Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Mind muscle connection

Recommended Posts

Mind muscle connection

Inleiding

Ik zie veel mensen naar de sportschool gaan die echt geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn, kijken starend voor zich uit tijdens de oefeningen etc. Deze mensen verwachten dan ook nog eens vooruitgang. Wanneer ze die niet zien stoppen ze meestal met trainen.

Waarom deze inleiding?

Ik ga een stukje vertellen over mind muscle connection. Iets wat ik zelf ook vaak toe pas en ik vind het heerlijk.

Wat is mind muscle connection?

Mind muscle connection is niks meer dan aan je spier te denken die je aan het trainen bent. Wanneer je wel eens op YouTube filmpje bekijkt hoor je ze ook vaak roepen squeeze! Dit doen ze om nog eens extra spanning op de spier te zetten die ze aan het trainen zijn. Hierbij denkt de bodybuilder aan zijn spier en voelt deze erg snel branden en krijgt een grote pomp.

Waarom zou je dit toepassen?

Het menselijk brein is een heel geavanseerd systeem. Vanuit je hersenen worden je spieren aangestuurd om kracht te zetten. Het mentale vermogen van een mens is zo sterk dat het je spiergroei namelijk kan beïnvloeden! Nu begrijp je waarschijnlijk waarom ik deze inleiding had geschreven en waarom deze mensen ook vaak weinig resultaten zien. Wanneer je dus ook mentaal achter je oefening staat en bijvoorbeeld deze squeeze methode toepast zul je meer spiervezels gebruiken. En natuurlijk komt dat dus weer neer op extra spiergroei!

Hoe kun je mind muscle connection toepassen?

Om te beginnen zou ik een oefening niet te zwaar pakken, wanneer je de oefening wat lichter pakt kun je deze beter uitvoeren voor een betere spier contractie. Vervolgens kun je je dan meer focussen op het mind muscle gedeelte. Ook las ik gisteren avond toevallig hier een stukje over op internet. Deze persoon vertelde een handig truckje om je extra hierop te kunnen focussen, namelijk door je spier aan te tikken tijdens de oefening of iemand anders hem aan te laten tikken. Op deze manier ga je automatisch meer op die spier focussen.

Vragen of opmerkingen?

Post ze hieronder!

@MindMuscleConnection Mooi artikel voor jou , je weet hier waarschijnlijk nog wel meer over te vertellen als je opmerkingen hebt let me know :)

• Upvote 3

Advertentie:

Daarom kan je ook het beste oefeningen pakken die voor jou goed voelen. Je zal hem dan beter en uitgebreider uitvoeren ten opzichte van een in elkaar gedraaid schema door de lokale 'fitness trainer'. 

In mijn optiek gaat het daar ook al mis. Bij de intake wordt alles maar klakkeloos aangenomen en mensen gaan zelf niet op onderzoek uit. Alles moet het liefst voorgekauwd worden. 

Kortom, ga zelf op onderzoek uit op internet. Kijk wat de grote jongens doen en ga zelf dingen proberen. Voel aan wat goed bij jou en je lichaam past. 

@ijzer

daar sla je precies de spijker op zn kop,.... doen wat goed voelt, was een tijdje geleden ook voor zo een intake bij een sporschool, een heleboel fitnessgear aanwezig daar, en de commercie en de trainer zegt dat je dat moet gebruiken, probleem was het voelde niet, en volgens mij train je het ook niet dan, je zwaait met je armen en benen, een zere rug en gewrichten is dan vaak wat je eraan overhoud.

voor mij zijn nu een pittige set dumbells een verstelbaar bankje en een cablemachine lekker, kun je lekker mee sturen en aanpassen ( houding en tempo) ben ook aan het dippen maar dat is nog wel een uitdaging.

@Fit

als ik jou inleiding lees maak ik daar uit op dat mind-muscle-connection, inhoud datje tijdens je training jezelf focust en dus bewust bent van de spieren/spiergroep die je aan het trainen bent en deze ook echt voelt samentrekken en ontspannen tijdens je training, en daar ook nog controle over hebt.

voor mij helpt kijken naar jezelf wel goed, dan zie je je spieren werken en je ziet je houding die je aanneemt tijdens je oefening,,,

U riep mij?

I <3 Mind Mossel Connection.

De gedachte erachter is dat veel bodybuilders doen aan powerlifting. Ze krijgen de gewichten de lucht in en that's it. Spierprikkel is vaak ondergeschikt aan hoeveel gewicht er gebruikt wordt met als resultaat dat er niet het maximale uit een training gehaald wordt. Besef welke spieren je aanspreekt. 

Vooral bij rugtrainingen vind ik dit heerlijk. Veel te vaak haalt men 90% uit de biceps en 10% uit de rugspieren. Wanneer je focust tijdens de training zal je veel beter de rugspieren kunnen aanspreken.