Advertentie:

Sign in to follow this  
Mieshka

Tempo!!!

Recommended Posts

Advertentie:

Kan je daarbij niet helpen. Mijn tempo is nog lager dan laag maar bij mij gaat het om het juist bewegen van armen en benen dan is het tempo niet boeiend voor mij dan

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uur geleden zei Mieshka:

Het sterker worden lukt me geloof ik best aardig, maar hoe word ik ook sneller? 

Dit kan echt niet meer, mijn filmpjes passen niet eens meer op Insta: https://instagram.com/p/BB671UMGOih/

Hoe zwaarder het wordt, hoe trager (maar wellicht is dat normaal). 

Dat is normaal inderdaad, tweede wet van Newton :)

Hoe zwaarder hoe langzamer. Je zult nooit je zwaarste gewichten snel kunnen tillen, maar naarmate je sterker wordt kan je wel lichtere gewichten sneller tillen.

Zo langzaam vind ik dat trouwens niet.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik zie natuurlijk filmpjes van mensen (ook vrouwen) die gewichten boven de 100 kg veel sneller optillen dan ik, maar voor hun is dat waarschijnlijk 'licht' omdat ze sowieso al meer kunnen optillen (als je 100 kg optilt, maakt het natuurlijk wel uit of het je max is of bijna je max, of dat je max bijv. 150 kg of meer is). Dus misschien moet ik geduld hebben tot gewichten rond 100 kg voor mij ook 'licht' zijn. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Fit:

Hoe is het met peter en lieke daar ?:ph34r:

Haha, heb je daar ook getraind? Kom je daar uit de buurt? :D Ik train er pas sinds eind vorig jaar, maar ze doen het volgens mij prima. Mogen alleen wel meer/betere schijven bij. :P Maar ze weten al dat ik dat vind, want zo ben ik. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minuten geleden zei Mieshka:

Haha, heb je daar ook getraind? Kom je daar uit de buurt? :D Ik train er pas sinds eind vorig jaar, maar ze doen het volgens mij prima. Mogen alleen wel meer/betere schijven bij. :P Maar ze weten al dat ik dat vind, want zo ben ik. :D

Ik ben daar al jaar of 2-3 weg hoor haha maar ik woon zelf in bergambacht dus ben daar begonnen ! :D

Ik trainde daar met een vast groepje maar die waren allemaal naar lopik gegaan en ik sport nu zelf in krimpen ad ijsel.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik woon in een dorp met stadsrechten ongeveer 5 km van Bergambacht. xD

Het liefst zou ik een homegym willen, maar geen ruimte en geen stevige vloeren. Wordt wel een vereiste voor ons volgende huis: ruimte en stevige vloer voor homegym. Ik kom al een aardig eind met powercage/squatrek, bankje, stang en schijven.

Bergambacht is niet ideaal (druk, weinig ruimte bij de losse gewichten, gebrek aan schijven) maar het is redelijk dicht bij huis en ik kan er de oefeningen uitvoeren die ik belangrijk vind (er is een squatrek). Al hebben ze liever niet dat ik een deadlift laat vallen op de vloer, kwam ik woensdag achter. :ph34r: 

In de sportschool in Lopik ben ik nooit geweest, ik houd niet zo van Lopik, heb er 20 jaar met tegenzin gewoond, dus heb een lichte weerstand tegen daar te gaan sporten. :P Maar ik sluit niks uit.

Ik hoop eigenlijk dat we dicht in de buurt nog iets van een grote Basic Fit krijgen ofzo. Wel met squatrek dan, maar die hebben ze daar geloof ik meestal wel. Ik vind dat er in onze buurt maar weinig is qua sportscholen. Als je kijkt wat er in steden allemaal zit (helaas wil vriend niet in een stad wonen).

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minuten geleden zei Mieshka:

Ik woon in een dorp met stadsrechten ongeveer 5 km van Bergambacht. xD

Het liefst zou ik een homegym willen, maar geen ruimte en geen stevige vloeren. Wordt wel een vereiste voor ons volgende huis: ruimte en stevige vloer voor homegym. Ik kom al een aardig eind met powercage/squatrek, bankje, stang en schijven.

Bergambacht is niet ideaal (druk, weinig ruimte bij de losse gewichten, gebrek aan schijven) maar het is redelijk dicht bij huis en ik kan er de oefeningen uitvoeren die ik belangrijk vind (er is een squatrek). Al hebben ze liever niet dat ik een deadlift laat vallen op de vloer, kwam ik woensdag achter. :ph34r: 

In de sportschool in Lopik ben ik nooit geweest, ik houd niet zo van Lopik, heb er 20 jaar met tegenzin gewoond, dus heb een lichte weerstand tegen daar te gaan sporten. :P Maar ik sluit niks uit.

Ik hoop eigenlijk dat we dicht in de buurt nog iets van een grote Basic Fit krijgen ofzo. Wel met squatrek dan, maar die hebben ze daar geloof ik meestal wel. Ik vind dat er in onze buurt maar weinig is qua sportscholen. Als je kijkt wat er in steden allemaal zit (helaas wil vriend niet in een stad wonen).

Ik denk dat ik dan vlak in de buurt woon haha, ik woon namelijk vlak bij Schoonhoven hahah!

"De hem" ken je vast wel ? xD

Ik ben ook naar een andere gym gegaan omdat ik Bergambacht uiteindelijk te beperkt vond worden. Krimpen heeft alles wat ik zoek.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar natuurlijk ken ik De Hem! :D Haha wat grappig!

Ik vind Krimpen dan weer net iets te ver om 3-5 keer per week na het werk nog heen te moeten. Heb zelf ook geen autorijbewijs. Kan ik net zo goed weer terug naar UnScared in Utrecht, daar vond ik dan wel precies wat ik zocht, maar ja, Utrecht he. :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • En de nachten ook😴 haha Gefeliciteerd man!  
    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
  • Sponsors