Advertentie:



Sign in to follow this  
Merlijn

benen trainen

Recommended Posts

hallo,

is het mogelijk door je benen te trainen beter te worden in sporten en bijv langer te rennen. lijkt me wel, als het zo is kunnen jullie mij dan een paar begginers oefeningen gefen?

ps is het normaal als je bij 1x squaten al pijn aan je knieën krijgt (kheb zowat nog nooit ge squat) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Wanneer je met veel herhalingen traint kun je wel een beetje conditie opbouwen. Maar als je echt langer wilt kunnen hardlopen zou ik gewoon je conditie trainen door te hardlopen. Dit gaat ook het snelst. Begin met een klein stukje en bouw dit langzaam op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benen trainen en hardlopen zijn eigenlijk 2 verschillende dingen. Benen trainen doe je voornamelijk meer voor massa en cardio (hardlopen) om af te vallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuten geleden zei klasens:

ik train nooit benen want dat is niet "aesthetic" 

Echte mannen trainen benen :DxD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benen trainen is erg belangrijk, het stimuleert ook de groei van je bovenlichaam. Je wil ook niet dat je lichaam uit verhouding gaat lopen, en je kan ook pijn in de onderrug krijgen doordat je benen je bovenlichaam niet meer kunnen dragen. 

Als jij langer wil rennen kun je het beste gaan duur trainen en dus veel herhalingen per oefening pakken. Het trainen van benen helpt je ook bij eventuele andere sporten. Zelf voetbal ik af en toe en ik merk dat ik steviger sta in duels en mijn crosspass komt verder dan voorheen (ja echt;)). 

Bij beginners oefeningen kan je denken aan squats, lunches, leg press, leg curls, hamstring curls en seated calf raises. Je kan ze opzoeken op youtube en dan krijg je een idee wat ik bedoel. 

Edited by ijzer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betreft de pijn in de knieën, ja dat heb ik ook wel gehad. Het is belangrijk een goede warming up te doen en je lichaam even te laten weten dat je gaat squatten. Het is ook belangrijk je knieën recht naar voren te houden en niet je benen scheef neer te zetten. 

Eventueel kan je ook eens kijken naar kniebanden die je om je knie kan binden. Dat geeft je extra stevigheid en kan de pijn minderen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie nergens het juiste antwoord voorbij komen. Om je vraag te beantwoorden mbt duursport: Nee. Duursport is een aerobe sport, met krachttraining kom je nooit in die fase om je spieren zo te trainen. Als je hardlopen wilt oppakken, moet je duursporten gaan doen. Dus langer dan 2-3 minuten intensiteit aaneengesloten, zodat je zuurstofverbranding verberterd.

Uiteraard zijn er oefeningen voor de heupen, core en onderrug van belang bij hardlopen. Het zorgt voor een economischere en ergonomischere houding, waardoor je beter kan presteren. Bij hardlopen hoef je niet je bovenbeenspieren krachtiger te maken, bij sprinten daarintegen wel. Dan zit je weer in een ander energiesysteem, die je ook bij KT gebruikt. Ook dan moet je juiste oefeningen kiezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minuten geleden zei topeiko:

Ik zie nergens het juiste antwoord voorbij komen. Om je vraag te beantwoorden mbt duursport: Nee. Duursport is een aerobe sport, met krachttraining kom je nooit in die fase om je spieren zo te trainen. Als je hardlopen wilt oppakken, moet je duursporten gaan doen. Dus langer dan 2-3 minuten intensiteit aaneengesloten, zodat je zuurstofverbranding verberterd.

Uiteraard zijn er oefeningen voor de heupen, core en onderrug van belang bij hardlopen. Het zorgt voor een economischere en ergonomischere houding, waardoor je beter kan presteren. Bij hardlopen hoef je niet je bovenbeenspieren krachtiger te maken, bij sprinten daarintegen wel. Dan zit je weer in een ander energiesysteem, die je ook bij KT gebruikt. Ook dan moet je juiste oefeningen kiezen.

Wat verschilt jou antwoord dan ? :D

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 uur geleden zei topeiko:

Ik zie nergens het juiste antwoord voorbij komen. Om je vraag te beantwoorden mbt duursport: Nee. Duursport is een aerobe sport, met krachttraining kom je nooit in die fase om je spieren zo te trainen. Als je hardlopen wilt oppakken, moet je duursporten gaan doen. Dus langer dan 2-3 minuten intensiteit aaneengesloten, zodat je zuurstofverbranding verberterd.

Uiteraard zijn er oefeningen voor de heupen, core en onderrug van belang bij hardlopen. Het zorgt voor een economischere en ergonomischere houding, waardoor je beter kan presteren. Bij hardlopen hoef je niet je bovenbeenspieren krachtiger te maken, bij sprinten daarintegen wel. Dan zit je weer in een ander energiesysteem, die je ook bij KT gebruikt. Ook dan moet je juiste oefeningen kiezen.

interessant moet wel goed komen bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 20-11-2015 09:06:46 zei topeiko:

Het zorgt voor een economischere en ergonomischere houding

Wordt ik er dan rijker van??xD

1555699-980x.jpg

iOCBiV1.jpg

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benen trianen is ook niet nodig, in de zomer gewoon zorgen dat je een broek aan hebt die net over je knieën valt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei topeiko:

Benen trianen is ook niet nodig, in de zomer gewoon zorgen dat je een broek aan hebt die net over je knieën valt :D

Nee joh zo kort mogelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 21-11-2015 14:10:14 zei topeiko:

Benen trianen is ook niet nodig, in de zomer gewoon zorgen dat je een broek aan hebt die net over je knieën valt :D

Bovenlichaam trainen ook niet zolang je een shirt aan hebt tot aan je ellebogen:P

F*ck alleen nog maar op wintersport, nooit meer trainen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik sluit me aan bij Fit, ALLE combinaties zijn mogelijk! Kies wat voor JOU werkt!
    • Winstrol en Anavar zijn ook geen dingen die je helpen bij afvallen, Winstrol laat je droger LIJKEN omdat het water tussen je huid en je spieren verdwijnt. 

      En Anavar KAN inderdaad wat visceraal vet verbranden, maar dit weegt totaal niet op tegen eten onder je onderhoud en dus cutten zoals het hoort. Bodyfat verlagen doe je echt door je kcal te laten zakken.
      Tren-E kan best 12 of zelfs 14 weken hoor, is alleen omdat het een langere ester is, korte ester (Tren-A) 8 tot 10 weken inderdaad.
      Masteron zou ik altijd op 500 minimaal pakken, daaronder heb je maar weinig profijt van het echte uiterlijke effect wat het heeft. De beste dosis voor Masteron zou ik op 750 zetten.
      Met een cut zou ik Test ook niet zo hoog doen, 300 is dan meer dan zat, EN minder bijwerkingen

      Voor maximaal profijt van alles zou ik hieraan Proviron toevoegen op minimaal 50mg per dag, liever 100 zelfs. Proviron is ondergewaardeerd voor wat het doet  
    • Om de week injecteren is echt maximaal vanwege de opname tijd. Om de week heeft geen zin zoals @Shorty al aangeeft. Voor afvallen kun je een stack van test, tren, mast gebruiken. Het ziet er dan bijvoorbeeld als volgt uit: 600 test, 400 tren, 400 mast. 

      Test 12 weken
      Mast 12 weken
      Tren 10 weken

      Je kunt in plaats van tren ook kijken naar iets als clen of t3. Clen heeft voor sommige mensen wel wat vervelende bijwerkingen zoals hoofdpijn en trillende spieren, aangeraden word dus om laag te beginnen en langzaam op te bouwen. Hier zijn diverse schema' s voor te vinden.
  • Sponsors