Advertentie:



Sign in to follow this  
Fit

Mind muscle connection

Recommended Posts

Mind muscle connection

Inleiding

Ik zie veel mensen naar de sportschool gaan die echt geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn, kijken starend voor zich uit tijdens de oefeningen etc. Deze mensen verwachten dan ook nog eens vooruitgang. Wanneer ze die niet zien stoppen ze meestal met trainen.

Waarom deze inleiding?

Ik ga een stukje vertellen over mind muscle connection. Iets wat ik zelf ook vaak toe pas en ik vind het heerlijk.

Wat is mind muscle connection?

Mind muscle connection is niks meer dan aan je spier te denken die je aan het trainen bent. Wanneer je wel eens op YouTube filmpje bekijkt hoor je ze ook vaak roepen squeeze! Dit doen ze om nog eens extra spanning op de spier te zetten die ze aan het trainen zijn. Hierbij denkt de bodybuilder aan zijn spier en voelt deze erg snel branden en krijgt een grote pomp.

Waarom zou je dit toepassen?

Het menselijk brein is een heel geavanseerd systeem. Vanuit je hersenen worden je spieren aangestuurd om kracht te zetten. Het mentale vermogen van een mens is zo sterk dat het je spiergroei namelijk kan beïnvloeden! Nu begrijp je waarschijnlijk waarom ik deze inleiding had geschreven en waarom deze mensen ook vaak weinig resultaten zien. Wanneer je dus ook mentaal achter je oefening staat en bijvoorbeeld deze squeeze methode toepast zul je meer spiervezels gebruiken. En natuurlijk komt dat dus weer neer op extra spiergroei!

Hoe kun je mind muscle connection toepassen?

Om te beginnen zou ik een oefening niet te zwaar pakken, wanneer je de oefening wat lichter pakt kun je deze beter uitvoeren voor een betere spier contractie. Vervolgens kun je je dan meer focussen op het mind muscle gedeelte. Ook las ik gisteren avond toevallig hier een stukje over op internet. Deze persoon vertelde een handig truckje om je extra hierop te kunnen focussen, namelijk door je spier aan te tikken tijdens de oefening of iemand anders hem aan te laten tikken. Op deze manier ga je automatisch meer op die spier focussen.

 

Vragen of opmerkingen?

Post ze hieronder!

@MindMuscleConnection Mooi artikel voor jou , je weet hier waarschijnlijk nog wel meer over te vertellen als je opmerkingen hebt let me know :)

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Daarom kan je ook het beste oefeningen pakken die voor jou goed voelen. Je zal hem dan beter en uitgebreider uitvoeren ten opzichte van een in elkaar gedraaid schema door de lokale 'fitness trainer'. 

In mijn optiek gaat het daar ook al mis. Bij de intake wordt alles maar klakkeloos aangenomen en mensen gaan zelf niet op onderzoek uit. Alles moet het liefst voorgekauwd worden. 

Kortom, ga zelf op onderzoek uit op internet. Kijk wat de grote jongens doen en ga zelf dingen proberen. Voel aan wat goed bij jou en je lichaam past. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ijzer

daar sla je precies de spijker op zn kop,.... doen wat goed voelt, was een tijdje geleden ook voor zo een intake bij een sporschool, een heleboel fitnessgear aanwezig daar, en de commercie en de trainer zegt dat je dat moet gebruiken, probleem was het voelde niet, en volgens mij train je het ook niet dan, je zwaait met je armen en benen, een zere rug en gewrichten is dan vaak wat je eraan overhoud.

voor mij zijn nu een pittige set dumbells een verstelbaar bankje en een cablemachine lekker, kun je lekker mee sturen en aanpassen ( houding en tempo) ben ook aan het dippen maar dat is nog wel een uitdaging.

@Fit

als ik jou inleiding lees maak ik daar uit op dat mind-muscle-connection, inhoud datje tijdens je training jezelf focust en dus bewust bent van de spieren/spiergroep die je aan het trainen bent en deze ook echt voelt samentrekken en ontspannen tijdens je training, en daar ook nog controle over hebt.

voor mij helpt kijken naar jezelf wel goed, dan zie je je spieren werken en je ziet je houding die je aanneemt tijdens je oefening,,,

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U riep mij?

 

I <3 Mind Mossel Connection.

De gedachte erachter is dat veel bodybuilders doen aan powerlifting. Ze krijgen de gewichten de lucht in en that's it. Spierprikkel is vaak ondergeschikt aan hoeveel gewicht er gebruikt wordt met als resultaat dat er niet het maximale uit een training gehaald wordt. Besef welke spieren je aanspreekt. 

Vooral bij rugtrainingen vind ik dit heerlijk. Veel te vaak haalt men 90% uit de biceps en 10% uit de rugspieren. Wanneer je focust tijdens de training zal je veel beter de rugspieren kunnen aanspreken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Klopt Peter, Eiwitten kosten meer werk om te verteren, maar dit gaat echt om misschien 30kcal over een hele dag die je dan meer verbrandt en daar gaan de resultaten van fatloss niet op spaak lopen haha.   Hij moet gewoon kijken naar de videos van Greg Doucette op Youtube. Dan is alles duidelijk. 100%. Iedereen kan makkelijk vet verliezen, iedereen.       Videos zijn delen 1 en 2.
    • Een kleine nuance op wat Shorty zegt. Het klopt dat je in een energiedeficit moet gaan om vet te verliezen maar ik zou de focus niet te hard op die eiwitten gaan leggen. Verschillende studies hebben al uitgewezen dat de proteine inname voldoende hoog moet zijn om 1) vet te verliezen 2) behoud van spieren. Brad Schoenfeld raad aan om dit ten minste op 2gr per kilogram te houden van het lichaamsgewicht waar je naar streeft. In Mick zijn geval is 150gr een absoluut minimum.   Proteine heeft een veel groter thermisch effect dan koolhydraten en vet. Dit fenomeen wordt het Thermic Effect of Food(TEF) genaamd en beschrijft de energetische kost die er nodig is bij de vertering. Bij proteine is dit 25-30% van de calorieen terwijl dit bij koolhydraten minder dan 10% bedraagt. Bij vetten is dit verwaarloosbaar. Verminder je die eiwitten dan ga je dit voordeel ook verminderen.   Hier komt nog bij dat wanneer je in een calorie deficit gaat bij een gewone proteine inname, elke kilogram die je verliest daar 1/3 van afkomstig is van de afbraak van spieren. Deze wordt beinvloed door de netto dagelijkse proteine balans. Deze is gelijk aan Muscle Protein Synthesis(MPS) min Muscle Protein Breakdown(MPB). Bij MPS lijkt er een plafond te bestaan met toenemende proteine inname maar de afremming van MPB blijkt nog door te gaan. Dus verlaag je die proteine dan gaat MPB omhoog en MPS omlaag. Verhoog je die proteine dan gebeurd het tegengestelde. Hogere proteine inname is zeker niet slechter.   Als je dan toch je energie inname wilt verlagen zou ik me eerder focussen op een vermindering van koolhydraten en vetten.   Kijk ook eens naar deze topic van een paar dagen geleden.  https://krachtforum.nl/topic/1031-spiergroei-en-vetverlies-met-een-hoog-proteine-dieet/?tab=comments#comment-7183  
    • Welkom,   Volgens verschillende hobby blogs zou roeien effectiever zijn dan hardlopen voor vetverbranding. Of dat wetenschappelijk onderbouwt wordt weet ik niet. Online vind je wel zeer interessante roeiprogramma's.
  • Sponsors