Advertentie:

RavenVS

Korte introductie :)

Recommended Posts

Hallo mensen,

Mijn naam is Raven, ik ben net begonnen met fitness. En heb nog een aantal dingen waar ik meezit, ik ben net 19 geworden, maar hoorde van bekende dat het niet heel makkelijk is om spieren te trainen als je heel erg dun bent, ik ben momenteel 1,87m, weeg 66.9kg en heb een vetpercentage van 7%. 

 

Zou iemand mij advies kunnen geven over het trainen met deze lichaamsbouw?

 

Bij voorbaad dank,

 

Raven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hallo welkom Raven!

Ik zou je aanraden gelijk een goed voedingsschema op te stellen. Kijk even op het forum onder voeding staat een handig tooltje die je daar voor kunt gebruiken!

Heb je verder al een trainingsschema?

Er staat namelijk een goed beginner schema op het forum onder trainingschema's.

Groeten

Fit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal even kijken naar een voedingschema, ik heb een trainingschema, ik zit bij een sportschool waar goede begeleiding is en zij helpen mij met het opstellen van mijn training

 

Groeten Raven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat ze je daar mee helpen is ook belangrijk! Wanneer je vragen hebt over je voeding moet je het maar laten weten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey raven,

iedere lichaamsbouw heeft zo zn eigen uitdagingen, voor jou zal de uitdaging eten zijn denk ik, meer eten en veel kwalitatief goed eten, en daarbij lekker trainen met gewichten of met eigen lichaamsgewicht, geen gekke dingen doen  en voor jezelf uitvogelen wat goed voelt en jezelf niets wijs laten maken over dingen die niet zouden kunnen, als je wilt dan is alles mogelijk, zeker op jou leeftijd.

goodluck

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuten geleden zei alex:

heey raven,

iedere lichaamsbouw heeft zo zn eigen uitdagingen, voor jou zal de uitdaging eten zijn denk ik, meer eten en veel kwalitatief goed eten, en daarbij lekker trainen met gewichten of met eigen lichaamsgewicht, geen gekke dingen doen  en voor jezelf uitvogelen wat goed voelt en jezelf niets wijs laten maken over dingen die niet zouden kunnen, als je wilt dan is alles mogelijk, zeker op jou leeftijd.

goodluck

 

Ik zie een snelle stofwisseling juist als voordeel, je kunt namelijk zo veel mogelijk eten zonder vet aan te komen. Het is dus een kwestie om je spieren lekker vol te stoppen met alles wat je maar kan eten. Zorg gewoon dat je 500 kcal boven je onderhoud zit en de kilo's zullen er behoorlijk snel bij komen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo als ik nu eet, eet ik denk ik ver boven wat ik zou moeten hebben, 

Ontbijt met 2 bakken yoghurt,

Lunch met 6 boterhammen kipfilet

Diner met wat de pot schaft en dan meerdere keren opscheppen.

 

Verder eet ik tussendoor nog wel eens rijstenwafels en granenrepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed dat je even opschrijft wat je eet raven, en vooral dat je DENKT dat het genoeg is, want dat is precies wat ik bedoelde met mijn vorige stukje.

ik zal proberen ff een ruwe berekening te maken, heb de calorieen niet opgezocht maar even uit het hoofd

2 bakjes yoghurt zeg een halve liter           250 cal

6 bammetjes x 75 + 125 kip                        575 cal

drankjes                                                     300 cal

dat is samen 1125 cal, rijstwafeltjes is nix , doe er nog 200 bij voor je reepjes en wat andere dingen.

als je doel is om spieren aan te zetten zal jij denk ik 2600-2700 cal moeten binnenkrijgen, dan zal jou avondeten 1375 cal moeten bevatten, dit krijg jij met groente aardappelen en een stukje vlees nooit binnen,

dus eet je te WEINIG, je kan trainen wat je wilt, je spieren hebben geen voeding en je resultaten blijven uit of vallen tegen en dat werkt niet motiverend

ik zie dit eigenlijk best wel vaak om me heen, veel trainen en te weinig eten,hele rare combi, ik ken een gast die heeft ook een beetje jou bouw, is wel een paar jaar ouder, die heeft nu een calorie inname van 3200 cal en gaat nu een beetje gainen, ik zeg niet dat jij dit ook moet doen natuurlijk, maar reken het gewoon een keer goed uit voor jezelf

its all in the foodzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 uur geleden zei klasens:

Jo 

p.s. jij bent 1cm korter dan arnold schwarzenegger

De nieuwe arnold!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors