Advertentie:



Sign in to follow this  
Flozo

Ik zal me even voorstellen

Recommended Posts

Hoi,

Mijn naam is Jelle 45 jaar, van oorsprong ben ik wielrenner. ik heb 10 jaar geen sport beoefend. 

Op aanraden van de psychologe (vanwege gegeneraliseerde angststoornis depressie) weer begonnen met sporten, eerst fietsen,maar omdat er een sportschool erg dichtbij is ben ik daar 5 maanden geleden begonnen. Eerste 4 maanden alleen een beginners schema gevolgd omdat dit toch wel begon te vervelen heb ik om een nieuw schema gevraagd. Nu heb ik een splitschema, en ga ik 4x in de week met plezier een uurtje sporten. 

Mijn doel is spieren te kweken en ondertussen vet kwijt te raken. van maanden geleden woog ik 102 kilo, op dit moment weeg ik 100, meer spieren minder vet. Ik hoop op dit forum informatie te vinden en hulp te krijgen hier.

met vriendelijke groet

 

Jelle

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hallo Jelle,

Allereerst welkom op het forum! :)

Heb je toevallig al een voedingschema? Dit is namelijk hét belangrijkste om je doel te bereiken.

Wanneer je vragen of opmerkingen hebt horen we dit natuurlijk graag!

Greetz,

Fit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Jelle, welkom op dit forum. Ik ben wel benieuwd of de krachttraining al enig effect heeft op je mentale toestand. Je testosterone niveau zou ervan verhogen. Ik lees vaak dat suboptimale niveaus verantwoordelijk zouden zijn voor angsten en depressie bij mannen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt jongens, 

Fit, ik heb nog geen voedingsschema, dit is wel een van de redenen waarom ik me aangemeld heb op dit forum.  Voeding lijkt me een hele uitdaging. 

Peter Wouters, Ik vermoed wel dat krachttraining nu een positieve werking heeft op mijn klachten. zeker nu ik 4x per week een uur fitness, ik heb nl. weinig klachten meer en zit lekker in mijn vel. daarnaast is fitness een goede afleiding. Sport is net zo belangrijk als medicatie volgens mijn psychologe en psychiater. de laatste adviseert zelfs 1 uur per dag.

Jelle

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank jullie, inderdaad handig tooltje, ik ga nog niet beginnen met de voeding, eerst wil ik eens bijhouden wat mijn huidige eetgewoontes zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Flozo:

dank jullie, inderdaad handig tooltje, ik ga nog niet beginnen met de voeding, eerst wil ik eens bijhouden wat mijn huidige eetgewoontes zijn.

Ik hoorde dat je daar ook een goede app voor hebt, MyFitnessPall ofzo? Moet je even opzoeken ik weet de naam niet zeker maar zo iets was het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yup, myfitnesspal is als je op voedingsgebied iets wil doen superhandig.geeft goed inzicht in je inname van calorieen en splitst dit uit naar koolhydraten vetten en eiwit, houd rekening met je activiteiten en trainingen

alle voeding erin zetten is wel een dingetje maar je kan alles scannen, en dat gaat best snel.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Super bedankt voor de informatie, adviezen en filmpjes. Hier kan ik mee uit de voeten.  Ik ga mijn best doen!
    • Klopt Peter, Eiwitten kosten meer werk om te verteren, maar dit gaat echt om misschien 30kcal over een hele dag die je dan meer verbrandt en daar gaan de resultaten van fatloss niet op spaak lopen haha.   Hij moet gewoon kijken naar de videos van Greg Doucette op Youtube. Dan is alles duidelijk. 100%. Iedereen kan makkelijk vet verliezen, iedereen.       Videos zijn delen 1 en 2.
    • Een kleine nuance op wat Shorty zegt. Het klopt dat je in een energiedeficit moet gaan om vet te verliezen maar ik zou de focus niet te hard op die eiwitten gaan leggen. Verschillende studies hebben al uitgewezen dat de proteine inname voldoende hoog moet zijn om 1) vet te verliezen 2) behoud van spieren. Brad Schoenfeld raad aan om dit ten minste op 2gr per kilogram te houden van het lichaamsgewicht waar je naar streeft. In Mick zijn geval is 150gr een absoluut minimum.   Proteine heeft een veel groter thermisch effect dan koolhydraten en vet. Dit fenomeen wordt het Thermic Effect of Food(TEF) genaamd en beschrijft de energetische kost die er nodig is bij de vertering. Bij proteine is dit 25-30% van de calorieen terwijl dit bij koolhydraten minder dan 10% bedraagt. Bij vetten is dit verwaarloosbaar. Verminder je die eiwitten dan ga je dit voordeel ook verminderen.   Hier komt nog bij dat wanneer je in een calorie deficit gaat bij een gewone proteine inname, elke kilogram die je verliest daar 1/3 van afkomstig is van de afbraak van spieren. Deze wordt beinvloed door de netto dagelijkse proteine balans. Deze is gelijk aan Muscle Protein Synthesis(MPS) min Muscle Protein Breakdown(MPB). Bij MPS lijkt er een plafond te bestaan met toenemende proteine inname maar de afremming van MPB blijkt nog door te gaan. Dus verlaag je die proteine dan gaat MPB omhoog en MPS omlaag. Verhoog je die proteine dan gebeurd het tegengestelde. Hogere proteine inname is zeker niet slechter.   Als je dan toch je energie inname wilt verlagen zou ik me eerder focussen op een vermindering van koolhydraten en vetten.   Kijk ook eens naar deze topic van een paar dagen geleden.  https://krachtforum.nl/topic/1031-spiergroei-en-vetverlies-met-een-hoog-proteine-dieet/?tab=comments#comment-7183  
  • Sponsors