Advertentie:

Sign in to follow this  
Merlijn

13 jaar voeding en workout

Recommended Posts

ik heb echt hulp nodig ik ben 8 weken bezig met fitness dit is nu mijn schema ik heb btw een aparaat gekregen deze om precies te zijn http://www.returnmarket.com/media/te...r_home_gym.jpg 

dit is mijn schema
10 min met dit ding http://gymflow100.com/wp-content/upl...Elliptical.jpg

30x 10kg van die pull downs met dat grote ding boven hoe dat ook heet
20x butterfly 10kg 
20x benen pull dingen hoe je het ook noemt ik hoop dat je mij begrijpt 10kg

30x pull downs 15kg
15x benen pull ding 15kg
15x butterfly 15kg
20x doe ik die pull downs maar dan andersom met me hoofd tegen de kussen

20x pull down 20kg
15x benen pull ding 20kg
15x butterfly 20kg
20x andersom pull downs

10 min traploop ding aparaat

sorry voor de onduidelijkheid hoop dat jullie mij bergijpen maar waar ik dus mee zit mensen zeggen steeds tegen mij dat ik onmidelijk moet stoppen en dat dit mij spieren kapot maak en dat ik zo niet verder kom dat dit veel te veel is wat vinden jullie hiervan ik ben 13 jaar wat zouden jullie doen ben namelijk best wel bang trouwens het aller ergste is dat ik me laats gewogen heb en ben niks afgevallen (want ik heb obesitas en probeer wat te berijken met mijn leven) IEMAND VERTEL AUB HOE DIT KAN ik zit hier over elke dag te huilen 0kg afgevallen terwijl ik elke dag die schema doe en aan het eind zweet ik zoveel dat ik het gevoel heb dat ik flauwval

verder ga ik morgen mijn eet schema hier op zetten 

• Upvote 1

Advertentie:

Wanneer je even je eetschema post kan ik je verder helpen.

Wat is je gewicht en lengte?

Je training schema moeten we ook even verbeteren want elke dag is hetzelfde zie ik

Hoi merlijn,

denk dat je nog een lange weg te gaan heb net alles. 8 weken is nog kort er zijn mensen die al meer dan 25 jaar bezig zijn met alles. Je bent pas 13 en je zit gelukkig in een tijd waar je internet heb. Je kan op internet veel leren over voeding en trainings schema's. Obesitas kan vele oorzaken hebben. Een paar tips kan ik je wel geven. Zorg dat je het leuk gaat vinden en blijf ondanks tegenvallers gefocust. Dieet gaat pas na 3 weken werken dus zorg dat je niet direkt veel te weinig gaat eten maar iedere keer je dieet een klein beetje aanpast. Korte zware trainingen doen meer dan te lang en teveel herhalingen. Kijk niet naar anderen let op jezelf. Het ene lichaam is niet het andere en het ene lichaam reageert anders dan het andere. Je moet dus telkens jezelf proberen te verbeteren en te leren van wat wel en wat niet bij jou werkt. In ieder geval is elke beweging goed. Om je echt verder te helpen met je dieet moet je even je eetschema plaatsen en ook je gewicht en lengte. Veel succes en stop nooit

• Upvote 1

ONTBIJT 7.45    
1 flesje yakult 65ml
2 walnoot creckers 1 met hagelslag 1 met jam
kersen
0.5 liter water

TUSSENDOOR 10.30
1 bifi worstje
2 eierkoeken

LUNCH 1.00
1 maaltijd salade ceasar
ijs

TUSSENDOOR 3.00
brie met 5 mini crekers

5.00
ijs

AVOND ETEN 16.15 
pasta     

0.5 liter water

dat is mijn eetschema verder ga ik me maandag wegen en kijken hoe lang ik ben dan ga ik naar de diatiste

Hey merlijn, k zou beginnen met minder ijs en eierkoeken te eten, en dat vervangen door iets gezonds. Ik weet zeker dat je dan al stukken sneller vooruit zult gaan.

Hoi merlijn,

je voeding ziet er beroerd uit.

zoek meer over voeding op internet.

ik ga je geen schema geven want dat is eigenlijk veel gecompliceerder je kan al heel makkelijk verbetering krijgen door gezond te eten. Dan bedoel ik sowieso voeding met zo min mogelijk suikers. Ijs is veel suiker eigenlijk alle klaar gemaakte voeding zit veel suikers en zout in. Probeer fruit ( 1 a 2 ), veel groente, pasta en witte rijst afwisselen met elkaar en de donkere pasta's nemen. Zo kan ik je nog een heel verhaal schrijven, maar op internet zie je heel veel over voeding.

http://www.echtgezondafvallen.nl/natuurlijk-afvallen/

hier staat wat over gezonde voeding.

je mag gerust een keer afwijken maar alles wat je nu eet is eigenlijk niet gezond.

jam hagelslag ijs eierkoeken enorm veel suikers.

op dit moment hoef je niet eens minder te eten maar gezonder.

veel succes

• Upvote 1

jullie hebben gelijk ik ga dinsdag een nieuwe schema maken en kijken hoe die gaat met jullie tips en die van de diatiste

Prima merlijn succes! Laat je weten hoe het er dan uit ziet?

ik ben net bij de diatist geweest en ik heb heel goed nieuws ben van obesitas af ik weeg 82kg en ben 1.75 heb een bmi van 26.8 ben er heel blij mee vorig jaar had ik een bmi van 30.6

Hey merlijn, dat is goed nieuws!

Heb je nog een voeding schema besproken om je bmi nog lager te krijgen?

ze heeft tegen mij gezegd dat ik vooral geen koolydraad arm dieet moet doen omdat dat te zwaar is voor mij en ze zei dat ik op bij bloedsuikerspiegel moet letten dus dat ik niet moet begginen met een smoothie want dan krijg ik de heledag honger dus daar ga ik vooral op letten heb jij nog goeie tips voor een goede cardio workout een filmpje een paar oefeningen ofzo

Ik zou als ik jou was cardio / krachttraining doen. Cardio moet je ongeveer 50 min doen en dan een beetje kracht training, grote spiergroepen verbranden het meeste denk hierbij aan rug, borst, en vooral benen. Hiervoor zijn tal van oefeningen te vinden. Je kunt bijvoorbeeld thuis met een gewicht squats doen. Ook mijn artikel over HIIT training is interessant voor jou, je kunt hem hier vinden: http://krachtforum.nl/topic/29-vet-verbranden-door-hiit-training/

Probeer eens van je cardio training een HIIT training te maken, ik weet zeker dat je dan snel vooruitgang zult merken!

gister ging ik 30 min steps doen op dat aparaat dat was ontzettend zwaar ik deed het zonder pauze en kon het nog maar net volhouden is dat ook niet een goeie cardio training langer dan dat kon ik echt niet

Tis een begin! Elke dag proberen langer te kunnen. Wanneer je 50 min kunt zou ik proberen een HIIT training te doen :)

wat is de reden dat je zegt dat ik ok kracht training moet doen gaat het niet sneller als ik gewoon eerst aleen cardio doe en als ik een gezond gewicht heb gaan beginnen met kracht training? 

HIIT training is niet perse krachttraining. Kan ook een goede cardio workout zijn. Ik prenciepe verbrand je met krachttraining ook veel calorien tijdens je spierherstel, bij cardio verbrand je enkel wanneer je bezig bent met trainen. Vandaar dat ik ook krachttraining aan raad. 

Bij krachttraining moeten je spieren blijven herstellen omdat je ze een beetje kapot maakt ( spierpijn ). Dat kost energie en ga je dus vetverbranden. Om het niet te moeilijk te maken. Krachttraining zorg voor langere tijd vetverbranding.

ik zal niet heel uitgebreid alles gaan uitleggen want dan word t wat ingewikkeld. Doe dus combinatie van cardio en krachttraining.

succes

zal ik doen en wat zouden jullie een goeie workout vinden voor mij kwa kracht training op dat aparaat

Ik zou om de 2 dagen rug, borst en benen oefeningen doen. Met deze spieren verbrand je het meest. Lat pulldown, squats etc. De overige dagen op cardio focussen ( en probeer dit met HIIT zie mijn post ).

Edited by Fit

Dat kan prima op dat ding ook, je begint met een minuutje langzaam op makkelijke stand, daarna halve minuut op hoge stand en maximale inspanning. Dan weer minuutje rustig en zo door gaan telkens.

Ja je moet niet echt aan tijden vasthouden, zolang jij kunt volhouden dat je helemaal stuk bent. Dan heb je maximale resultaten :)

ik heb nog een paar vragen over een paar suplementen ik zit er aan te denken pre workout te kopen en om whey isolaat te kopen ik weet dat het niet echt nodig is maar is dit mogelijk voor mijn leeftijd en goed om aftevallen?

Whey is meer voor spierbehoud/opbouw.

Pre-workout voor extra energie.

Ik denk daarom dat whey niet echt nodig is voor jou doel. Wat je wel zou kunnen proberen is een fat burner erbij. Deze is mij altijd wel bevallen hij heet ripped.

• Like 1