Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Tips om je testosteron te verhogen

Recommended Posts

De meeste mensen hier weten wel waarvoor het belangrijk is om je testosteron op een goed niveau te hebben. Testosteron is namelijk erg belangrijk voor het opbouwen van je spiermassa.

Hier volgen een aantal tips om je testosteron te verhogen.

1) Dikke mensen hebben over het algemeen een lager testosteron niveau. Wanneer je wat dikker bent is het dus aan te raden om eerst eens goed af te vallen en onder de 17% vet uit te komen. Wanneer je minder lichaamsvet hebt zal je testosteron stijgen!

2) Goede vetten zijn erg belangrijk voor je testosteron productie. Het is belangrijk om een genoeg vetten binnen te krijgen een langdurig vetarm dieet een gevaar voor je testosteronproductie.

3) Zorg dat je genoeg slaapt. Genoeg slaap is essentieel voor de productie van testosteron. Uit onderzoek is gebleken dat binnen een week tijd al grote verschillen merkbaar waren.

4) Zorg voor voldoende zink in je lichaam. Zink is namelijk nodig voor de productie van testosteron. Zink is bijvoorbeeld te vinden in bijvoorbeeld: vlees, kaas, graanproducten, noten en schaal- en schelpdieren zoals garnalen en mosselen. Wanneer je tekort aan zink hebt kun je dit bijvoorbeeld aanvullen met supplementen. Zie bijvoorbeeld dit zink supplement.

5) Vitamine D is vooral in de winter handig om aan te vullen met supplementen omdat je dan weinig zonlicht vangt. Maar vitamine D zit ook in vette vis, en met wat lagere gehaltes in vlees en eieren. Vitamine D is hier al te krijgen vanaf 1.40.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

8 uur geleden zei Marleentje:

Mijn testeronniveau schijnt juist veel te hoog te zijn volgens de arts

Dit is voornamelijk voor de mannen bedoelt hahah :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minuten geleden zei Fit:

Dit is voornamelijk voor de mannen bedoelt hahah :D

Ja maar ik heb ook testeron....En ik ben toch vrouwxD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zowel mannen als vrouwen maken testosteron en oestrogeen aan. Bij mannen domineert testosteron en bij vrouwen het oestrogeen en dit in een bepaalde ratio. Bij mannen wordt testosteron omgezet in oestrogeen(aromatase) in de vetcellen. Hoe meer vet aanwezig, hoe meer omzetting. Het lichaam herkend geen verschil tussen testosteron en oestrogeen en gaat bijgevolg een onevenwicht niet corrigeren door meer testosteron aan te maken. Het gevolg is dat er meer vrouwelijke kenmerken worden ontwikkeld bij deze mannen.

Stress is ook een belangrijke factor. Hierdoor verhoogt het cortisol wat op zijn beurt voor meer aromatase-enzym zorgt. Hier ook een verhoogd oestrogeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel interessant... Bij mij is het andersom ik ontwikkel meer mannelijke kenmerken dan vrouwelijke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors