Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

Voedingsstrategie voor toename van spiermassa en herstel bij een elite sprint kayaker

Recommended Posts

Advertentie:

Beetje te snel gelezen, keek naar die voedingswaarde onder die tabel en schrok dat al die shakes bij elkaar al op 12900 kwamen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien heb ik er over heen gelezen, maar er staat geen trainingsprogramma in. Deed de persoon eerst niet en tijdens de studie wel een gedegen krachttraining? Dan had de persoon misschien ook zonder het aanpassen van het dieet de resultaten kunnen halen. Daarnaast is zowel de eiwitinname als de koolhydraatinname omhoog gegaan, dus dan is het moeilijk of de toegenomen spiermassa komt door de hogere inname van eiwitten of koolhydraten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit was aanvankelijk ook mijn redenering. Maar dit staat in de tekst.

A further goal for the athlete was to maintain weight during intensive training phases, overseas training camps and racing regattas as he had previously lost lean mass gained from winter weight training 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vermoed de combinatie van beiden plus zijn trainingen. Van een hogere eiwitinname wordt gesuggereerd dat het de 'proteïne breakdown' reduceert. Publicaties als deze versterken het vermoeden dat een hogere eiwitconsumptie dan die we nu hanteren, noodzakelijk is. Zijn herstel was voor de interventie belabberd. Misschien zitten de koolhydraten daar voor iets tussen.

Zie ook:    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156250996405440&set=gm.10153123034947791&type=3&theater

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook de combinatie. Maar bij wetenschappelijke studies kan ik het altijd zeer waarderen wanneer er dingen worden uitgesloten of worden verklaard. Zo zou ik ook graag weten wie het onderzoek gefinancierd heeft, niet alleen wie de opdracht heeft uitgevoerd. En of een studie reproduceerbaar is, maw, onder dezelfde omstandigheden zal ik dezelfde resultaten halen of zien in een nieuwe studie. Vaak wordt ik dan een beetje extra kritisch, my bad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De auteur is bekend, maar hoe is het onderzoek gefinancierd. Uit donaties? Of is dit via via betaald door een supplementen producent (wat vaak het geval is)?

De instelling heeft immers geld nodig voor het uitvoeren van het onderzoek en wie heeft de voeding(supplementen) beschikbaar gesteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap wat je bedoelt maar ik zie dit eerder als een verslag (case study) van de begeleiding van een cliënt waarin Performance Food Ltd de begeleider is. Zijn coach was hier de opdrachtgever. Er worden wel merknamen zoals Nestle, Glaxosmithcline en Yakult vernoemd. Als dit financiële sponsors zouden zijn dan betekend dit dat begeleidende organisatie helemaal niet zo 'onafhankelijk niet-commercieel' is. Maar toegegeven, alles is mogelijk in deze wereld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maxiraw and Maxifuel waren de gebruikte producten...linkje naar hun website http://www.maxinutrition.com/

Als ze "echt onafhankelijk" was geweest, had ze geen merknamen genoemd en enkel de waardes van een de shake, 75 gram is 75 gram, het merk is irrelevant.

Of de uitkomsten kloppen, daar hoor je mij niet over, maar naar wat meer op de inhoud te hebben gelet en gelezen, trek ik haar onafhankelijke positie sterk in twijfel.

Jammer dat we in deze branche allemaal alles in twijfel moeten trekken eigenlijk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Gaaf om je log te lezen, en bizar dat je er zulke resultaten mee haalt! Waarom train je eigenlijk full body en niet push/pull/legs of upper/lower?
    •   Toffe log kerel! Succes met de rest van je kuur ik ben heel benieuwd! Nog enkele sides die je merkt of niks?
    • Hallo allemaal,   Na me vorige sarmstack die ik uitgebreid beschreven heb ga ik deze stack ook loggen   Ik ben 7 weken na me vorige sarmkuur gestart met LGD en Cardarine en heb daar RAD 140 aan toegevoeg. Ik zit nu in week 5 en heb er sinds een week ook ostarine aan toegevoegd, die had ik nog liggen namelijk 😁   LGD: 10mg pd Cardarine: 25mg pd RAD: 25mg pd Ostarine: 20mg pd   Me maat heeft de zelfde stack, alleen dan zonder ostarine.  Me maat heeft een andere lichaamsbouw dan mij en kan nog veel gains maken. Ik Zit denk ik op 90% van me natty max. Teminste, als ik nu een jaar verder ben dan is het geen mega verschil meer zoals jaar 1 en 2 van het trainen.    Oke gaan we:   Tijdens de nakuur met clomid kreeg ik wat puistjes op me rug. Deze zijn nog steeds actief. Dit komt omdat de sarms je hormonen toch in de war gooien en je dus meer talg aanmaakt in combi met een iets vettere huid. ( de vettere huid Zie ik totaal niet trouwens). Me maat heeft er meer last van dan ik. Het is ook niet heel extreem maar omdat ik normaal 0,0 puisies op me rug heb valt het wel op.  Uiteindelijk gaat dit vanzelf weg als ik na deze kuur een tijdje geen sarms pak.    Week 1 merkte ik uiteraard nog nog niks.  Week 2: wederom vanaf dag 10( was bij me vorige stack ook) gaat de sessie ineens wel heel lekker. Dit kan toeval zijn maar toch zit het in je hoofd dan gelijk goed.  De rest van de week gaat het ook prima. Wat versta ik onder prima: na een cut is het volume wat minder en ben je iets sneller moe. Al moet ik zeggen dat Cardarine het middel is dat ik in iedere cut ga inzetten. Wat kan je met dat spul blijven beuken Zeg 🤩 Maar ik merk vanaf dag 10 dat ik weer meer volume kan pakken en de gewichten stijgen. Na de vorige sarmkuur was ik ietsie kracht kwijt maar minimaal zoals gezegd, meer het volume dat me opbrak.    Week 3: daar is de stijve paal weer, ja hoor het werkt 😁. Ook wordt ik vanaaf week 3 standaard iedere nacht wakker om klokslag 03:45. En totaal uitgerust. Ik blijf dan nog wel in bed liggen maar wat mij betreft mag de dag beginnen. Slaap is dus een stukje korter.  Er komen ook weer allemaal rare dromen die vaak echt leuk zijn. Normaal droom ik ook wel maar vaak weet je dat niet meer als je wakker wordt. Met sarms heb ik daar wel last van, iets dat ik persoonlijk echt wel lachen vind.  En ze gaan niet alleen maar over lekkere wijven hoor😁 het gaat over echt van alles.    Me maat heeft exact het zelfde als mij en wordt ook wakker op exact het zelfde tijdtip, vrij bizar wel.    Week 4+5: traingen Zijn zwaar, loodzwaar. Ik hou ervan om op het randje te trainen maar pas altijd wel goed op. Warm worden etc doe ik altijd bijvoorbeeld en ook bij bijvoorbeeld de 5e oefening altijd wat opwarmwerk met lichte gewichten.  Ik merk in deze weken dat ik nog niet volledig herstel en gooi er op een bepaalde dag wat oefeningen uit. Een blesurre wil ik ten alle tijden voorkomen en kan van mezelf gerust zeggen dat ik expert ben ik even een stapje terug op het juiste moment.  Week 4 is ook de week geweest dat ik de ostarine heb toegevoegd die ik nog had liggen. Ostarine is idiaal voor herstel van pezen bijvoorbeeld. Ook voor ik in week 4 de eiwitten ietsjes op van 2 gr per kg naar 2,2 gr perkg lichaamsgewicht.    Sinds deze week geen last meer en ben precies hersteld voor de volgende sessie. Ik doe fullbody en ben dus echt een kleine twee uur aan het rammen. Twee uur is aan de lange kant maar door vaak zware oefeningen op je maximale neem ik gewoon me rust. Ik kan niet zeggen dat het herstel nu wel ok is door de osarine en de eiwitten, denk eerder door het inklappen van de gehele stack, want oh man deze week was kneiter hard.    Wat betreft me maat: bij hem zag je na 10 dagen al een behoorlijke pomp. Nu in week 5 zit hii zeker in beastmode. Hii is nu al grof sterker en als je hem ziet dan oogt hii alsof ie n half jaar trainen erop heeft zitten al. Bij hem kan je het beter zien dan bij mij, maar dat heeft ook alles te maken met lichaamsbouw, hoeveelheid al opgebouwde spieren etc.    Kcal: niet normaal hoeveel kcal je extra opkan als je met een stack bezig bent. Op de eerste plaats begon de echte honger na twee weken en ben je bang om teveel te gaan snaaien en te snel vet aan te zetten.  Voor mezelf zonder samstack zit een cleane bulk rond de 4000 kcal. Met sarms kan daar gewoon nog 1000kcal bij wil ik gewicht aankomen. Dus ik kan nu heerlijk 5000 kcal wegeten en dan lust ik eigenlijk nog wel meer.  Me maat het zelfde, kan veel meer eten dan normaal. Super dus!   Wat ook grappig is om te vermelden: door lgd en Rad, maar ook alleen Lgd voel je je toch stiekem weer wat jeugdiger. Teminste, ik merk dat wel.    Als laatste voor nu: RAD en agressie. Dit lees je wel eens ergens dus dit is een mooie test.  Ik heb er nul komma nul last van.  Me maat: bloedagressief! Nee geintje, maar die merkt het wel. Ook dit is persoonsgebonden. Ben je van jezelf al een geiriteerd persoon dan zal RAD dat wellicht versterken.    Wordt vervolgd.     Gr Sander. 
  • Sponsors