Advertentie:

Sign in to follow this  
Leon

Even voorstellen.

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Hierbij wil ook ik mij zelf even voorstellen.

Ik ben Leon, 20 jaartjes oud en in het dagelijkse leven vrachtwagen chauffeur.

Nu precies een jaar terug waren mijn bezigheden overdag, druk zijn op school, en uit school snel de sport school in.

Op dat moment hield ik mij nog niet zo zeer bezig met eetschema's en train schema's.

Op het moment dat ik ben gaan werken ben ik gestopt met sporten, dit vond ik zeer jammer. Want mijn doel was toch echt groot worden.

 

nu een jaar verder ben ik ondertussen al weer twee weken druk aan het sporten.

En hoop via dit forum aan wat meer informatie te komen,  kwa extra voeding enz.

 

op dit moment sport ik 4 maal per week.

3 eiwit shakes per dag

1 maal per dag creatine 

 

Doel: groot worden

 

Lengte: 180

gewicht: 64 kg

 

Tips zijn altijd welkom!

 

 

groeten,

Leon 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Welkom Leon!

Misschien kun je je voeding schema eens posten. Wellicht kunnen we je helpen om je doel wat beter te kunnen bereiken! :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey leon

welkom, een mooi doel heb je, maar hoe groot wil je worden is dan gelijk de vraag die je aan jezelf moet stellen. met andere woorden stel een realistisch einddoel voor jezelf zodat je weet waar je naartoe werkt liefst met wat tussendoelen zodat je kunt aanpassen en bijsturen in je training en je voeding.

hier heb je vast een trainingsschema;   ;)

sporten_motivatie.jpg.886d9987522fe5f913

met je 1.80 m en 64 kilo zal eten heel belangrijk zijn,ik zie dat je veel eiwit neemt, maar vergeet ook je koolhydraten niet

op het forum en internet is er heel veel over geschreven mbt hoeveelheden en verhoudingen, dus is niet moeilijk te vinden.

je doel behalen is mooi, maar de weg naar dat doel toe is eigenlijk het mooist...

goodluck!!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors