Advertentie:

DBfitness

Biceps trainen

Recommended Posts

Biceps zijn kleine spiergroepen wat inhoud dat ze sneller herstellen. Dit betekent dat je volume in de training hoog mag zijn.

Hiermee bedoel ik het aantal oefeningen en sets. Exacte nummers zijn moeilijk te geven omdat dit te maken heeft per individu en trainingservaring. Voor ideaal herstel is ook het juiste voedingspatroon belangrijk wat aan moet sluiten bij je training. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Eventueel supplementen nog voor een aanvullen op voeding :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mezelf merk ik dat mijn biceps enorm snel "leeg" aanvoelt". Het gevoel is dat het precies erg opgepompt voelt en dat ik dan amper nog iets er mee kan aanvangen, waarbij ik me dan de vraag stel of het zinvol is om verder te doen.

Hoeveel verschillende oefeningen doen jullie en hoeveel sets (en repetities)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik me goed herinner bij je introductie train jij rug en biceps op dezelfde dag. Bij een rug training worden de biceps automatisch meegetraind. Logisch dat de biceps dan vlugger leeg zijn. Ik train nooit biceps en triceps geïsoleerd en toch evolueren ze mee met de rest. In een onderzoek door een Braziliaans team is al aangetoond dat het zelfs overbodig is. Zie punt 3 op  http://www.menshealth.com/science-of-big-arms 

Hieronder zie je welke spieren geactiveerd worden bij verschillende rugoefeningen.

exercising-pull-ups-bar-touching-back-he

exercising-pulling-up-crossbar-undergrip

exercising-pull-ups-brachialis-bodybuild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was ook de reden dat we borst en triceps, rug en biceps samen trainen.

Onze trainer, waar we voorheen met trainde zei ook altijd dat hij nooit biceps en triceps geïsoleerd trainde. En die zag er beestachtig uit, niet normaal.

Lijkt het jouw dan fout om ze ook geïsoleerd te trainen of bedoel je eerder dat het dan logisch is dat die spier (in mijn geval de biceps) bij mij snel als leeg wordt aangevoeld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fout is het niet maar ik denk dat het overbodig is om in dit geval biceps vlak na een rugtraining te trainen. Zoals je kan zien in bovenstaande illustraties moeten ze al flink meewerken. Ze laten de elleboog tijdens een pull up op dezelfde manier plooien als zou je een curl doen. Met als gevolg dat ze leeggetraind worden. Een geïsoleerde bicepsoefening gaat dan alleen nog meer pump geven. Misschien goed voor een pro bodybuilder maar niet als je oogpunt meer kracht is. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik train graag biceps door eerst compound oefeningen erg zwaar te pakken, en dan erna isolatie oefeningen licht en veel herhalingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik train biceps ook na rug, zoals Peter al aangeeft zijn ze al behoorlijk leeg na het trainen van je rug. Ik doe dan vaak nog 2 of 3 oefeningen met veel herhalingen om ze helemaal leeg te trainen en een goede pomp te krijgen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Als je Shorty toch gaat appen moet je zeker even vragen naar Cardarine. Dat is geen Sarm maar is tijdens een cut wel echt een hele dikke plus 💪🏻✅
    • Hai Nick,   heftig zeg, goed om te horen dat je weer op de goede weg bent, Zoiets zet je leven totaal op zijn kop! wat beteft de progressie: het feit dat je weer sport geeft al aan dat de progressie er zeker al wel is. Bekijk het in kleine stapjes en hou alles bij, dat is echt belangrijk. Soms denk je niet vooruit te gaan maar als je niets bijhoudt dan kan je het ook onmogelijk weten. Zo te horen zit je wel al op een tijdelijk plafond en dat is niet gek na al die ellende, je lijf heeft echt een klap gehad. 
        maak een trainschema en volg dat consistend, dan wordt je er het snelst beter in zoals je weet. En maak het niet te gek. 
      Bv, ik noem even wat: bankdruk doe je met 50 kilo 4x6. Pobeer de keer erop 5x6, of 4x7 a 8. Dan ben je ongemerkt na een tijdje al heel wat verder. En doe die zelfde oefeningen met max 2 a 3 dagen ertussen opnieuw, Anders ga je niet de beste timing hebben kwa supercompensatie. 
        sterkte en goed te horen dat je weer bezig Bent! mvg Sander
    • Hai Gary,   ik ken het niet maar heb het even opgeZocht net. Als je het mij vraagt: weer gewoon een mengsel van dingen die nu gehyped wordt. Als je echt alles tot in de puntjes goed doet en je voeding en training is dus perfect, je zit tegen je max, heel mischien ga je dan een mini sprongetje maken. 
      Dan kan je beter even doorsparen en van dat geld bv een flesje lgd 4033 gaan kopen. Dan weet je in ieder geval zeker dat je resultaat boekt en gaat zien. Maar ook hier geldt weer: voeding en training moet kloppen en dan heb je met zo’n middeltje die extra stap. 
        mvg Sander
  • Sponsors