Advertentie:

Recommended Posts

of je hebt gewoon heeele goeie sportschoenen, dat kan natuurlijk ook :)

happy lifting dan maar morgen

• Upvote 1

Advertentie:

10 uur geleden zei Mieshka:

Nou, dat zag er goed uit. Lekker ruim, enorm rek (veel squat en bench plekken), aardig wat barbells en schijven, dumbbells, kettlebells, wat bankjes... Gelijk abbo'tje aangeschaft. Morgen ga ik er voor 't eerst trainen. :)

Ik besef trouwens wel dat ik sportscholen sneller verslijt dan sportschoenen. xD Maar ik train nu eenmaal voor mezelf (en niet om sportschooleigenaren een plezier te doen). Als ergens het gras groener/mooier/groter/goedkoper/dichter bij huis is, dan ben ik daar al gauw te vinden. Zo ben ik! B|

En het is al een heel stuk goedkoper dan eelco! Is echt een dure sportschool vergeleke met eat er is enzo. Ik ben benieuwt naar je trainingen daar. Misschien als mijn abbo in krimpe klaar is daar ook eens een kijkje nemen.

Tot hoever gaan de dumbells?

• Upvote 1

5 uur geleden zei Fit:

En het is al een heel stuk goedkoper dan eelco! Is echt een dure sportschool vergeleke met eat er is enzo. Ik ben benieuwt naar je trainingen daar. Misschien als mijn abbo in krimpe klaar is daar ook eens een kijkje nemen.

Tot hoever gaan de dumbells?

Ik zal eens kijken naar die dumbbells. ;) 

Het probleem met de 'standaard' sportscholen is, ze richten zich vooral op groepslessen, cardio en een beetje apparaten. Het 'echte krachthonk' met barbells en dumbbells enzo wordt hierdoor vaak (flink) verwaarloosd. :(

Mijn trainingen zullen hoofdzakelijk hetzelfde blijven, vooral gericht op compounds met een barbell. De assistance zal een beetje anders worden omdat er natuurlijk geen apparaten zijn, maar dat vind ik niet erg. Ik heb gekozen voor het vrij trainen abbo, dan krijg je geen les maar kun je je eigen ding doen. Ik ga dus gewoon nog ff door met Stronglifts 5x5 waar ik laatst weer mee gestart was. :)

Squat

2x5 20 kg

1x3 30 kg

5x5 40 kg

Bench press

2x5 20 kg

5x5 30 kg

Pendlay row

5x8 30 kg

Dumbbell overhead press

3x8 10 kg

Sit ups met kettlebell

3x20 8 kg

Voor het eerst low bar squats gedaan! Ik wil dat eens een tijdje proberen, gewoon nieuwsgierig, misschien is het wel wat voor me. Het was de eerste sets wel even zoeken waar die bar moest liggen, toen 'rolde' die nog wat, maar inmiddels denk ik te weten waar die moet. Hand placement kan nog wel wat beter. 

@Fit De zwaarste dumbbells zijn 40 kg. 

Ik zie wel wat verbeterpuntjes maar blijven oefenen denk ik. :)Dingen die WEL goed gaan: diepte en de bar blijft aardig op z'n plek. :D

Squat (alles low bar dus)

2x5 20 kg

1x3 30 kg

1x3 40 kg

5x5 45 kg

Overhead press

2x5 20 kg

5x5 25 kg

Deadlift (conventional, sowieso voorlopig)

1x5 60 kg

1x5 70 kg

1x5 75 kg

Romanian deadlift

3x10 50 kg

Kettlebell swing (lang geleden joh)

4x20 12 kg

• Upvote 1

jaah netjes hoor squatmeister, misschien ietsjes te ver naar voren met je bovenlichaam??, lijkt of je het laatste deel opgaand iets uit je onderrug haalt, maar kan vertekenen op het filmpje hoor. ziet er in ieder geval heel goe uit

mooie sokken ook xDxD.

• Upvote 1

1 uur geleden zei alex:

jaah netjes hoor squatmeister, misschien ietsjes te ver naar voren met je bovenlichaam??, lijkt of je het laatste deel opgaand iets uit je onderrug haalt, maar kan vertekenen op het filmpje hoor. ziet er in ieder geval heel goe uit

mooie sokken ook xDxD.

Ja, dat iets te ver naar voren met mijn bovenlichaam is een bekend aandachtspunt, komt omdat ik dan spanning verlies.

Die sokken zijn een tic die ik aan crossfit heb overgehouden. Maar powerlifters (dames) doen het ook vaak. Zo kun je een korte broek dragen zonder je onderbenen open te halen bij het deadliften. Ik krijg daar regelmatig commentaar op. Mensen haten het of vinden het hip. Maar het is gewoon functioneel. :D

de sokken zijn hip hoor, nooit meer uit doen zou ik zeggen, en de reden snap ik ook want ik deadlift ook altijd met een lange trainingsbroek aan.

maar nog ff over je lift, als je dan spanning verliest, ga je dan ook meer druk geven uit je tenen of kun je het gewicht wel goed op je achterkant van je voeten houden?

• Upvote 1

1 uur geleden zei Mieshka:

Ja, dat iets te ver naar voren met mijn bovenlichaam is een bekend aandachtspunt, komt omdat ik dan spanning verlies.

Je kan dat oplossen door de stand van je ellebogen te veranderen. Die moeten in een verticale lijn onder de bar blijven. Op die manier ga je minder voorover leunen.

• Upvote 1

Op 8 april 2016 at 22:07 zei alex:

maar nog ff over je lift, als je dan spanning verliest, ga je dan ook meer druk geven uit je tenen of kun je het gewicht wel goed op je achterkant van je voeten houden?

Ik kan het gewicht goed op de achterkant van mijn voeten houden. Het is alleen dat ik een soort van dubbelvouw. 9_9

Vandaag:

Squat

2x5 20 kg

1x3 35 kg

5x5 50 kg (pff :P)

Overhead press

1x5 20 kg

5x5 25 kg

Deadlift

1x5 60 kg

1x5 70 kg

1x5 80 kg

Romanian deadlift

3x5 60 kg

Hip thrust

3x8 40 kg

Dumbbell bench press

3x10 10 kg

6 uur geleden zei Mieshka:

Ik probeerde mijn romanian deadlifts te filmen. Mocht er voldoende te zien zijn voor commentaar en tips, dan zijn deze welkom. :ph34r:

Ik leg hem zelf altijd "dood" op de grond elke lift :D  Verder vorm ziet er netjes uit hoor! Volgens mij kijk je in een spiegel ofzo? Wat ik mij altijd leerde is ongeveer 2 meter voor je te kijken om een goede houding te hebben.

• Upvote 1

Je kan je houding verbeteren door je voor te stellen dat er een draad die verbonden is aan je kruin, je wil omhoog trekken. Observeer kleine peuters maar eens. Die doen dit op natuurlijke wijze. Met het ouder worden verleren wij dit. In oosterse gevechtstechnieken wordt hier ook op gehamerd. Zie ook https://krachtforum.nl/topic/330-nekpijn-vermijd-deze-houdingen/

Als voorbeeld is dit zowat het beste wat ik kon vinden.

• Upvote 1

12 uur geleden zei Fit:

Ik leg hem zelf altijd "dood" op de grond elke lift :D  Verder vorm ziet er netjes uit hoor! Volgens mij kijk je in een spiegel ofzo? Wat ik mij altijd leerde is ongeveer 2 meter voor je te kijken om een goede houding te hebben.

Als je 'm dood op de grond legt, is het toch een 'gewone' (conventional) deadlift en geen romanian deadlift meer? :) Ik kijk niet in een spiegel maar ik moet idd niet zo omhoog kijken. 

@Peter Wouters Jij hebt altijd van die goede tips, veel verstand van krachttraining blijkbaar! B| Dank je!

Edited by Mieshka
  • Upvote 1

1 uur geleden zei Mieshka:

Als je 'm dood op de grond legt, is het toch een 'gewone' (conventional) deadlift en geen romanian deadlift meer? :) Ik kijk niet in een spiegel maar ik moet idd niet zo omhoog kijken. 

@Peter Wouters Jij hebt altijd van die goede tips, veel verstand van krachttraining blijkbaar! B| Dank je!

Ik ben persoonlijk niet zo van de verschillende soorten "dead lifts". Ik houd het bij de naam van de oefening dood gewicht liften :D

Even off topic. Het gevoel dat een draad aan je kruin trekt is iets dat we continue zouden moeten doen. Wanneer je dit gevoel handhaaft ben je al voor 50% geslaagd in om het even wat je doet. Kijk maar eens naar dansers zoals Ball room, Flamenco, Tango, Salsa. Tevens dient er op gelet te worden dat dit in een ontspannen houding is zodat er vanuit de buik wordt geademd. Veel bodybuilders/krachttrainers doen het tegengestelde door bewust hun spieren op te spannen waardoor ze vanuit de borst gaan ademen. Bekijk maar eens een line up in een bodybuilding wedstrijd. Geen gezonde situatie op termijn.

Onderstaand clipje uit Star Wars heb ik altijd een frappant voorbeeld gevonden van die 2 tegengestelden. Je merkt wie al jaren (los van de technieken) aan zijn houding heeft gewerkt en wie niet.

• Upvote 1

Me niet echt aan m'n schema gehouden, maar soms heb je zo'n dag. :)

Deadlift (conventional)

1x5 60 kg 

1x5 80 kg 

1x5 90 kg 

1x3 100 kg

Romanian deadlift 

3x5 60 kg

Hip thrust 

5x5 60 kg

Overhead press 

5x3 30 kg

(Dat is voor mijn doen best wel goed!)

Front squat 

3x8 30 kg

Sit ups met kettlebell 

3x20 8 kg

Squat

2x5 20 kg

1x3 35 kg

1x3 45 kg

5x4 55 kg

Bench press

2x5 20 kg

1x3 30 kg

2x3/3x5 40 kg

Pendlay row

5x5 40 kg

Sit ups met kettlebell

3x20 8 kg

Triceps extensions met kettlebell

3x12 8 kg

Kettlebell swing

3x20 16 kg

kettlebells, ik krijg die dingen op een of andere manier altijd in mn oogB|

• Upvote 1

31 minuten geleden zei alex:

Hahahah daar hoort die niet :D

• Upvote 1

1 uur geleden zei alex:

Grotere kettlebell pakken. Dan past 'ie niet in je oogkas. xD Ik vind kettlebells leuk. :x Dus ik pak wel eens een kettlebell waar ik ook een dumbbell of schijf kan pakken, gewoon omdat het kan. :D

Vanwege verruimde openingstijden van de gym, waardoor beter te combineren met mijn opleiding en nieuwe fulltime baan, kan ik voortaan weer 4x per week gaan trainen en heb ik dus Wendler 5/3/1 weer opgepakt met LB/UB split. 

Vandaag:

Squat 

5x20kg 

2x5x30kg 

3x40kg 

3x45kg 

8x50kg

Farmers walk met hex bar 

5x30mx45kg

Pendlay row 

5x6x40kg

Deficit deadlift 

5x40kg 

5x50kg 

3x5x60kg

Kettlebell swing 

3x20x20kg

Edited by Mieshka
  • Upvote 1

28 minuten geleden zei Mieshka:

Vanwege verruimde openingstijden van de gym, waardoor beter te combineren met mijn opleiding en nieuwe fulltime baan, kan ik voortaan weer 4x per week gaan trainen en heb ik dus Wendler 5/3/1 weer opgepakt met LB/UB split. 

Vandaag:

Squat 

5x20kg 

2x5x30kg 

3x40kg 

3x45kg 

8x50kg

Farmers walk met hex bar 

5x30mx45kg

Pendlay row 

5x6x40kg

Deficit deadlift