Advertentie:

Sign in to follow this  
Merlijn

benen trainen

Recommended Posts

hallo,

is het mogelijk door je benen te trainen beter te worden in sporten en bijv langer te rennen. lijkt me wel, als het zo is kunnen jullie mij dan een paar begginers oefeningen gefen?

ps is het normaal als je bij 1x squaten al pijn aan je knieën krijgt (kheb zowat nog nooit ge squat) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Wanneer je met veel herhalingen traint kun je wel een beetje conditie opbouwen. Maar als je echt langer wilt kunnen hardlopen zou ik gewoon je conditie trainen door te hardlopen. Dit gaat ook het snelst. Begin met een klein stukje en bouw dit langzaam op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benen trainen en hardlopen zijn eigenlijk 2 verschillende dingen. Benen trainen doe je voornamelijk meer voor massa en cardio (hardlopen) om af te vallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuten geleden zei klasens:

ik train nooit benen want dat is niet "aesthetic" 

Echte mannen trainen benen :DxD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benen trainen is erg belangrijk, het stimuleert ook de groei van je bovenlichaam. Je wil ook niet dat je lichaam uit verhouding gaat lopen, en je kan ook pijn in de onderrug krijgen doordat je benen je bovenlichaam niet meer kunnen dragen. 

Als jij langer wil rennen kun je het beste gaan duur trainen en dus veel herhalingen per oefening pakken. Het trainen van benen helpt je ook bij eventuele andere sporten. Zelf voetbal ik af en toe en ik merk dat ik steviger sta in duels en mijn crosspass komt verder dan voorheen (ja echt;)). 

Bij beginners oefeningen kan je denken aan squats, lunches, leg press, leg curls, hamstring curls en seated calf raises. Je kan ze opzoeken op youtube en dan krijg je een idee wat ik bedoel. 

Edited by ijzer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betreft de pijn in de knieën, ja dat heb ik ook wel gehad. Het is belangrijk een goede warming up te doen en je lichaam even te laten weten dat je gaat squatten. Het is ook belangrijk je knieën recht naar voren te houden en niet je benen scheef neer te zetten. 

Eventueel kan je ook eens kijken naar kniebanden die je om je knie kan binden. Dat geeft je extra stevigheid en kan de pijn minderen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie nergens het juiste antwoord voorbij komen. Om je vraag te beantwoorden mbt duursport: Nee. Duursport is een aerobe sport, met krachttraining kom je nooit in die fase om je spieren zo te trainen. Als je hardlopen wilt oppakken, moet je duursporten gaan doen. Dus langer dan 2-3 minuten intensiteit aaneengesloten, zodat je zuurstofverbranding verberterd.

Uiteraard zijn er oefeningen voor de heupen, core en onderrug van belang bij hardlopen. Het zorgt voor een economischere en ergonomischere houding, waardoor je beter kan presteren. Bij hardlopen hoef je niet je bovenbeenspieren krachtiger te maken, bij sprinten daarintegen wel. Dan zit je weer in een ander energiesysteem, die je ook bij KT gebruikt. Ook dan moet je juiste oefeningen kiezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minuten geleden zei topeiko:

Ik zie nergens het juiste antwoord voorbij komen. Om je vraag te beantwoorden mbt duursport: Nee. Duursport is een aerobe sport, met krachttraining kom je nooit in die fase om je spieren zo te trainen. Als je hardlopen wilt oppakken, moet je duursporten gaan doen. Dus langer dan 2-3 minuten intensiteit aaneengesloten, zodat je zuurstofverbranding verberterd.

Uiteraard zijn er oefeningen voor de heupen, core en onderrug van belang bij hardlopen. Het zorgt voor een economischere en ergonomischere houding, waardoor je beter kan presteren. Bij hardlopen hoef je niet je bovenbeenspieren krachtiger te maken, bij sprinten daarintegen wel. Dan zit je weer in een ander energiesysteem, die je ook bij KT gebruikt. Ook dan moet je juiste oefeningen kiezen.

Wat verschilt jou antwoord dan ? :D

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 uur geleden zei topeiko:

Ik zie nergens het juiste antwoord voorbij komen. Om je vraag te beantwoorden mbt duursport: Nee. Duursport is een aerobe sport, met krachttraining kom je nooit in die fase om je spieren zo te trainen. Als je hardlopen wilt oppakken, moet je duursporten gaan doen. Dus langer dan 2-3 minuten intensiteit aaneengesloten, zodat je zuurstofverbranding verberterd.

Uiteraard zijn er oefeningen voor de heupen, core en onderrug van belang bij hardlopen. Het zorgt voor een economischere en ergonomischere houding, waardoor je beter kan presteren. Bij hardlopen hoef je niet je bovenbeenspieren krachtiger te maken, bij sprinten daarintegen wel. Dan zit je weer in een ander energiesysteem, die je ook bij KT gebruikt. Ook dan moet je juiste oefeningen kiezen.

interessant moet wel goed komen bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 20-11-2015 09:06:46 zei topeiko:

Het zorgt voor een economischere en ergonomischere houding

Wordt ik er dan rijker van??xD

1555699-980x.jpg

iOCBiV1.jpg

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benen trianen is ook niet nodig, in de zomer gewoon zorgen dat je een broek aan hebt die net over je knieën valt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei topeiko:

Benen trianen is ook niet nodig, in de zomer gewoon zorgen dat je een broek aan hebt die net over je knieën valt :D

Nee joh zo kort mogelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 21-11-2015 14:10:14 zei topeiko:

Benen trianen is ook niet nodig, in de zomer gewoon zorgen dat je een broek aan hebt die net over je knieën valt :D

Bovenlichaam trainen ook niet zolang je een shirt aan hebt tot aan je ellebogen:P

F*ck alleen nog maar op wintersport, nooit meer trainen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik denk dat met een uurtje sporten per dag je buik niet gaat weggaan. Wat belangrijker is is wat je totaal op een dag verbruikt. Er is een verschil tussen iemand die de hele dag achter een bureau zit en iemand die zware fysieke arbeid verricht. Wat je per dag eet is nog belangrijker.  Een dieet volgen is ook geen sinecure. Velen haken af na een bepaalde tijd. Wat een rol speelt is dat je een voedingspatroon aanhoud dat je met plezier kan volhouden. Wat ik nu al enkele jaren doe is gemakkelijk vol te houden en deed me 15 kilo verliezen op nog geen half jaar en ook mijn buik. Ik vermijd gewoon het eten van brood. Het is te zeggen, ik eet het soms bij gelegenheid nog maar door de week niet. Brood is in essentie niet slecht maar je eet er gemakkelijk teveel van en zodoende krijg je kcalorieen binnen.   Ik start de dag met een behoorlijk bord havermout en sojamelk aangevuld met rozijnen en een banaan. Zeer buikvullend en weinig calorieen.  Om 9 uur eet ik een banaan en drink wat sojamelk aangevuld met proteinen. 's Middags eet ik een slaschotel met verschillende soorten groenten. Ik doe verschillende mengelingen bij elkaar die ik vind in de groentenafdeling. Rode kool, witte kool, rode biet, wortel, radijs, ui, tomaat, sla, zelfs prei. De kunst is om dit lekker te maken. Ik doe daar een vinaigrette onder op basis van olijfolie. Ook gaat er nog een blik van 50 gr tonijn onder. Weerom zeer buikvullend en weinig calorieen. Als toetje nog een banaan en sojamelkshake. Om 3 uur nog een appel met wat sojamelk. 's Avonds eet ik mee wat de pot schaft. Als ik zin heb om iets te snoepen neem ik een stuk chocolade van 86%. Ik garandeer je dat je buik verdwijnt als sneeuw voor de zon.   Als je bang hebt om spiermassa te verliezen is het best om je eiwitten te uppen. Het kost je lichaam meer energie om een gram eiwit om te zetten dan een gram vet of koolhydraten. Bovendien remmen eiwitten je spierafbraak.    
    • Dan komt er wederom een vraag bij mij op;  is het niet de bedoeling van krachttraining dat je de training dusdanig uitvoert dat je microbeschadigingen in de spier krijgt waardoor deze sterker wordt en ook groter? Dit is toch niet mogelijk wanneer je op die wijze traint maar onder onderhoud gaat eten waardoor je spieren dus niet kunnen groeien?  Of bedoel je een andere vorm van krachttraining waarbij je niet over die grens heen gaat van microbeschadiging?  In mijn situatie is er geen sprake van een buikje maar een flinke buik, dus ik zal grondig aan slag moeten gaan. Er zullen ook wel beginners zijn met een klein buikje , dat verdwijnt vast wel met krachttraining maar als je echt een behoorlijke buik hebt, dan kan ik me voorstellen dat krachttraining niet de ideale manier is om dat kwijt te raken. 
    • Nee je begrijpt mij verkeerd, je kan prima afvallen door krachttraining. Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je onder onderhoud eet. Of je krachttraining of cardio doet maakt voor de rest niets uit staat hier los van. Krachttraining zal alleen helpen om wat gespierder te blijven dan cardio. 
  • Sponsors