Advertentie:

Freehome13

Even voorstellen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Mijn naam is Edward en ben 18 jaartjes jong.
Ik ben compleet nieuw in het wereldje zeg maar. Vandaar ook dat ik mijzelf heb aangemeld hier. Zodat ik vanuit jullie ervaringen misschien tips kan halen.

Na een bepaald punt te hebben bereikt vond ik dat het genoeg was. Het doel voor mij is duidelijk, kortweg afvallen.Er moet op 1 januari 2017 zeker 25 kilo af zijn. Als ik dit eerder heb behaald ga ik uiteraard nog wat verder.
Vanaf morgen ga ik daarom ook proberen om drie dagen in de week naar de fitness te gaan. Nou weet ik al door wat zoeken op internet dat ik met alleen fitness er niet ga komen. Letten op wat ik eet is daarom ook een grote stap die ik wil maken. Ik weet niet of sommige van jullie er ervaring mee hebben? Dan heb ik het over schema's.
Ik wil het niet te drastisch gaan aanpassen maar eigenlijk gewoon beginnen met het afschaffen van alles slechts. En dan ik combinatie met fitness de kilo's er proberen af te trainen.
Hoe staan jullie hier tegen over? Zeggen jullie van dat is goed om te beginnen of zouden jullie het nog anders doen?
Morgen ga ik in overleg met mijn instructeur hopelijk een trainingsschema uitwerken. Want zoals ik al zei, ben redelijk nieuw.
Hebben jullie misschien nog tips voor oefeningen of iets dergelijks?
Ik hoop dat ik dankzij jullie tips mijn doel kan gaan proberen halen!

Groetjes,

Advertentie:

Hey Edward,

Allereerst welkom op het forum!

Om je goed te kunnen helpen qua voeding zou ik graag willen eten wat je nu op een dag eet.

Hieronder vind je een aantal handige links die zeker voor jou goed van pas zullen komen:

Sportieve groeten,

Fit!

• Upvote 1

Welkom Edward :)!

Goed plan om niet meteen drastisch je eetgewoonten aan te gaan passen. Plotseling je eetgewoonten compleet omgooien valt zwaar en niet iedereen houdt het vol, daarom zijn in mijn ogen kleine stappen beter :)

• Upvote 1

Fit,

Bedankt voor je reactie. Topics ga ik zo zeker door lezen!

Wat ik nu op een dag eet van ochtend naar avond:
Rond 7;00 Boterham met hagelslag en 2 glazen magere melk.
Rond 10;00 Mandarijn (Of andere fruit soort), en een soort van liga koek, kan zo 1 2 3 niet op de naam komen.
Rond 12;00 4 boterhammen met kipfilet, ham, kaas oid.
Rond half 3 Nog een stuk fruit.
Rond half 6 avondeten en dan gewoon wat de pot schaft. Aardappeltjes, groentjes, vleesje, visje dat soort zaken.
's avonds meestal nog een koekje oid voor bij de thee.

Tussendoor vaak nog wat snoepen ook. Regelmatig in de middag pauze een bezoek brengen aan die grote gele M, supermarkt of iets wat daar dan op lijkt. Dat is iets wat ik er nu al uit gehaald heb. Waarschijnlijk ook de grootste boosdoener. 

Klasens jij ook gelijk bedankt voor het reageren. 
Het enigste wat ik drastisch eruit wil halen is het tussendoor snoepen en in de weekenden de zoutere dingen als nootjes en chips. Wel gezouten nootjes uiteraard, ongezouten zou ik er minder van nemen.

Kwa eetpatroon denk ik dat het een en het andere er nog zeker aan verbeterd kan worden!

Edited by Freehome13

30 minuten geleden zei Freehome13:

Fit,

Bedankt voor je reactie. Topics ga ik zo zeker door lezen!

Wat ik nu op een dag eet van ochtend naar avond:
Rond 7;00 Boterham met hagelslag en 2 glazen magere melk.
Rond 10;00 Mandarijn (Of andere fruit soort), en een soort van liga koek, kan zo 1 2 3 niet op de naam komen.
Rond 12;00 4 boterhammen met kipfilet, ham, kaas oid.
Rond half 3 Nog een stuk fruit.
Rond half 6 avondeten en dan gewoon wat de pot schaft. Aardappeltjes, groentjes, vleesje, visje dat soort zaken.
's avonds meestal nog een koekje oid voor bij de thee.

Tussendoor vaak nog wat snoepen ook. Regelmatig in de middag pauze een bezoek brengen aan die grote gele M, supermarkt of iets wat daar dan op lijkt. Dat is iets wat ik er nu al uit gehaald heb. Waarschijnlijk ook de grootste boosdoener. 

Klasens jij ook gelijk bedankt voor het reageren. 
Het enigste wat ik drastisch eruit wil halen is het tussendoor snoepen en in de weekenden de zoutere dingen als nootjes en chips. Wel gezouten nootjes uiteraard, ongezouten zou ik er minder van nemen.

Kwa eetpatroon denk ik dat het een en het andere er nog zeker aan verbeterd kan worden!

Vooral dat snoepen is iets waar je op moet gaan letten idd, wellicht kun je ook meer gezonde dingen overdag eten dat je voller zit en zo dus minder slechte dingen gaat snoepen. Want als je blijft snoepen zul je weinig resultaat gaan zien ben ik bang.

6 minuten geleden zei Fit:

Vooral dat snoepen is iets waar je op moet gaan letten idd, wellicht kun je ook meer gezonde dingen overdag eten dat je voller zit en zo dus minder slechte dingen gaat snoepen. Want als je blijft snoepen zul je weinig resultaat gaan zien ben ik bang.

Ja klopt. En dat is iets waarmee ik nu ook gestopt ben.
Wat moet ik mezelf voorstellen bij gezonde dingen? Dingen als fruit, kwark etc?

Edited by Freehome13

Kwark is bijvoorbeeld een goede idd, dit zorgt voor een lang vol gevoel. Maar ook bijvoorbeeld havermout in de ochtend.

Goed dat je een verandering wil maken. Het snoepen eruit halen zal al een hele verbetering opleveren, het scheelt veel suikers en vetten. Het is belangrijk om tussendoortjes te pakken zoals Fit zegt, zo krijg je niet de behoefte om te gaan snoepen. Je kan dan denken aan fruit, kwark of een handje noten. 

Je eet best wel veel brood, dit zou ik iets minderen. Of bijvoorbeeld kiezen voor speltbrood of een gezonde smoothie. 

• Upvote 1

7 minuten geleden zei ijzer:

Goed dat je een verandering wil maken. Het snoepen eruit halen zal al een hele verbetering opleveren, het scheelt veel suikers en vetten. Het is belangrijk om tussendoortjes te pakken zoals Fit zegt, zo krijg je niet de behoefte om te gaan snoepen. Je kan dan denken aan fruit, kwark of een handje noten. 

Je eet best wel veel brood, dit zou ik iets minderen. Of bijvoorbeeld kiezen voor speltbrood of een gezonde smoothie. 

Bedankt voor je tip! Wel even een aantal vraagjes

Het brood gewoon puur minderen omdat daar zoveel koolhydraten inzitten? 
Ben mezelf nu ook aan het tracken met de myfitnesspal. Volgens het schema daar zit ik met mijn huidige eetpatroon precies goed kwa alles. Ik probeer 200-500 kcal onder mijn behoefte te zitten.
Brood minderen is een optie die ik alleen 's ochtends dan zou willen veranderen bijvoorbeeld door muesli oid. (Jullie misschien hier nog tips in)
Ik ga sowieso kijken of ik met het huidige patroon voortgang boek. Als dit niet zo is ga ik zeker aan je tip denken.

Edited by Freehome13

Zojuist zei Freehome13:

Bedankt voor je tip! Wel even een aantal vraagjes

Het brood gewoon puur minderen omdat daar zoveel koolhydraten inzitten? 
Ben mezelf nu ook aan het tracken met de myfitnesspal. Volgens het schema daar zit ik met mijn huidige eetpatroon precies goed kwa alles. Ik probeer 200-500 kcal onder mijn behoefte te zitten.
Brood minderen is een optie die ik alleen 's ochtends dan zou willen veranderen bijvoorbeeld door muesli oid.
Ik ga sowieso kijken of ik met het huidige patroon voortgang boek. Als dit niet zo is ga ik zeker aan je tip denken.

Als jij met jouw schema je gewenste hoeveelheid calorieën haalt hoef je het brood niet te wijzigen. Ik had echter nog geen indicatie van je verhouding, vandaar dat het me wat veel leek. Met brood pak je al snel veel koolhydraten, dit zal je in het schema ook wel terugvinden. Mocht je te weinig resultaat halen kan je er altijd een broodje uithalen. 

Wat betreft je voeding s'avonds zou ik dat koekje bij de thee eruit halen en s'avonds rond 22:00 uur nog kwark nemen. Zo krijg je extra eiwitten binnen en scheelt het weer suikers van dat koekje ;) Alle beetjes helpen. 

• Upvote 1

8 minuten geleden zei ijzer:

Als jij met jouw schema je gewenste hoeveelheid calorieën haalt hoef je het brood niet te wijzigen. Ik had echter nog geen indicatie van je verhouding, vandaar dat het me wat veel leek. Met brood pak je al snel veel koolhydraten, dit zal je in het schema ook wel terugvinden. Mocht je te weinig resultaat halen kan je er altijd een broodje uithalen. 

Wat betreft je voeding s'avonds zou ik dat koekje bij de thee eruit halen en s'avonds rond 22:00 uur nog kwark nemen. Zo krijg je extra eiwitten binnen en scheelt het weer suikers van dat koekje ;) Alle beetjes helpen. 

10 uur lig ik meestal al op een oor;). Naar voor schuiven kan neem ik aan ook?

Zojuist zei Freehome13:

10 uur lig ik meestal al op een oor;). Naar voor schuiven kan neem ik aan ook?

Ja, gewoon voor het slapen gaan pakken is ook goed! 

Welkom Edward!

Allereerst super knap en goed van je dat je het roer om gaat gooien.

Staar je niet blind op de weegschaal, maar kijk naar je vetpercentage. Weet je dit, mooi, weet je dit niet, laat het dan meteen opmeten. Op die manier kan je je vorderingen en veranderingen bijhouden en weet je of je op de goede weg zit met je voeding/calorieën. Straks ben je 10 kilo lichter, maar wat ben je dan kwijt...spieren of vet?
Mocht je niet weten wat dit inhoudt dan kunnen wij je daarbij wel helpen. Het opmeten moet je echter zelf doen.

Daarnaast is het leuk om nu foto's te nemen van je huidige fysiek en de omtrek van bijvoorbeeld je biceps, borst, buik en benen. Altijd leuk om later te vergelijken en weer een indicatie om te kijken of je op de goede weg bent.

Met 3 dagen in de week trainen zou ik voor een fullbody workout of upper/lower body workout gaan en dan de nadruk op compound oefeningen leggen. Deze geven doorgaans een grotere trainingsprikkel en zal voor jou meer resultaten opleveren. Maar dat natuurlijk wel in overleg met je trainer.

Suikers dien je natuurlijk zo veel mogelijk te voorkomen en ik zou dus daarom ook de liga om 10.00 uur weglaten en vervangen door complexere bronnen. Roggebrood is een optie.

Verder is het gewoon kijken hoe het gaat en aanpassen wanneer nodig.
Post je trainingsschema straks als je die hebt, dan kunnen we daar ook  naar kijken.

Heel veel succes!

Op 15-12-2015 at 20:15 zei Scoopz:

Welkom Edward!

Allereerst super knap en goed van je dat je het roer om gaat gooien.

Staar je niet blind op de weegschaal, maar kijk naar je vetpercentage. Weet je dit, mooi, weet je dit niet, laat het dan meteen opmeten. Op die manier kan je je vorderingen en veranderingen bijhouden en weet je of je op de goede weg zit met je voeding/calorieën. Straks ben je 10 kilo lichter, maar wat ben je dan kwijt...spieren of vet?
Mocht je niet weten wat dit inhoudt dan kunnen wij je daarbij wel helpen. Het opmeten moet je echter zelf doen.

Daarnaast is het leuk om nu foto's te nemen van je huidige fysiek en de omtrek van bijvoorbeeld je biceps, borst, buik en benen. Altijd leuk om later te vergelijken en weer een indicatie om te kijken of je op de goede weg bent.

Met 3 dagen in de week trainen zou ik voor een fullbody workout of upper/lower body workout gaan en dan de nadruk op compound oefeningen leggen. Deze geven doorgaans een grotere trainingsprikkel en zal voor jou meer resultaten opleveren. Maar dat natuurlijk wel in overleg met je trainer.

Suikers dien je natuurlijk zo veel mogelijk te voorkomen en ik zou dus daarom ook de liga om 10.00 uur weglaten en vervangen door complexere bronnen. Roggebrood is een optie.

Verder is het gewoon kijken hoe het gaat en aanpassen wanneer nodig.
Post je trainingsschema straks als je die hebt, dan kunnen we daar ook  naar kijken.

Heel veel succes!

Thnx voor de tips! 

Ben nu net geen 2 weken verder en al bijna 10 kilo lichter. Of het vet of spieren is heb ik geen idee van. Vond het wegen niet zo belangrijk. Maar na die tip besef ik wel dat het heel belangrijk is.
Vandaar dat ik het vanmiddag toch maar even ga laten meten.
Verder komt het gewichtsverlies door het aanpassen van mijn voeding. Althans zo denk ik er nu over. Ben in totaal nog maar 4-5 keer wezen fitnessen.
Ik zal vanmiddag is kijken of ik mijn schema kan delen. Ik ga alles zoals het nu is even laten. Kijken of die vorderingen blijven gaan. Als dit minder (of meer) wordt ga ik kijken wat ik het beste kan aanpassen.

In ieder geval al bedankt voor alle tips!

Groetjes

Goed om te horen dat je al 10kg kwijt bent in zo korte tijd. Ik zou idd nu eerst een meeting doen zodat je goed kunt zien of het echt vet is wat je allemaal verliest. Je wilt toch zo min mogelijk spier verliezen en daar zul je dan je schema weer verder op kunnen aanpassen.