Advertentie:



Sign in to follow this  
Fit

Het nieuwe jaar komt er aan met nieuwe kansen!

Recommended Posts

Het nieuwe jaar komt er weer aan, en dat zit natuurlijk weer vol met doelstellingen!

Wat word jou grootste doelstelling op gebied van fitness in 2016?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

In dit draadje wens ik iedereen alvast prettige kerstdagen en dat iedereen zijn doelstellingen voor 2016 haalt en vooral gezond blijft.

Mijn doelstelling voor 2016 is verbetering op alle onderdelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn doelstelling wordt de drie cijfers halen op de weegschaal, meer doen wat ik zelf wil en niet wat anderen van je verwachten en genieten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wat me doelstellingen zijn, hoop dat ik een beter jaar krijg dan afgelopen jaar. En dat ze eindelijk achterhalen wat er mis is...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei klasens:

meer gains

Dat willen we stiekem allemaal denk ik!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn doelstelling wordt de 2 cijfers houden op de weegschaal, de 3 heb ik afscheid van genomen :/

verder hoop ik in 2016 net zoveel fun op fitnessgebied te beleven als afgelopen jaar met als doel, betere gezondheid, meer energie en natuurlijk mooi en rustig groter worden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn natuurlijk al weer even bezig met 2016 maar ik ben hier pas net dus ik gooi ze er toch nog even in. :)

Ik ga (wederom) sterker worden op de deadlift, squat, bench press en overhead press.

Ik heb trouwens hiervoor wel lange termijn doelen, maar deze verwacht ik niet dit jaar al te halen (hoewel de deadlift 1,5xbw misschien wel).

Deadlift 1,5xbw 112,5 kg en daarna natuurlijk 2xbw 150 kg (laatst 110 kg gehaald)

Squat 1xbw 75 kg (vorig jaar 57,5 kg ja flink werk aan de winkel, zucht)

Bench press 1xbw 75 kg (vorig jaar 50 kg)

Overhead press 1/2xbw 37,5 kg en daarna ooit 1xbw 75 kg (LOL) (vorig jaar 32,5 kg)

Ik ga er hierbij dus vanuit dat ik 75 kg weeg, wat ik nu gemiddeld ook weeg. Als ik nog wat afval of aankom (je weet niet) stel ik deze doelen qua kg dus wel bij hahaha.

Maar deze lange termijn doelen vind ik minder belangrijk, dat is meer om een getal te hebben om uiteindelijk naar toe te werken. Belangrijker is voor mij gezond bezig zijn qua trainen en voeding (dit kun je heel breed zien, ik heb nog wel wat issues met voeding) en sterker worden.

Qua voeding wil ik normaal kunnen omgaan met eten en van mijn junkfood/eetverslaving af. Inmiddels ben ik al het hele jaar (xD) goed bezig. Verder ga ik me niet meer druk maken om het precieze cijfer op de weegschaal of een vetpercentagemeting, maar alleen nog maar om de spiegel, mijn riem en het gewicht op de barbell. :)

Heel verhaal maar dat mijn doelen maar duidelijk zijn. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik zou ze altijd los erbij pakken, met compound oefeningen pak je ze altijd maar een minimaal percentage mee.    Succes! 
    • Inderdaad, ik heb vraagtekens, maar meer omdat ik het zelf nog niet geprobeerd heb. Verder heb ik wel de studies gezien die aangeven dat het wel werkt! De vraag is, hoelang moet je zoiets doen, hoever moet het afgekneld zijn, hoeveel procent load van het 1RM trainden die mensen op etc.   Dat zijn factoren die erg meespelen. Maar hey, als het werkt, ga ik het proberen.    Iemand ervaring hiermee inderdaad?
    • Is hier nog wel eens dieper op in gegaan? Ik kom het onderwerp zelden tegen. 
        Net een BFR training gehad op biceps en triceps. 

      Ik weet dat het veilig is, maar ik vond het toch even heel eng... De aderen in mijn biceps werden dermate groter en zichtbaar dat ik de elastieken uit angst heb af gedaan. 

      Ik heb 3 goede sets van 15 herhalingen op m’n biceps gedaan (barbell curl) en 3 goede sets van 25 herhalingen op triceps (cable pushdown). 

      Ik denk dat ik deze vorm van training pas serieus aandurf als ik een echte set bands met drukmeter heb aangeschaft. Om die uitgave te rechtvaardigen wil ik mij wel eerst even goed inlezen over de positieve effecten van deze vorm van trainen. Wellicht dat hier iemand wat over kan vertellen? 

      Mijn persoonlijke ervaring tijdens de beperkte trainingsduur onder BFR is wel positief. Je merkt inderdaad dat je training zwaarder voelt. Als de pomp komt is de pijn bijna ondraaglijk. Let wel: ik kan tegen deze pijn, ik presteer goed onder pijn, maar het voelde ietwat gevaarlijk en daarom ben ik gestopt en zonder elastieken verder gaan trainen. De elastieken zaten duidelijk te strak, want de armen begonnen instant gruwelijk koud aan te voelen. Elastieken iets losser gedaan en toen was het hele effect juist weg.... dus te strak vs te los.

      Ben benieuwd hoe de armen er morgen bij staan    @Shorty heeft ook zijn vraagtekens bij de effectiviteit van de training. Ik kan meerdere bronnen opzoeken die dan beiden het tegenovergestelde ‘aantonen’....   Lastig onderwerp? Mensen met praktijkervaring? 
  • Sponsors