Advertentie:



Sign in to follow this  
Fit

Het nieuwe jaar komt er aan met nieuwe kansen!

Recommended Posts

Het nieuwe jaar komt er weer aan, en dat zit natuurlijk weer vol met doelstellingen!

Wat word jou grootste doelstelling op gebied van fitness in 2016?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

In dit draadje wens ik iedereen alvast prettige kerstdagen en dat iedereen zijn doelstellingen voor 2016 haalt en vooral gezond blijft.

Mijn doelstelling voor 2016 is verbetering op alle onderdelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn doelstelling wordt de drie cijfers halen op de weegschaal, meer doen wat ik zelf wil en niet wat anderen van je verwachten en genieten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wat me doelstellingen zijn, hoop dat ik een beter jaar krijg dan afgelopen jaar. En dat ze eindelijk achterhalen wat er mis is...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei klasens:

meer gains

Dat willen we stiekem allemaal denk ik!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn doelstelling wordt de 2 cijfers houden op de weegschaal, de 3 heb ik afscheid van genomen :/

verder hoop ik in 2016 net zoveel fun op fitnessgebied te beleven als afgelopen jaar met als doel, betere gezondheid, meer energie en natuurlijk mooi en rustig groter worden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn natuurlijk al weer even bezig met 2016 maar ik ben hier pas net dus ik gooi ze er toch nog even in. :)

Ik ga (wederom) sterker worden op de deadlift, squat, bench press en overhead press.

Ik heb trouwens hiervoor wel lange termijn doelen, maar deze verwacht ik niet dit jaar al te halen (hoewel de deadlift 1,5xbw misschien wel).

Deadlift 1,5xbw 112,5 kg en daarna natuurlijk 2xbw 150 kg (laatst 110 kg gehaald)

Squat 1xbw 75 kg (vorig jaar 57,5 kg ja flink werk aan de winkel, zucht)

Bench press 1xbw 75 kg (vorig jaar 50 kg)

Overhead press 1/2xbw 37,5 kg en daarna ooit 1xbw 75 kg (LOL) (vorig jaar 32,5 kg)

Ik ga er hierbij dus vanuit dat ik 75 kg weeg, wat ik nu gemiddeld ook weeg. Als ik nog wat afval of aankom (je weet niet) stel ik deze doelen qua kg dus wel bij hahaha.

Maar deze lange termijn doelen vind ik minder belangrijk, dat is meer om een getal te hebben om uiteindelijk naar toe te werken. Belangrijker is voor mij gezond bezig zijn qua trainen en voeding (dit kun je heel breed zien, ik heb nog wel wat issues met voeding) en sterker worden.

Qua voeding wil ik normaal kunnen omgaan met eten en van mijn junkfood/eetverslaving af. Inmiddels ben ik al het hele jaar (xD) goed bezig. Verder ga ik me niet meer druk maken om het precieze cijfer op de weegschaal of een vetpercentagemeting, maar alleen nog maar om de spiegel, mijn riem en het gewicht op de barbell. :)

Heel verhaal maar dat mijn doelen maar duidelijk zijn. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Niks mis met je oefenselectie. Ziet er zeer goed uit met alle (belangrijke) compound oefeningen erin verwerkt. Voor beginners zeer belangrijk om deze in je schema te verwerken om zo de basis van je lichaamsmotoriek etc te verbeteren. Verder sluit ik me bij @Hansie aan. Voorkeur ligt voor mijzelf ook bij minimaal 2 keer per week frequentie. Je zou dit schema dus kunnen opsplitsen in een upper/lower maar dit is persoonsgebonden. Oefenselectie is in ieder geval top  zou ik niks tot weinig aan veranderen
    • Persoonlijk prefereer ik een full body schema of upper/lower body voor de eenvoudige reden dat je meer frequentie per spiergroep hebt i.p.v. één maal per week een spiergroep aan te pakken. Meer frequentie zou meer spiergroei stimuleren maar hier is dikwijls discussie over bij mensen die zweren bij een split programma. Als je beginner bent heb je volgens mij het meeste baat bij een full body schema. Veel mensen spiegelen zich aan de  schema's van de pro's met naam en faam maar vergeten dat velen, en we moeten daar niet flauw over doen, artificiële hulpmiddelen gebruiken die toelaten een geweldig volume te halen tijdens hun training daar waar de meeste stervelingen niet aan toe komen. Wil ik daarmee zeggen dat je schema niet zal werken: neen. In het begin zal je hoe dan ook spieren aanzetten omdat elke prikkel helpt, ze noemen dat ook wel eens newbie gains. Je hebt zeker goede basisoefeningen gekozen en de grote 3 zijn er in opgenomen: bench press, squat en deadlift. Dit zijn naast military press en pull ups zowat de belangrijkste compound oefeningen, dit zijn oefeningen waar je met één oefening verschillende spieren aan het werk zet. Daarbij zorgen de meeste compound oefeningen voor een hormonale opstoot van testosteron wat dan weer positief is voor spiergroei. Zeker benen zwaar trainen wordt aangeraden en daar zal raar maar waar je bovenlichaam baat bij hebben, net door die hormonale respons. Zelfs met het weinige materiaal dat je hebt kan je een goed schema in één boksen. Online voorbeelden zat.   Succes
  • Sponsors