Advertentie:

Sign in to follow this  
Marleentje

Mucuna pruriens poeder

Recommended Posts

Advertentie:

Volgens de therapeut kan ik niet overdoseren met dit spul, alleen als je teveel neemt wordt je wat winderig... Goed dat ik dat weet voor mensen waar ik een hekel aan heb

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuten geleden zei Scoopz:

Kleine theelepels heb je dan, 5,2 gram bij mij. Of gebruik ik dan altijd al koffielepels..

Blijkt eerder een vlaams-hollands verschil te zijn. Belgen gebruiken een koffielepel, ook al is het een theelepel. Nederlanders gebruiken een theelepel, ook al is het een koffielepel. Wat de inhoud betreft worden beiden als hetzelfde gezien. Wat niet zo is. Kan je nog volgen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreemd genoeg kan ik je prima volgen..:$
aar heb het toch even opgezocht en er wordt als "regel" aangehouden dat een koffielepel 5 gram is en een theelepel 2 gram. Er is dus wel degelijk verschil inderdaad. Zolang we geen soeplepels nemen is er weinig aan de hand denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahah leuke discussie over koffielepel en een theelepel

Maar op de lange termijn zijn we benieuwd of het nog voor meer dingen helpt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marleentje, eigenlijk ben ik wel benieuwd naar het mentale aspekt van mucuna pruriens. Uiteindelijk werkt het in op de 'feel good' neurotransmitters. Merk je verandering in je humeur? Ik bedoel dan in de positieve zin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 uur geleden zei Peter Wouters:

Marleentje, eigenlijk ben ik wel benieuwd naar het mentale aspekt van mucuna pruriens. Uiteindelijk werkt het in op de 'feel good' neurotransmitters. Merk je verandering in je humeur? Ik bedoel dan in de positieve zin.

Ik vind dat moeilijk nog om te zeggen. Weet niet of ik dan te vroeg juich. Had voor dat ik het ging gebruiken vaak dat ik in een dip raakte. En dan niet geleidelijk maar in eens dat ik bijvoorbeeld niet meer verder wou (Heel handig trouwens als je therapeut bevriend op facebook is dan op zulke momenten). Maar sinds zondag heb ik die momenten niet meer gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 uur geleden zei Peter Wouters:

Klinkt misschien belachelijk maar er is wel een verschil. Een theelepel bevat ongeveer 2 gr.:D

Ohw, dan heb je hele kleine :P Zo zie je maar weer dat er heel veel verschillende maten zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hallo allemaal,   Ik heb me pas aangemeld voor dit forum omdat ik met een probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik doe sinds een paar maanden callisthenics en dat bevalt me goed. Het enige probleem is dat mijn programma niet over benen beschikt. Ik train 3 keer per week en ik zou naast mijn routine per dag 3-4 oefeningen willen hebben waarmee ik aan het einde van de week mijn hele onderlichaam getraind heb. Dit hoeven geen calisthenics oefeningen te zijn. Ik vindt die namelijk minder prettig als het om benen gaat. Ik heb wel wat research gedaan maar ik kom er niet uit. Weten jullie een klein schemaatje die ik naast mijn normale routine kan doen? Of als jullie een alternatief hebben dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt!
    • Er wordt gesteld dat minstens 2 minuten goed is om je eigen testosteron niet onder druk te zetten. Die langere tijdsduur kan je opvangen door tijdens de rust een andere spiergroep aan te pakken. Zo doe ik het. Bijvoorbeeld 1 set Bench press en tijdens de rust doe ik een set lateral raises. En zo weer terug naar de bench press. Eigenlijk duurt die rust wel wat langer want je moet ook nog eens schijven verwisselen. Al bij al heb je op die manier meer rust en is je training vlugger gedaan.
    • Soms wordt een mens toch helemaal insane van alles wat je leest online. Dacht dat een rusttijd van 1,5 minuut tussen sets ideaal was voor isolatieoefeningen en zo'n 2 minuten voor de compoundoefeningen. Dikwijls wordt er van een ideale rusttijd voor hypertrofie tussen 40 seconden en een minuut gesproken, wel dat lijkt me weinig of toch niet ? Kwestie van de atp voorraden in de spieren weer aan te vullen. Afgaand van mijn ook al te lang blijkende trainingsduur, namelijk 70 minuten, zou korter rusten misschien wel meer bevorderlijk zijn om de totale trainingsduur terug te brengen tot 60 minuten. Blijkbaar doe ik al 4 maanden aan spierafbraak door 70 minuten te trainen, wat de cortisolspiegel zou doen stijgen. Man, man, man ik krijg mijn full body schema toch wel moeilijk afgehaspeld binnen de 60 minuten. Kortom ik weet het effe niet meer. Weet wel dat ik ook wat gas moet terugnemen met "tot het gaatje " te trainen op mijn leeftijd. Heb mij de laatste weken serieus bezondigd aan trainen tot totale spieruitputting voor sommige spiergroepen. Zou best wat meer geduld moeten opbrengen. Voel trouwens dat ik slechter herstel van een training als paar weken geleden. Voor de hardcore bodybuilder misschien moeilijk te begrijpen maar mijn bobijn is zelfs met slechts 2 trainingen in de week aan het aflopen. Zal gedeeltelijk aan de deconditionering liggen, door roken, en povere nachrust. Zou in februari2x per week cardio toevoegen, 25 min roeien, maar zie daar nu enorm tegen op.   Groeten Hansie
  • Sponsors