Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Wat is clenbuterol

Recommended Posts

Wat is clenbuterol?

Clenbuterol is een medicijn voor mensen met ademhalingsstoornissen. Er zijn mensen met bijvoorbeeld astma die het gebruiken als bronchodilator. Dit zorgt ervoor dat ze makkelijker kunnen ademen. De laatste jaren word het vooral bij de bodybuilders gebruikt als middel om vet te verbranden.

Hoe werkt clenbuterol?

Clenbuterol is origineel een medicijn voor astma bij paarden, maar is vooral populair om de stimulerende werking op het sympathisch zenuwstelsel bij de bodybuilders. Dit deel van je hersenen zorgt voor actie in je lichaam. Clenbuterol zou spierversterkend en afslankend werken. Echter is het spierversterkende deel enkel succesvol op dieren getest. Clenbuterol zorgt ervoor dat je makkelijker kunt ademen en dat je zuurstof beter in je lichaam word vervoerd. Clenbuterol zou je dus kunnen vergelijken met efedrine of amfetamine. Volgens de WADA (Wereldantidopingagentschap) is clenbuterol een anabool middel. Om deze reden staat het ook op de WADA dopinglijst en mag het niet gebruikt worden door sporters. Echter worden er vaak sporters betrapt voor het gebruik ervan. Doordat je zuurstof beter door je lichaam word vervoerd is dit middel erg geliefd bij de duursporters.

Waarom gebruiken bodybuilders clenbuterol?

Als het middel voornamelijk handig is voor duursporters, waarom gebruiken dan zo veel bodybuilders ook dit middel? Er zijn veel studies geweest op dieren die aantoonde dat clenbuterol een spieropbouwend effect zou hebben. Daarom nemen veel bodybuilders clenbuterol om in wedstrijd shape te komen. Ze gebruiken het niet perse voor het spieropbouwende effect, maar voor de vet verbranding.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
    • Hey, Niet een directe antwoord op je vraag, maar misschien kan je proberen om 2 maal per week al je spiergroepen te trainen en niet zoveel focus leggen op je Biceps en triceps. Je zou kunnen kijken naar een upper lower split schema. 2 maal per week spiergroepen trainen kan al een schelen met spieropbouw.   Dan wel een iets directere antwoord op je vraag; Persoonlijk vind ik het fijn om de grote compound oefeningen 4à5 setjes te doen en de isolatie oefeningen doe ik meestal 3 setjes. Succes!
  • Sponsors