond de 6 met voor het slapen gaan 7,3 (zal ongetwijfeld dat handje chip zijn geweest) nu moet hij tussen de 4 en 8 zijn dus zat alsnog goed.En alleen na het avondeten wat buikpijn.

Afgelopen Dinsdag:

Deadlift

5x 70 kilo

1x 80 kilo

1x 90 kilo

5x 100 kilo

Daarna afspraak met youandi en samen een voedingsplan opgesteld. Ben daarmee woensdag gestart en het gaat aardig goed, Wel erg wennen moet van alles afwegen. Nu ik heel anders eet staat de insuline te hoog afgesteld, dus moet erg opletten dat hij niet te laag gaat. Van de week al meerdere hypos gehad. Waaronder 1 onder het autorijden en auto rijden en een hypo hebben ehm gaat niet zo goed samen. 

5x 100 gaat lekker marleentje! Ben benieuwd wat je nieuwe voeding doet wat is het doel van je schema?