Advertentie:

Merlijn

zwaare spierpijn

Recommended Posts

2 weken geleden op een woensdag had ik een American Football training we deden het extra zwaar omdat we een hele belangerijke wedstrijd hadden. het was echt heel zwaar voor mij en had de volgende dag heel erg spierpijn ik dacht dat het wel normaal is maar 3 dagen later had ik het nog steeds ik zocht op wat het kon zijn. mensen zijden dat ik verzuurde spieren had en dat het binnen 5 dagen over zal zijn. als ik rustig loop heb ik er geen last van maar als ik op jog tempo ga krijg ik een soort van shock bij mijn boven benen in het midden aan de voorkant ik kan dan voor een half uur nauwelijks lopen. hebben jullie dit ooit gehad, wat is het en wat moet ik doen? 

groetjes Merlijn

voor extra informatie ik heb de ziekte von willebrand en heb hypermobiliteit in mijn gewrichten

Advertentie:

Het klinkt alsof je niet genoeg eiwitten binnen krijgt waardoor je spieren niet goed en snel herstellen. Hou je bij hoeveel eiwitten je binnen krijgt? Je kan het beste tweemaal je lichaamsgewicht in aantal grammen eiwitten aanhouden. Dus als je 80 kg bent, 160 gram eiwitten. 

hey merlijn

heb je tijdens die training ook kramp in je benen gehad?,  of voelde je benen na die training verzuurd aan?  ik heb het wel eens gehad na een pittige rugbytraining, was een hele geweldige kramp, daar had ik 5 dagen later nog last van, moest toen van de fysio benen toch licht belasten, en meer drinken tijdens de training

ja goed idee ga ik doen

11 minuten geleden zei alex:

hey merlijn

heb je tijdens die training ook kramp in je benen gehad?,  of voelde je benen na die training verzuurd aan?  ik heb het wel eens gehad na een pittige rugbytraining, was een hele geweldige kramp, daar had ik 5 dagen later nog last van, moest toen van de fysio benen toch licht belasten, en meer drinken tijdens de training

ik had het ook tijdens de training het punt is dat je maar 1 keer mag drinken bij het drink pauze 3/4 van de training

Edited by Merlijn

Niets raars aan. Je kunt dagenlang spierpijn hebben en verzuurt zijn na een zware training. Ik heb na leg-day ook minstens 3 dagen spaghetti-benen.

Wat @ijzer ook al zegt: voldoende eiwitten (per kg lichaamsgewicht ongeveer 2 gram eiwit) en voldoende drinken. Dat je 1x mag drinken tijdens een (lange/zware) training is bullshit. Hier zou ik tegenin gaan als ik jou was.Goede warming-up en uitlopen zijn ook belangrijk natuurlijk.

Meer water drinken voor je training is ook erg belangrijk. Zelf probeer ik 2ltr voor een rugbytraining te nemen. Als je dit doet in combinatie met meer eiwitten denk ik dat je klachten wel minder zullen worden.

1 uur geleden zei LvlUp:

Meer water drinken voor je training is ook erg belangrijk. Zelf probeer ik 2ltr voor een rugbytraining te nemen. Als je dit doet in combinatie met meer eiwitten denk ik dat je klachten wel minder zullen worden.

Yup dat is een goede tip, wellicht ook een intra-workout supplement voor tijdens je trainingen. Muscle Protect gebruik ik voor tijdens mijn trainingen, instant opname dus je spieren worden ook al tijdens je training aangevuld met de essentiële aminozuren.

http://www.bodyenfitshop.nl/aminozuren/aminozuren/body-fit-sportsnutrition/muscle-protect/

ik ga ze allebei wel even uitproberen, die muscle protect lijk me inderdaad wel iets dat mij ook veel kan helpen

Probeer ook eens te foamrollen, stretchen, hersteltrainingen te doen (50-60% van je 1rm/hfmax). Dit zijn ook factoren die invloed hebben op jouw herstel. In de volksmond ook wel actief herstel genoemd.

Edited by topeiko