Advertentie:



Sign in to follow this  
Peter Wouters

Variabiliteit van stimulerende middelen in sportsupplementen

Recommended Posts

9 populaire sportsupplementen(er wordt niet verteld welke) werden onderzocht op hun consistentie wat betreft hun ingrediënten. In 5 van de 6 caffeine bevattende supplementen varieerde de caffeine met -7% tot +266% tegenover de initiële meting. Synefrine, octopamine, cathine, efedrine, pseudoefedrine, strychnine:o, en methylefedrine kwamen in variërende hoeveelheden voor in 8 van de 9 produkten.

Wanneer je de volgende keer de slaap niet kunt vatten na de inname van een nieuw supplement, denk hier dan maar eens aan.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26841433

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Verrast me eigenlijk best wel dat ze er nog steeds verboden middelen in doen! Efedrine mag volgens mij al tijden niet meer :o

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, pre-workouts. Eigenlijk verbaast het me weinig. Van de stoffen die er op het label van pre-workouts staan is eigenlijk altijd cafeïne de enige bewezen stimulant. Alle andere werkende stimulanten zijn ondertussen zo'n beetje verboden.

Dus willen ze dat de pre-workout iets meer doet dan een flinke bak koffie, dan moeten ze toch stiekem de cafeïnedosis flink verhogen, of andere (illegale) middelen toevoegen.

Ik houd het gewoon bij een goede kop koffie voor de training. Andere nuttige stoffen die in pre-workouts worden gedaan, zoals creatine en beta-alanine kan je dan los innemen, wanneer je deze inneemt is minder belangrijk (iets betere opname wanneer je het rond je training neemt geloof ik).

Edited by Guido

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook van die mening. Koffie en creatine zijn de enige middelen die wat effect hebben. Pump creëer je lichaam zelf. Daar heb je geen extra middelen voor nodig.

Maar de supplementen die onderzocht zijn zouden ook fat burners kunnen zijn. Niet? 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuten geleden zei Peter Wouters:

Ik ben ook van die mening. Koffie en creatine zijn de enige middelen die wat effect hebben. Pump creëer je lichaam zelf. Daar heb je geen extra middelen voor nodig.

Maar de supplementen die onderzocht zijn zouden ook fat burners kunnen zijn. Niet? 

Ohja, dat kan ook nog inderdaad. Maar ook daarbij is het hetzelfde verhaal qua stimulanten.

Edited by Guido

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik zou persoonlijk eerst gaan cutten ivm je vetpercentage. Richting de 10/11% cutten en dan beginnen met een bulk. Zo heb je een prima basis om 4-5 maanden te gaan bulken.  Zou je eventueel je trainingschema kunnen posten?    Ik ben zelf geen voorstander van cardio naast krachttraining. Ik merk dat als ik cut dit mijn herstel in de weg zit en daardoor minder presteer met krachttraining. Ik wandel dagelijks wel veel om toch extra kcal te verbranden.   Verder wat al gemeld word zorg dat je voeding in orde is en je slaap ook goed is, dit word enorm onderschat door veel mensen. 

    • Je slaat de spijker op zijn kop Geert. HIIT heeft geen ''extra zin'' als je wilt cutten of ''afvallen'' in de simpele volksmond.... Dan dien je alleen simpelweg minder kcal in te nemen dan dat je verbrandt. En dan kan je dat op 2 manieren doen:

      1. De vork/lepel neerleggen en minder eten.
      2. Of dus meer kcal verbranden en exact hetzelfde blijven eten.

      Beiden zullen ervoor zorgen dat je in een calorie ''min'' komt te zitten en DAARDOOR val je af. 

      Beiden tegelijk kan natuurlijk ook, dat zal het verder versnellen. Simpel hoofdrekenen is het eigenlijk.
    • Nog een aanvulling op wat Hansie zei. Probeer cardio en krachttraining toch op aparte dagen te doen. Dit schijnt beter te werken voor vetverlies. Wat het mechanisme hierachter is weet ik niet.
  • Sponsors