Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

Variabiliteit van stimulerende middelen in sportsupplementen

Recommended Posts

9 populaire sportsupplementen(er wordt niet verteld welke) werden onderzocht op hun consistentie wat betreft hun ingrediënten. In 5 van de 6 caffeine bevattende supplementen varieerde de caffeine met -7% tot +266% tegenover de initiële meting. Synefrine, octopamine, cathine, efedrine, pseudoefedrine, strychnine:o, en methylefedrine kwamen in variërende hoeveelheden voor in 8 van de 9 produkten.

Wanneer je de volgende keer de slaap niet kunt vatten na de inname van een nieuw supplement, denk hier dan maar eens aan.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26841433

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Verrast me eigenlijk best wel dat ze er nog steeds verboden middelen in doen! Efedrine mag volgens mij al tijden niet meer :o

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, pre-workouts. Eigenlijk verbaast het me weinig. Van de stoffen die er op het label van pre-workouts staan is eigenlijk altijd cafeïne de enige bewezen stimulant. Alle andere werkende stimulanten zijn ondertussen zo'n beetje verboden.

Dus willen ze dat de pre-workout iets meer doet dan een flinke bak koffie, dan moeten ze toch stiekem de cafeïnedosis flink verhogen, of andere (illegale) middelen toevoegen.

Ik houd het gewoon bij een goede kop koffie voor de training. Andere nuttige stoffen die in pre-workouts worden gedaan, zoals creatine en beta-alanine kan je dan los innemen, wanneer je deze inneemt is minder belangrijk (iets betere opname wanneer je het rond je training neemt geloof ik).

Edited by Guido

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook van die mening. Koffie en creatine zijn de enige middelen die wat effect hebben. Pump creëer je lichaam zelf. Daar heb je geen extra middelen voor nodig.

Maar de supplementen die onderzocht zijn zouden ook fat burners kunnen zijn. Niet? 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuten geleden zei Peter Wouters:

Ik ben ook van die mening. Koffie en creatine zijn de enige middelen die wat effect hebben. Pump creëer je lichaam zelf. Daar heb je geen extra middelen voor nodig.

Maar de supplementen die onderzocht zijn zouden ook fat burners kunnen zijn. Niet? 

Ohja, dat kan ook nog inderdaad. Maar ook daarbij is het hetzelfde verhaal qua stimulanten.

Edited by Guido

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors