Advertentie:

DBfitness

Biceps trainen

Recommended Posts

Biceps zijn kleine spiergroepen wat inhoud dat ze sneller herstellen. Dit betekent dat je volume in de training hoog mag zijn.

Hiermee bedoel ik het aantal oefeningen en sets. Exacte nummers zijn moeilijk te geven omdat dit te maken heeft per individu en trainingservaring. Voor ideaal herstel is ook het juiste voedingspatroon belangrijk wat aan moet sluiten bij je training. 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bij mezelf merk ik dat mijn biceps enorm snel "leeg" aanvoelt". Het gevoel is dat het precies erg opgepompt voelt en dat ik dan amper nog iets er mee kan aanvangen, waarbij ik me dan de vraag stel of het zinvol is om verder te doen.

Hoeveel verschillende oefeningen doen jullie en hoeveel sets (en repetities)?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik me goed herinner bij je introductie train jij rug en biceps op dezelfde dag. Bij een rug training worden de biceps automatisch meegetraind. Logisch dat de biceps dan vlugger leeg zijn. Ik train nooit biceps en triceps geïsoleerd en toch evolueren ze mee met de rest. In een onderzoek door een Braziliaans team is al aangetoond dat het zelfs overbodig is. Zie punt 3 op  http://www.menshealth.com/science-of-big-arms 

Hieronder zie je welke spieren geactiveerd worden bij verschillende rugoefeningen.

exercising-pull-ups-bar-touching-back-he

exercising-pulling-up-crossbar-undergrip

exercising-pull-ups-brachialis-bodybuild

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat was ook de reden dat we borst en triceps, rug en biceps samen trainen.

Onze trainer, waar we voorheen met trainde zei ook altijd dat hij nooit biceps en triceps geïsoleerd trainde. En die zag er beestachtig uit, niet normaal.

Lijkt het jouw dan fout om ze ook geïsoleerd te trainen of bedoel je eerder dat het dan logisch is dat die spier (in mijn geval de biceps) bij mij snel als leeg wordt aangevoeld?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Fout is het niet maar ik denk dat het overbodig is om in dit geval biceps vlak na een rugtraining te trainen. Zoals je kan zien in bovenstaande illustraties moeten ze al flink meewerken. Ze laten de elleboog tijdens een pull up op dezelfde manier plooien als zou je een curl doen. Met als gevolg dat ze leeggetraind worden. Een geïsoleerde bicepsoefening gaat dan alleen nog meer pump geven. Misschien goed voor een pro bodybuilder maar niet als je oogpunt meer kracht is. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik train graag biceps door eerst compound oefeningen erg zwaar te pakken, en dan erna isolatie oefeningen licht en veel herhalingen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik train biceps ook na rug, zoals Peter al aangeeft zijn ze al behoorlijk leeg na het trainen van je rug. Ik doe dan vaak nog 2 of 3 oefeningen met veel herhalingen om ze helemaal leeg te trainen en een goede pomp te krijgen. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    •   Net nog iets nieuw uitgeprobeerd.   Een vegetarisch eiwitrijke hamburger.   Ingredienten: -1 Blikje rode kidneybonen. -1 ei -75 gr fijne havermoutbloem -1 blokje groetenbouillon -(optioneel) 30gr weipoeder zonder toegevoegde smaak -(optioneel) kippen- of spagettiekruidenmix -1 ui -(kaas, ketchup en hamburgerbroodje)   Bereiding: Mix de rode kidneybonen fijn met een mixer. Voeg het ei, de havermout, de bouillon en het weipoeder toe. Ik voeg er ook (een relatief grote) hoeveelheid extra kruiden aan toe. Spaghettikruidenmix of kippenkruidenmix is lekker. Dan de pan invetten met olijfolie en met een lepel wat van het mengsel in de pan scheppen en een beetje plat duwen. Niet te lang bakken. Tesamen of apart de versneden ui bakken. Broodje met kaas + ui + ketchup + de vegetarisch hamburger.   Resultaat: Dankzij de textuur en de kleur van de bonen ziet het resultaat er uit als echt hamburgervlees. De smaak is natuurlijk niet exact hetzelfde, maar is zeker lekker. Ik vind het allezins veel lekkerder dan de vegetarisch burgers die je in de winkel kan kopen. Havermout, bonen, eieren en weipoeder bevatten allemaal veel eiwitten. Bonen en havermout bevatten veel vezels. Er zitten geen extra suikers of onverzadigde vetten in. Dus zeer gezond !      
    •   Voor de gene die geen koffie drinken is pre workout de uitkomst  
    • Een maagzuur remmer zorgt ervoor dat je minder zuur hebt in je maag. Bijgevolg slechtere vertering. Mogelijk had je daar last van. Verder ben ik geen fan van pre workoutsupplementen. Ze verlichten alleen je portemonnee. De enige supplementen met een bewezen werking voor een training zijn whey, creatine en een tas koffie.  
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition