Advertentie:

Sign in to follow this  
Mieshka

Tempo!!!

Recommended Posts

Advertentie:

Kan je daarbij niet helpen. Mijn tempo is nog lager dan laag maar bij mij gaat het om het juist bewegen van armen en benen dan is het tempo niet boeiend voor mij dan

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uur geleden zei Mieshka:

Het sterker worden lukt me geloof ik best aardig, maar hoe word ik ook sneller? 

Dit kan echt niet meer, mijn filmpjes passen niet eens meer op Insta: https://instagram.com/p/BB671UMGOih/

Hoe zwaarder het wordt, hoe trager (maar wellicht is dat normaal). 

Dat is normaal inderdaad, tweede wet van Newton :)

Hoe zwaarder hoe langzamer. Je zult nooit je zwaarste gewichten snel kunnen tillen, maar naarmate je sterker wordt kan je wel lichtere gewichten sneller tillen.

Zo langzaam vind ik dat trouwens niet.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik zie natuurlijk filmpjes van mensen (ook vrouwen) die gewichten boven de 100 kg veel sneller optillen dan ik, maar voor hun is dat waarschijnlijk 'licht' omdat ze sowieso al meer kunnen optillen (als je 100 kg optilt, maakt het natuurlijk wel uit of het je max is of bijna je max, of dat je max bijv. 150 kg of meer is). Dus misschien moet ik geduld hebben tot gewichten rond 100 kg voor mij ook 'licht' zijn. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Fit:

Hoe is het met peter en lieke daar ?:ph34r:

Haha, heb je daar ook getraind? Kom je daar uit de buurt? :D Ik train er pas sinds eind vorig jaar, maar ze doen het volgens mij prima. Mogen alleen wel meer/betere schijven bij. :P Maar ze weten al dat ik dat vind, want zo ben ik. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minuten geleden zei Mieshka:

Haha, heb je daar ook getraind? Kom je daar uit de buurt? :D Ik train er pas sinds eind vorig jaar, maar ze doen het volgens mij prima. Mogen alleen wel meer/betere schijven bij. :P Maar ze weten al dat ik dat vind, want zo ben ik. :D

Ik ben daar al jaar of 2-3 weg hoor haha maar ik woon zelf in bergambacht dus ben daar begonnen ! :D

Ik trainde daar met een vast groepje maar die waren allemaal naar lopik gegaan en ik sport nu zelf in krimpen ad ijsel.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik woon in een dorp met stadsrechten ongeveer 5 km van Bergambacht. xD

Het liefst zou ik een homegym willen, maar geen ruimte en geen stevige vloeren. Wordt wel een vereiste voor ons volgende huis: ruimte en stevige vloer voor homegym. Ik kom al een aardig eind met powercage/squatrek, bankje, stang en schijven.

Bergambacht is niet ideaal (druk, weinig ruimte bij de losse gewichten, gebrek aan schijven) maar het is redelijk dicht bij huis en ik kan er de oefeningen uitvoeren die ik belangrijk vind (er is een squatrek). Al hebben ze liever niet dat ik een deadlift laat vallen op de vloer, kwam ik woensdag achter. :ph34r: 

In de sportschool in Lopik ben ik nooit geweest, ik houd niet zo van Lopik, heb er 20 jaar met tegenzin gewoond, dus heb een lichte weerstand tegen daar te gaan sporten. :P Maar ik sluit niks uit.

Ik hoop eigenlijk dat we dicht in de buurt nog iets van een grote Basic Fit krijgen ofzo. Wel met squatrek dan, maar die hebben ze daar geloof ik meestal wel. Ik vind dat er in onze buurt maar weinig is qua sportscholen. Als je kijkt wat er in steden allemaal zit (helaas wil vriend niet in een stad wonen).

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minuten geleden zei Mieshka:

Ik woon in een dorp met stadsrechten ongeveer 5 km van Bergambacht. xD

Het liefst zou ik een homegym willen, maar geen ruimte en geen stevige vloeren. Wordt wel een vereiste voor ons volgende huis: ruimte en stevige vloer voor homegym. Ik kom al een aardig eind met powercage/squatrek, bankje, stang en schijven.

Bergambacht is niet ideaal (druk, weinig ruimte bij de losse gewichten, gebrek aan schijven) maar het is redelijk dicht bij huis en ik kan er de oefeningen uitvoeren die ik belangrijk vind (er is een squatrek). Al hebben ze liever niet dat ik een deadlift laat vallen op de vloer, kwam ik woensdag achter. :ph34r: 

In de sportschool in Lopik ben ik nooit geweest, ik houd niet zo van Lopik, heb er 20 jaar met tegenzin gewoond, dus heb een lichte weerstand tegen daar te gaan sporten. :P Maar ik sluit niks uit.

Ik hoop eigenlijk dat we dicht in de buurt nog iets van een grote Basic Fit krijgen ofzo. Wel met squatrek dan, maar die hebben ze daar geloof ik meestal wel. Ik vind dat er in onze buurt maar weinig is qua sportscholen. Als je kijkt wat er in steden allemaal zit (helaas wil vriend niet in een stad wonen).

Ik denk dat ik dan vlak in de buurt woon haha, ik woon namelijk vlak bij Schoonhoven hahah!

"De hem" ken je vast wel ? xD

Ik ben ook naar een andere gym gegaan omdat ik Bergambacht uiteindelijk te beperkt vond worden. Krimpen heeft alles wat ik zoek.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar natuurlijk ken ik De Hem! :D Haha wat grappig!

Ik vind Krimpen dan weer net iets te ver om 3-5 keer per week na het werk nog heen te moeten. Heb zelf ook geen autorijbewijs. Kan ik net zo goed weer terug naar UnScared in Utrecht, daar vond ik dan wel precies wat ik zocht, maar ja, Utrecht he. :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors