Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Tips om je testosteron te verhogen

Recommended Posts

De meeste mensen hier weten wel waarvoor het belangrijk is om je testosteron op een goed niveau te hebben. Testosteron is namelijk erg belangrijk voor het opbouwen van je spiermassa.

Hier volgen een aantal tips om je testosteron te verhogen.

1) Dikke mensen hebben over het algemeen een lager testosteron niveau. Wanneer je wat dikker bent is het dus aan te raden om eerst eens goed af te vallen en onder de 17% vet uit te komen. Wanneer je minder lichaamsvet hebt zal je testosteron stijgen!

2) Goede vetten zijn erg belangrijk voor je testosteron productie. Het is belangrijk om een genoeg vetten binnen te krijgen een langdurig vetarm dieet een gevaar voor je testosteronproductie.

3) Zorg dat je genoeg slaapt. Genoeg slaap is essentieel voor de productie van testosteron. Uit onderzoek is gebleken dat binnen een week tijd al grote verschillen merkbaar waren.

4) Zorg voor voldoende zink in je lichaam. Zink is namelijk nodig voor de productie van testosteron. Zink is bijvoorbeeld te vinden in bijvoorbeeld: vlees, kaas, graanproducten, noten en schaal- en schelpdieren zoals garnalen en mosselen. Wanneer je tekort aan zink hebt kun je dit bijvoorbeeld aanvullen met supplementen. Zie bijvoorbeeld dit zink supplement.

5) Vitamine D is vooral in de winter handig om aan te vullen met supplementen omdat je dan weinig zonlicht vangt. Maar vitamine D zit ook in vette vis, en met wat lagere gehaltes in vlees en eieren. Vitamine D is hier al te krijgen vanaf 1.40.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

8 uur geleden zei Marleentje:

Mijn testeronniveau schijnt juist veel te hoog te zijn volgens de arts

Dit is voornamelijk voor de mannen bedoelt hahah :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minuten geleden zei Fit:

Dit is voornamelijk voor de mannen bedoelt hahah :D

Ja maar ik heb ook testeron....En ik ben toch vrouwxD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zowel mannen als vrouwen maken testosteron en oestrogeen aan. Bij mannen domineert testosteron en bij vrouwen het oestrogeen en dit in een bepaalde ratio. Bij mannen wordt testosteron omgezet in oestrogeen(aromatase) in de vetcellen. Hoe meer vet aanwezig, hoe meer omzetting. Het lichaam herkend geen verschil tussen testosteron en oestrogeen en gaat bijgevolg een onevenwicht niet corrigeren door meer testosteron aan te maken. Het gevolg is dat er meer vrouwelijke kenmerken worden ontwikkeld bij deze mannen.

Stress is ook een belangrijke factor. Hierdoor verhoogt het cortisol wat op zijn beurt voor meer aromatase-enzym zorgt. Hier ook een verhoogd oestrogeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel interessant... Bij mij is het andersom ik ontwikkel meer mannelijke kenmerken dan vrouwelijke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Wat mij hielp (helpt) is boksen met gewichten, afwisselen met 1kg en 2 kg. Rondjes van 2 min... maximale verbranding (bij mij tenminste). En mooi strak ook...
    • Zoals allemaal gezegd hierboven: Zomaar een kuur beginnen (zeker in pilvorm alleen) is pure stommiteit.    Sorry, ik heb geen filter Het is gewoon echt dom geweest, maar dat is nu te laat. Ook van die "gains" die je had, is nu niets meer over, en anders ga je het nog verliezen. Dat is de realiteit.   Het goede advies is al gegeven: Kcal omlaag, dan zal je zien dat je afvalt in vetpercentage. Die fase kan best een half jaar duren, bij mij duurt cutten ook lang. Dat is nou eenmaal hoe mijn lichaam werkt.   Een harde workout tot zwetends toe, dat zegt ons ook eigenlijk niets. Het zegt jouzelf ook niets. Het zegt je pas iets als je letterlijk teveel pijn in je armen, borst of whatever hebt om je om te kleden bij de gym. Of dat je de leuning van de trap NODIG hebt om uberhaupt beneden te komen na legday. DAN heb je hard getraind.   Maar terugkomend op het buikje wegtrainen: Kcal omlaag met 300, dan een week dat aantal kcal eten. (Niet teveel in koolhydraten droppen, daar wordt je loom en moe van. Op koolhydraten draaien je spieren EN hersenen!) Dan na die week pas weer op de weegschaal... ben je iets kwijt? Dan is 300kcal zat. Niks kwijt? Dan nog iets minder eten. Dan drop je nog eens 150 kcal zeg maar.   Etc. Etc.   En nogmaals; anabolica verbranden GEEN vet. Daar zijn ze gewoonweg niet voor!  
    • Welkom en veel plezier gewenst met je terugkeer naar het ijzer.  Neem je tijd en enjoy.
  • Sponsors