Advertentie:



Merlijn

benen trainen

Recommended Posts

hallo,

is het mogelijk door je benen te trainen beter te worden in sporten en bijv langer te rennen. lijkt me wel, als het zo is kunnen jullie mij dan een paar begginers oefeningen gefen?

ps is het normaal als je bij 1x squaten al pijn aan je knieën krijgt (kheb zowat nog nooit ge squat) 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Wanneer je met veel herhalingen traint kun je wel een beetje conditie opbouwen. Maar als je echt langer wilt kunnen hardlopen zou ik gewoon je conditie trainen door te hardlopen. Dit gaat ook het snelst. Begin met een klein stukje en bouw dit langzaam op.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Benen trainen en hardlopen zijn eigenlijk 2 verschillende dingen. Benen trainen doe je voornamelijk meer voor massa en cardio (hardlopen) om af te vallen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei klasens:

ik train nooit benen want dat is niet "aesthetic" 

Echte mannen trainen benen :DxD

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Benen trainen is erg belangrijk, het stimuleert ook de groei van je bovenlichaam. Je wil ook niet dat je lichaam uit verhouding gaat lopen, en je kan ook pijn in de onderrug krijgen doordat je benen je bovenlichaam niet meer kunnen dragen. 

Als jij langer wil rennen kun je het beste gaan duur trainen en dus veel herhalingen per oefening pakken. Het trainen van benen helpt je ook bij eventuele andere sporten. Zelf voetbal ik af en toe en ik merk dat ik steviger sta in duels en mijn crosspass komt verder dan voorheen (ja echt;)). 

Bij beginners oefeningen kan je denken aan squats, lunches, leg press, leg curls, hamstring curls en seated calf raises. Je kan ze opzoeken op youtube en dan krijg je een idee wat ik bedoel. 

bewerkt door ijzer

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat betreft de pijn in de knieën, ja dat heb ik ook wel gehad. Het is belangrijk een goede warming up te doen en je lichaam even te laten weten dat je gaat squatten. Het is ook belangrijk je knieën recht naar voren te houden en niet je benen scheef neer te zetten. 

Eventueel kan je ook eens kijken naar kniebanden die je om je knie kan binden. Dat geeft je extra stevigheid en kan de pijn minderen. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie nergens het juiste antwoord voorbij komen. Om je vraag te beantwoorden mbt duursport: Nee. Duursport is een aerobe sport, met krachttraining kom je nooit in die fase om je spieren zo te trainen. Als je hardlopen wilt oppakken, moet je duursporten gaan doen. Dus langer dan 2-3 minuten intensiteit aaneengesloten, zodat je zuurstofverbranding verberterd.

Uiteraard zijn er oefeningen voor de heupen, core en onderrug van belang bij hardlopen. Het zorgt voor een economischere en ergonomischere houding, waardoor je beter kan presteren. Bij hardlopen hoef je niet je bovenbeenspieren krachtiger te maken, bij sprinten daarintegen wel. Dan zit je weer in een ander energiesysteem, die je ook bij KT gebruikt. Ook dan moet je juiste oefeningen kiezen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei topeiko:

Ik zie nergens het juiste antwoord voorbij komen. Om je vraag te beantwoorden mbt duursport: Nee. Duursport is een aerobe sport, met krachttraining kom je nooit in die fase om je spieren zo te trainen. Als je hardlopen wilt oppakken, moet je duursporten gaan doen. Dus langer dan 2-3 minuten intensiteit aaneengesloten, zodat je zuurstofverbranding verberterd.

Uiteraard zijn er oefeningen voor de heupen, core en onderrug van belang bij hardlopen. Het zorgt voor een economischere en ergonomischere houding, waardoor je beter kan presteren. Bij hardlopen hoef je niet je bovenbeenspieren krachtiger te maken, bij sprinten daarintegen wel. Dan zit je weer in een ander energiesysteem, die je ook bij KT gebruikt. Ook dan moet je juiste oefeningen kiezen.

Wat verschilt jou antwoord dan ? :D

 

 

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei topeiko:

Ik zie nergens het juiste antwoord voorbij komen. Om je vraag te beantwoorden mbt duursport: Nee. Duursport is een aerobe sport, met krachttraining kom je nooit in die fase om je spieren zo te trainen. Als je hardlopen wilt oppakken, moet je duursporten gaan doen. Dus langer dan 2-3 minuten intensiteit aaneengesloten, zodat je zuurstofverbranding verberterd.

Uiteraard zijn er oefeningen voor de heupen, core en onderrug van belang bij hardlopen. Het zorgt voor een economischere en ergonomischere houding, waardoor je beter kan presteren. Bij hardlopen hoef je niet je bovenbeenspieren krachtiger te maken, bij sprinten daarintegen wel. Dan zit je weer in een ander energiesysteem, die je ook bij KT gebruikt. Ook dan moet je juiste oefeningen kiezen.

interessant moet wel goed komen bedankt

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei topeiko:

Benen trianen is ook niet nodig, in de zomer gewoon zorgen dat je een broek aan hebt die net over je knieën valt :D

Nee joh zo kort mogelijk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-11-2015 14:10:14 zei topeiko:

Benen trianen is ook niet nodig, in de zomer gewoon zorgen dat je een broek aan hebt die net over je knieën valt :D

Bovenlichaam trainen ook niet zolang je een shirt aan hebt tot aan je ellebogen:P

F*ck alleen nog maar op wintersport, nooit meer trainen!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Persoonlijk denk ik de ultimate. (2e link)
    • Beste @Fit / lezers,   Na lang zoeken ben ik uiteindelijk op 3 handschoenen uitgekomen. Ik zou graag hulp van jullie hierbij kunnen gebruiken! Geef enkel aan welke jij het er stevigst uit vind zien en geef ook aan waarom. Zo zouden jullie mij erg kunnen helpen!   1: https://www.wehkamp.nl/nike-elemental-lightweight-fitness-handschoenen-16113772/?Ntt=nike fitnesshandschoenen&type=manual&PI=1&NavState={"pl"%3A"C24"%2C"Ntt"%3A"nike fitnesshandschoenen"%2C"type"%3A"manual"%2C"PI"%3A"1"}&Ns=P&PrI=3&Nrpp=96&ms=true   2: https://www.wehkamp.nl/nike-ultimate-heavyweight-fitness-handschoenen-16113735/   3: https://www.perrysport.nl/product/blauw-nike-lock-down-trainingshandschoenen-grijsblauw/749505_perrysport/?cm_mmc=googleshop-_-PPC-_-Google-_-__keyword__&aid=1100&source=plusbox&keyword_id=&remote_ad_id=&matchtype=&keyword=&gclid=Cj0KCQiA3b3gBRDAARIsAL6D-N8TDhxLcp5-CDklhlgizb78FmBgc9HS0AqUwCLJmfFZsAf2CoRjWoYaAoxiEALw_wcB&gclsrc=aw.ds   Met vriendelijke groet, Joris 
    • Hi Joris,   Ik gebruik zelf geen handschoenen, maar ik denk dat dit meer een persoonlijke keuze is. Ik zou als ik jou was even uitzoeken welke gewoon stevig zijn en lang mee gaan. Er zullen vast wel reviews over te vinden zijn.   Succes!  
  • Sponsors


    Body en fitshop