Advertentie:

Mieshka

Mieshka stelt zich even voor

Recommended Posts

TL;DR: Ziek geweest, ME (cvs), maar volledig genezen verklaard door arts eind 2014. Bijna 30 kg afgevallen. In 2015 3 x per week powerlifting classes bij UnScared gevolgd. Nu krachttraining in gewone gym dichter bij huis. Wendler 5/3/1.  

Uitgebreider verhaal:

Ik ben Mieshka, een vrouw van 35 jaar, 1.80 m lang en weeg nu ongeveer 75 kg. 

Ik ben zo'n 5 jaar lang ziek geweest, ME (cvs), maar er gebeurde een wonder: eind 2013 is er spontaan een herstel in gang gezet en eind 2014 ben ik genezen verklaard door de arts die mij toen hiervoor behandelde. De kans op volledige genezing met deze ziekte is maar 5%! Ik dank God dagelijks dat ik genezen ben van deze ellende. 

Ik heb al die tijd niet kunnen sporten. Aan het eind van mijn ziekteperiode ben ik wel bij de fysio begonnen met een zeer lichte 'training' die steeds heel voorzichtig iets werd uitgebreid. Tot ik uiteindelijk een uur per week kon sporten. Toen ben ik naar de plaatselijke sportschool gegaan. Fitness (krachttraining en cardio) met apparaten en groepslessen. Natuurlijk duurde het even voordat ik weer conditie en kracht had, maar het ging steeds beter.  

Maar ik wilde meer. Ik wilde 'sterk worden zoals vroeger', want toen ik begin 20 was, deed ik ook veel krachttraining en was ik best sterk. Ik ben toen op eigen initiatief begonnen met Stronglifts 5x5, wat best goed werkte. Ik kreeg alleen niet voldoende support in die sportschool en er was geen squatrek (dat kan natuurlijk echt niet).

Via Jemfit (een pt die ik ken via een ander forum) ben ik toen (maart 2015) bij UnScared CrossFit in Utrecht terecht gekomen, samen met vriend. Meestal volgde ik daar de powerlifting classes, 3 x per week. Dit beviel erg goed, ik werd duidelijk steeds wat sterker en ik vond het leuk. Vooral het deadliften ging goed, dit vind ik ook (nog steeds) het leukste.

Uiteindelijk begon het reizen naar Utrecht voor ons toch wat te veel te worden en zijn we eind 2015 weer bij een gewone gym dichter bij huis gaan trainen (deze keer dus wel eentje met squatrek), gebruik makend van het vele wat we bij UnScared geleerd hebben.

Oh ja, door ziekte (ik kon amper bewegen) en medicijngebruik kwam ik zo'n 25 kg aan. Tussen 2011 en 2014 ben ik bijna 30 kg afgevallen, tot dit gewicht wat ik ook woog toen ik begin 20 was en veel sportte.

Huidige doelen: Zo sterk mogelijk worden op de deadlift, squat, bench press en overhead press. Op dit moment volg ik een schema gebaseerd op Wendler 5/3/1.

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Welkom op het forum Mieshka!

Indrukwekkend verhaal wat tof dat je volledig genezen bent verklaard!

Ik hoop dat je een toffe tijd hebt op dit forum en dat je ons up2date houd met jou weg tot je doel! :D

Greetz,

Fit

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fit:

Welkom op het forum Mieshka!

Indrukwekkend verhaal wat tof dat je volledig genezen bent verklaard!

Ik hoop dat je een toffe tijd hebt op dit forum en dat je ons up2date houd met jou weg tot je doel! :D

Greetz,

Fit

Ik doe mijn best. ;) Ik ben alvast een logje gestart: http://krachtforum.nl/topic/299-mieshkas-trainingslog/

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hallo geachte leden van KrachtForum,   Ik ben Noah, 17 jaar en zit al 1 maand in de gym. Momenteel heb ik al wat spiermassa en alles gaat momenteel nog goed. Maar ik heb twijfels na het lezen en begrijpen van de voedingsschema's en dieet zelf op internet.
      Namelijk weet ik dat bij bulken het gaat over het aankomen bij spiermassa, en cutten gaat over het vet verlies (ook de spiermassa). Ik wil vet verliezen, maar tegelijkertijd ook spiermassa behouden (of laten groeien). Dan praten we over bulken en cutten, en ja ik weet dat dit niet samen gaat i.v.m het lichaamsproces.
      Maar ik ben uiterst actief in het fitness leven en ik weet dat ik iets kan doen als ik er voor wil gaan, hoe zwaar dit ook zal zijn. Op dit moment train ik 7 dagen per week, zit ik 2 á 2,5 uurtjes in de gym, en ik train ook wel intensief.
      Ook weer dezelfde 7 dagen doe ik later in de middag nog 45 minuten cardio thuis, zoals ik het gewend ben. Ik zit op dieet en eet grotendeels eiwitten, dit in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. 
      Altijd na de training drink ik proteïne, ook weer in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. Met alles wat ik heb samengevat, is dit wel ideaal genoeg om op deze manier mijn spiermassa te behouden (of blijven groeien)?
      Ik kijk er graag naar uit om jullie feedbacks, en dank jullie hartelijk om tips, hints en informatie!

      Bij voorbaat dank!

      Groet,

      Noah (Skxd)
    • Wij hebben de webshop Bulkpowders ook toegevoegd aan de website, vanaf nu ook producten van Bulkpowders met andere webshops vergelijken op prijs en kwaliteit!
    •   Ik zit nu aan een tempo van 100 gr per dag. Dat is -700 kcal per dag. Ik had gelezen dat je best maximaal 1% per week telt. Dus dat klopt ongeveer.   Is dat te snel ?    
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition