Advertentie:

Sign in to follow this  
Marleentje

Mucuna pruriens poeder

Recommended Posts

Advertentie:

Het is eigenlijk omdat ik heel slecht slap, lig meestal de hele nacht wakker. En als ik slaap is dat heel onrustig.

Ik wil alleen niet weer allerlei medicijnen slikken die achteraf niet helpen. Dus was op zoek naar iets natuurlijks en toen werd mij dit aangeraden.

Volgens meneer de pt kom ik van alles te kort, en zou dit ook op andere vlakken aanvullen.

In dat geval neem je Mucuna Pruriens best 's morgens aangezien de aanwezige Dopamine je wakker houd. Aan de andere kant is een goede nachtrust bevorderend voor een optimaal Dopamine niveau. Daarom denk ik dat je beter op zoek gaat naar zaken die je nachtrust bevorderen. Bij mijn weten is een overactief sympatisch zenuwstelsel de boosdoener. Iets waar ikzelf ook wel last van had. Krachttraining heeft bij mij een positieve invloed. Verder doet suppletie van Magnesium in combinatie met Calcium dit ook. Van Rode bietensap heb ik een diepere slaap.  

Het is een beetje zoeken wat het beste voor je is. Ieder reageert anders

Met training ben ik wel bezig. Het heeft inderdaad met mijn zenuwstelsel te maken. De huisarts heeft me wel eens oxazepam voorgeschreven en daar was ik dan weer zo beroerd van dat wil je niet weten. Verder heb ik ook apneu en dan gene milde vorm... Moet eigenlijk geopereerd worden maar de operatie is zo zwaar dat ze het niet aandurven.

Maar het breekt nu echt een beetje op daarom besloten om te kijken of er iets is waardoor ik beter kan slapen... En ik niet zo onrustig ben. Mijn benen zijn continu ook in beweging als ik lig

8 minuten geleden zei Marleentje:

Met training ben ik wel bezig. Het heeft inderdaad met mijn zenuwstelsel te maken. De huisarts heeft me wel eens oxazepam voorgeschreven en daar was ik dan weer zo beroerd van dat wil je niet weten. Verder heb ik ook apneu en dan gene milde vorm... Moet eigenlijk geopereerd worden maar de operatie is zo zwaar dat ze het niet aandurven.

Maar het breekt nu echt een beetje op daarom besloten om te kijken of er iets is waardoor ik beter kan slapen... En ik niet zo onrustig ben. Mijn benen zijn continu ook in beweging als ik lig

Die link die ik gaf, "ZMA" zit waar @Peter Wouters het ook over heeft "Magnesium" in. Dit helpt goed bij het slapen. Al bij de eerste nacht merk je het.

2 minuten geleden zei Fit:

Die link die ik gaf, "ZMA" zit waar @Peter Wouters het ook over heeft "Magnesium" in. Dit helpt goed bij het slapen. Al bij de eerste nacht merk je het.

Die ga ik ook wel proberen, nu is het zo dat ik snachts wakker ben, en vaak overdag op de bank uitgeput in slaap val.

EN dan wil ik dus eigenlijk dingen doen. Zoals me oefeningen

7 minuten geleden zei Peter Wouters:

Die apneu zou je toch moeten aanpakken. Bestaan daar geen maskers voor?

Ja die heb ik ook, ik heb apneu omdat ik een kaakafwijking heb en niet zo kleintje ook. Daaraan moet ik officieel geopereerd worden alleen die operatie vinden ze te groot

Gisteren voor het eerst Mucuna gebruikt. Ik die anders de nachten altijd klaar wakker was, heb vannacht heerlijk geslapen en vanochtend vroeg me man ook niet horen weggaan. Heb nog wel even aan de therapeut gevraagt of dat zo snel kon, maar blijkbaar wel dus. Het komt waarschijnlijk omdat mijn lichaam zo uit zijn balans is dat er eigenlijk van alles op zn gat licht.

3 minuten geleden zei Peter Wouters:

Mag ik weten op welk tijdstip je hebt ingenomen?

Ja s'' ochtends en daarna pas eten

Ik vermoede al zoiets aangezien er een dopamine-achtige substantie in zit. Dit gaat de slaap tegen. Wel sterk dat je de nacht daarna al goed slaapt. Waarschijnlijk helpt dit je biologische klok te resetten.

Mucuna kan heel snel werken. Onder de precursors zit '5htp' en dat is nodig voor de vorming van serotonine wat weer nodig is om melatonine aan te maken.. en dat heb je nodig voor een goede nachtrust..

Dit is wat mij therapeut me terug antwoorden. had zelf ook niet verwacht dat het zo snel zou werken.

Het schijnt ook wel eens aan mensen met parkison te worden voorgeschreven. Alleen de dosering vind ik vaag want de een zegt dat je maar 1/8 van een theelepel mag en vervolgens ergens anders dat je veel meer mag

12 uur geleden zei Peter Wouters:

5 gr is ongeveer 1 koffielepel

Ik drink alleen thee, is een theelepel ook goed?

• Upvote 2

19 minuten geleden zei topeiko:

Ik drink alleen thee, is een theelepel ook goed?

Of gewoon een koffielepel in je thee doen....