Advertentie:



Sign in to follow this  
alex

alex

Recommended Posts

heey hallo,

eerst ff voorstellen, ik ben alex en ben 32jr

ik kom hier eens rondkijken om wat kennis te vergaren over krachtsport en de voeding die erbij en er niet bij hoort,

ben zelf weer redelijk fanatiek aan het trainen, maar heb wat input nodig om mijn trainingen en voeding te finetunen, ben natuurlijk maar een goedwillende amateur.

hoop op goede reactie's, en die mogen best kritisch zijn

gr

alex

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hey Alex,

Welkom op het forum!

Wij kunnen je vast en zeker nog wel dingen leren. Je kan alvast eens wat rond lezen op het forum en als je vragen hebt horen we het graag :)

 

Fit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Alex!

Finetunen is altijd goed en we zijn nooit uitgeleerd toch. Alles kan altijd beter!

Waarbij heb je input nodig of zou je feedback op willen hebben? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Alex! Post gelijk je trainingsschema maar, kunnen we los.

Grapje hoor, veel plezier op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hallo Michael,  Welkom op dit forum. Er wordt wel eens gezegd dat als je je buik wil kwijtraken dit alleen in de keuken kan. Ik denk dat je vooral moet beginnen met je calorie inname te verminderen. Ikzelf heb een hekel aan calorieen tellen en een systeem dat ik toepas is brood schrappen uit mijn dagelijkse voeding. Eventueel kan je ook aardappelen en rijst schrappen. Hetgene wat overblijft om te eten is alleen maar gezond en minder calorierijk. Bijvoorbeeld havermout, diverse groenten, fruit etc. Geloof me, je gaat snel gewicht verliezen.    Een ander punt dat moet benadrukt worden is dat je je proteine inname zo hoog mogelijk moet zijn. 2gr/kg van het gewicht waar je naar streeft is voldoende. Het voordeel hiervan is dat je spiermassa toenneemt terwijl je afvalt.   Wat cardio en krachttraining betreft heb ik een lichte voorkeur voor krachttraining. In de eerste plaats omdat dit de spieren doet toenemen. Meer spiermassa betekend meer calorieen die verbrand worden. Bovendien activeer je proteinesynthese dewelke op zijn beurt ook weer energie vraagt(lees calorieen). De enige vereiste is wel dat je met zware gewichten dient te trainen. Bijvoorbeeld tussen de 60 en 80% van 1 maximale repetitie(1RM).   Je mag ook cardio combineren maar ik zou dit dan doen op niet-krachttrainingsdagen.
    • Beste leden,   Als eerste wil ik jullie alvast bedanken voor de hulp en voor de reacties!   Ik ben sinds kort weer begonnen met fitness, met als doel om flink af te vallen en toch maar eens dat bierbuikje kwijt te raken. Alles wat erbij komt (spieren kweken) is uiteraard mooi meegenomen, maar vooral wil ik flink afvallen en weer een goed figuur krijgen. Ik ben inmiddels 35 en dat heeft me aangespoord om toch na jaren niet gesport te hebben weer het fitness op te pakken. Ik weet echter niet waar ik moet beginnen en welk schema hierbij het beste is om te volgen.   Ik ga gemiddeld 3x per week sporten, ben pas sinds vorige week begonnen. Is het goed om voornamelijk cardio te doen of krachttraining?   Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.   Groet,   Michael
    • Goedemorgen!   Mijn naam is Michael, 35 jaar en ben sinds kort weer begonnen met fitness. Hobby's zijn voetbal, gamen en fitness.   Vroeger altijd flink gesport, nu jaren niet meer gedaan dus een nieuw begin. Doel is voornamelijk afvallen na al die corona - kilo's die erbij zijn gekomen en wat spieren kweken.   Groet,   Michael
  • Sponsors