Advertentie:

Recommended Posts

Vet verbranden door HIIT training

HIIT training is een populaire nieuwe vorm van trainen, zo heb je op tv reclames van verschillende HIIT programma's zoals bijvoorbeeld INSANITY.

Maar het mooie is, iedereen kan zelf een training verzinnen je hebt helemaal geen programma nodig. Alles wat je nodig hebt is zeer veel discipline, want ja... het is echt zwaar en vermoeiend.

Wat is HIIT training?

HIIT training staat voor High Intensity Interval Training. Dit houd in dat je een oefening op zeer snelle intensieve manier uitvoert voor een korte periode. Op dit moment moet je echt tot je maximale kunnen gaan anders heeft het hele idee erachter geen zin. Een training duurt dan meestal ook niet langer dan 15 a 20 minuten. Wanneer je een hiit training wilt doen moet je altijd zorgen voor een goede warming up voor je begint, dit voorkomt blessures.

Wat voor effect heeft HIIT op je metabolisme?

HIIT verhoogd het metabolisme, stimuleert het groeihormoon productie en vergroot de explosieve kracht. Uiteraard wordt het uithoudingsvermogen verbeterd. Onderzoek toont aan dat HIIT tot 50% effectiever is in het verbranden van vetweefsel dan een lage intensiteit training. Het duurt wel 24 uur tot 48 uur om de spieren weer te voorzien van energie. Dat maakt deze HIIT training uitstekend voor directe vetverbranding en gewichtsverlies.

Voorbeeld van een HIIT schema van een hardloper:

De persoon begint met een goede warming up, denk hierbij aan starjumps. Wanneer de persoon warm is begint hij aan zijn schema, in dit gevalt zal hij 60 seconden gaan joggen. Wanneer de 60 seconde om zijn gaan hij 30 seconde op maximaal sprinten! Wanneer deze seconde om zijn gaat hij weer 60 seconden joggen en vervolgens weer 30 seconden sprinten. Dit doet hij bijvoorbeeld 6 a 10 keer.

Succes met jou eerste HIIT training! Wanneer je vragen hebt kun je dit altijd hier op het forum vragen !

runners-652491_640.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi Fit! Thanks voor de info :) is HIIT ook uit te voeren op cardiotoestellen? Zoja is dit dan op hartslag of gewoon snelheid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dimi welkom op het forum! HIIT kun je zeker ook uitvoeren op cardio toestellen. Ik zou niet te veel naar hardslag en snelheid kijken, maar in de hoge inspanning momenten je maximale kunnen geven. Wanneer je dit doet heb je de beste resultaten :)

Edited by Fit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er iemand die HIIT combineert met krachttraining? Zo ja, wat zijn je ervaringen? Volgens de boeken remmen beiden elkaar af.

Zelf combineer ik krachttraining met LISS (low intensity steady state) cardio. Ik heb HIIT al dikwijls geprobeerd maar het is voor mijn gevoel te belastend voor het centraal zenuwstelsel. Dit uit zich in vermoeidheid, prikkelbaarheid en verminderde prestaties. Bovendien dienen de opgestapelde metabolieten afgevoerd te worden. Dit heeft tijd nodig. Een squatsessie de dag nadien wordt zinloos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn inderdaad studies die bevestigen dat de kracht en massa toename van krachttraining kleiner zullen zijn als je daarnaast ook cardio doet dan wanneer je je alleen focused op kracht training 

Daarin tegen zijn er ook voordelen aan die combinatie het Is een goede manier om droger te worden met het juiste voeding schema 

Wat Is je doel ? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afwisseling is de key woord. Het continue veranderen en bijstellen van je trainingschema is een must. Ook dagen doorelkaar halen is goed. Je moet je spieren telkens weer prikkelen. Als je te lang hetzelfde schema doet gaan spieren wennen. Dus elke vorm is goed maar tijdelijk. 

Ik warm altijd een beetje op met cardio om bloed goed te laten stromen, maar er zijn er ook die cardio na hun workout sessie doen om vetverbranding meer te stimuleren. Beetje zelf zoeken wat t best werkt en wat je prettig vind. Ik zag pas Jay Cutler nog vertellen dat hij geen schema had en gewoon het moment dat ie de sportschool instapte dacht ik ga dit en dat doen. Dat kan je alleen doen als je al jaren traint en er dag in dag uit mee bezig bent denk ik (je werk is bv.). Blijf dus jezelf prikkelen door veranderingen maandelijks of 2 maandelijks aan te brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Gaaf om je log te lezen, en bizar dat je er zulke resultaten mee haalt! Waarom train je eigenlijk full body en niet push/pull/legs of upper/lower?
    •   Toffe log kerel! Succes met de rest van je kuur ik ben heel benieuwd! Nog enkele sides die je merkt of niks?
    • Hallo allemaal,   Na me vorige sarmstack die ik uitgebreid beschreven heb ga ik deze stack ook loggen   Ik ben 7 weken na me vorige sarmkuur gestart met LGD en Cardarine en heb daar RAD 140 aan toegevoeg. Ik zit nu in week 5 en heb er sinds een week ook ostarine aan toegevoegd, die had ik nog liggen namelijk 😁   LGD: 10mg pd Cardarine: 25mg pd RAD: 25mg pd Ostarine: 20mg pd   Me maat heeft de zelfde stack, alleen dan zonder ostarine.  Me maat heeft een andere lichaamsbouw dan mij en kan nog veel gains maken. Ik Zit denk ik op 90% van me natty max. Teminste, als ik nu een jaar verder ben dan is het geen mega verschil meer zoals jaar 1 en 2 van het trainen.    Oke gaan we:   Tijdens de nakuur met clomid kreeg ik wat puistjes op me rug. Deze zijn nog steeds actief. Dit komt omdat de sarms je hormonen toch in de war gooien en je dus meer talg aanmaakt in combi met een iets vettere huid. ( de vettere huid Zie ik totaal niet trouwens). Me maat heeft er meer last van dan ik. Het is ook niet heel extreem maar omdat ik normaal 0,0 puisies op me rug heb valt het wel op.  Uiteindelijk gaat dit vanzelf weg als ik na deze kuur een tijdje geen sarms pak.    Week 1 merkte ik uiteraard nog nog niks.  Week 2: wederom vanaf dag 10( was bij me vorige stack ook) gaat de sessie ineens wel heel lekker. Dit kan toeval zijn maar toch zit het in je hoofd dan gelijk goed.  De rest van de week gaat het ook prima. Wat versta ik onder prima: na een cut is het volume wat minder en ben je iets sneller moe. Al moet ik zeggen dat Cardarine het middel is dat ik in iedere cut ga inzetten. Wat kan je met dat spul blijven beuken Zeg 🤩 Maar ik merk vanaf dag 10 dat ik weer meer volume kan pakken en de gewichten stijgen. Na de vorige sarmkuur was ik ietsie kracht kwijt maar minimaal zoals gezegd, meer het volume dat me opbrak.    Week 3: daar is de stijve paal weer, ja hoor het werkt 😁. Ook wordt ik vanaaf week 3 standaard iedere nacht wakker om klokslag 03:45. En totaal uitgerust. Ik blijf dan nog wel in bed liggen maar wat mij betreft mag de dag beginnen. Slaap is dus een stukje korter.  Er komen ook weer allemaal rare dromen die vaak echt leuk zijn. Normaal droom ik ook wel maar vaak weet je dat niet meer als je wakker wordt. Met sarms heb ik daar wel last van, iets dat ik persoonlijk echt wel lachen vind.  En ze gaan niet alleen maar over lekkere wijven hoor😁 het gaat over echt van alles.    Me maat heeft exact het zelfde als mij en wordt ook wakker op exact het zelfde tijdtip, vrij bizar wel.    Week 4+5: traingen Zijn zwaar, loodzwaar. Ik hou ervan om op het randje te trainen maar pas altijd wel goed op. Warm worden etc doe ik altijd bijvoorbeeld en ook bij bijvoorbeeld de 5e oefening altijd wat opwarmwerk met lichte gewichten.  Ik merk in deze weken dat ik nog niet volledig herstel en gooi er op een bepaalde dag wat oefeningen uit. Een blesurre wil ik ten alle tijden voorkomen en kan van mezelf gerust zeggen dat ik expert ben ik even een stapje terug op het juiste moment.  Week 4 is ook de week geweest dat ik de ostarine heb toegevoegd die ik nog had liggen. Ostarine is idiaal voor herstel van pezen bijvoorbeeld. Ook voor ik in week 4 de eiwitten ietsjes op van 2 gr per kg naar 2,2 gr perkg lichaamsgewicht.    Sinds deze week geen last meer en ben precies hersteld voor de volgende sessie. Ik doe fullbody en ben dus echt een kleine twee uur aan het rammen. Twee uur is aan de lange kant maar door vaak zware oefeningen op je maximale neem ik gewoon me rust. Ik kan niet zeggen dat het herstel nu wel ok is door de osarine en de eiwitten, denk eerder door het inklappen van de gehele stack, want oh man deze week was kneiter hard.    Wat betreft me maat: bij hem zag je na 10 dagen al een behoorlijke pomp. Nu in week 5 zit hii zeker in beastmode. Hii is nu al grof sterker en als je hem ziet dan oogt hii alsof ie n half jaar trainen erop heeft zitten al. Bij hem kan je het beter zien dan bij mij, maar dat heeft ook alles te maken met lichaamsbouw, hoeveelheid al opgebouwde spieren etc.    Kcal: niet normaal hoeveel kcal je extra opkan als je met een stack bezig bent. Op de eerste plaats begon de echte honger na twee weken en ben je bang om teveel te gaan snaaien en te snel vet aan te zetten.  Voor mezelf zonder samstack zit een cleane bulk rond de 4000 kcal. Met sarms kan daar gewoon nog 1000kcal bij wil ik gewicht aankomen. Dus ik kan nu heerlijk 5000 kcal wegeten en dan lust ik eigenlijk nog wel meer.  Me maat het zelfde, kan veel meer eten dan normaal. Super dus!   Wat ook grappig is om te vermelden: door lgd en Rad, maar ook alleen Lgd voel je je toch stiekem weer wat jeugdiger. Teminste, ik merk dat wel.    Als laatste voor nu: RAD en agressie. Dit lees je wel eens ergens dus dit is een mooie test.  Ik heb er nul komma nul last van.  Me maat: bloedagressief! Nee geintje, maar die merkt het wel. Ook dit is persoonsgebonden. Ben je van jezelf al een geiriteerd persoon dan zal RAD dat wellicht versterken.    Wordt vervolgd.     Gr Sander. 
  • Sponsors