Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Fitness tips topic

Recommended Posts

Leuk nieuw topic, stel jij hebt een vriend en die wil mee komen sporten. Hij is nog een totale beginner en wil gespierd en droog worden.

Welke tips zou jij als eerste geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Beginnen met 2x per week full body, daarna 3x. gewoon lekker chinups, pullups, deadlift, bankdrukken, dippen en wat bicep curls (want curls for the girls).

Geen wonderen verwachten en kijken of je het leuk vind.

Maar dat zou ik doen

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook gelijk voorstellen een goed voedingschema op te stellen om goede resultaten te behalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eat clen, tren hard. Nee even series, hem er als eerste van bewust laten maken dat het 70% voeding is en 30% training. Zoveel jongens eten gewoon niet genoeg waardoor ze teleurgesteld raken over de resultaten. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Leer de oefeningen goed aan, correcte uitvoering met een gedoseerde belasting.
- Leer welke oefening waarvoor is.
- Leer te eten
- Heb geduld, hou vol en blijf gemotiveerd 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geduld is zeker een belangrijk ding idd, veel mensen stoppen al vroeg omdat ze weinig resultaat zien en er dus te hoge (niet reële) verwachtingen van hebbe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • En de nachten ook😴 haha Gefeliciteerd man!  
    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
  • Sponsors