Advertentie:



Sign in to follow this  
Peter Wouters

Time under tension, een update

Recommended Posts

The-New-Science-of-Time-Under-Tension.jp

Nieuw interessant artikel van Brad Schoenfeld. Er bestaat geen optimale Time Under Tension voor maximale spiergroei. Het concept is iets genuanceerder dan wat algemeen wordt gepredikt.

Een samenvatting.

  1. Time under tension refereert naar de tijd waaronder een spier onder spanning staat. Bij spiergroei denken de meesten aan een TUT van 30 - 60 seconden.
  2. Eerder dan de kijken naar een TUT per set is het beter om te streven naar een totale TUT voor een bepaalde spiergroep gedurende een workout.
  3. Men kan zowel spiergroei verkrijgen met zware sets die enkele seconden duren als met lichte sets van 1 minuut. Zolang men maar voldoende volume accumuleerd.
  4. Als het hoofddoel spiergroei is, dan kan je dit bereiken met 60 - 90 seconden (20 - 30RM per set). Je kan dit doen met ofwel een geperiodiseerd plan of met zware en lichte training in 1 workout.
  5. Vrouwen hebben mogelijk een langere TUT nodig dan mannen.

Bron: https://www.t-nation.com/training/new-science-of-time-under-tension?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=article4199

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this