Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

Trainingsschema 60 jarige

Recommended Posts

Je bent nooit te oud om te beginnen met trainen. Zelfs niet als je geplaagd wordt door een kwetsuur. Deze 60 jarige man (Wayne Quong) begon 3 en een half jaar geleden na te zijn gediagnosticeerd met 'Frozen Sholder'. In deze korte tijd ontwikkelde Wayne de kracht en de atletiek waar mensen van half zijn leeftijd een puntje aan kunnen zuigen.

https://www.youtube.com/watch?v=bBkeUO_Wy8I&feature=player_embedded

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Aardig gek hoe sterk je nog kan worden op die leeftijd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je gezien hoe hij zijn explosiviteit traint? Dit gaat hand in hand met kracht. Tijdens het ouder worden verliezen de fast twitch spiervezels hun aantal. Waarschijnlijk gebeurd er een graduele shift naar tragere spiervezels. Trainen houd dit tegen of kan dit zelfs terugdraaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik zag het, vind het ook behoorlijk indrukwekkend. Sommige dinge die hij doet kan ik bijvoorbeeld als jong iemand niet. Wellicht als ik er voor ga trainen wel maar toch behoorlijke prestatie vind ik het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hallo leden,   Mijn naam is Pascal, 25 jaar en sinds een weekje begonnen met fitnessen.
        Mijn gegevens: 1.74 lang 100.6 kg BMI 33.2 Fat: 31.6%  Spierpercentage: 65%
        Het vet zit rond de borst, buik, benen en billen.
      Ik sport sinds een week 3x in de week (althans, dat is mijn doel..) bij de plaatselijke basic fit.   schema: start: 10-15 warming-up op de loopband of crosstrainer (audio training BF)   vervolgend: total body workout: borst benen, buik, billen, rug, schouders, armen.   afsluitend: 10-15 min crosstrainer of loopband. (Audio Training BF).   Natuurlijk ben ik nog een ‘beginnende sporter’, maar ik wil eens weten:    -keto/khd arm icm met dit schema? Ja/Nee? Waarom?
      - total Body workout veranderen in bijv. 1 dag borst  1 dag benen. 1 dag ....???   ik voel mij nog niet zo comfortabel om bij de gewichten en halters (lees: bij de grote jongens) te sporten, dus ik gebruik de apparaten.  
        Ik zou graag jullie advies willen! alvast bedankt! 
    •   Jawel hoor! Heb je misschien geen Microsoft Word op je computer? Of een Mac (Apple) zonder Word?
  • Sponsors