Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Rippetoe's kracht training schema

Recommended Posts

Rippetoe schema

Het rippetoe schema is een full body workout schema wat je ongeveer 1-3 maanden moet volgen. Je traint 3 keer per week voor gemiddeld 30 - 50 minuten per training. Het schema is opgezet voor beginners/gevorderden die al redelijk bekent zijn met de grote 3 oefeningen.

Trainingsdagen

Week 1:

Maandag : Workout A
Woensdag: Workout B
Vrijdag: Workout A

Week 2 :

Maandag : Workout B
Woensdag: Workout A
Vrijdag: Workout B

 

Workout A
OefeningSetsHerhalingenOpmerkingen
Squat

3

5-
Bench press

3

5-
Deadlift

1

5-
Tricep dips

2

8-
Workout B
OefeningSetsHerhalingenOpmerkingen
Squat

3

5-
Military press

3

5-
Power Clean

3

5-
Chin up

2

8-

Je kunt hier meer informatie vinden over dit beginner schema.

Edited by Fit
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

beginners schema?

vind het wel meevallen hoe erg het voor beginners is

veel beginners kunnen zich vaak nog niet optrekken 

daarnaast zitten er een paar oefeningen tussen waar de juiste techniek heeeeellll belangrijk is 

zoals de deadlift en powerclean, wat best wel even duurt voordat je het goed onder de knie hebt en je pas echt zwaar kan trainen

zelf zou ik dit een beginner niet aanraden

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt zitten een aantal lastige oefeningen in waar vorm noodzakelijk bij is, gelukkig helpt youtube daar goed bij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opzich wel maar het Is toch fijner om gecorrigeerd te worden en van iemand die daar voor opgeleid Is te horen als je het wel goed doet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Als jij maar diep genoeg in een deficiet zit, worden vanzelf jouw spieren ook opgevreten. Hoeveel proteine je ook eet. Ook is het zo dat als je te weinig koolhydraten eet met de eiwitten elke dag, gaan die eiwitten niet als aminozuren door het celmembraan.   Voor elk eiwit molecuul heb je een koolhydraat molecuul nodig om uberhaupt die eiwitten te laten opnemen. Als ik daar een studie op kan vinden, zal ik hem plaatsen maar dit stond ook vooral in alle biologieboeken die ik tot nu toe op school gehad heb  
    • Mijn huidige stats zijn 93kg,183cm,17% vet.Ik heb al wat ervaring met Aas maar heb heel veel last van oestrogene sides.Ik heb het zo wat gehad met Aas(zeker met aromatiserend aas) en wil het eens over een andere boeg gooien.Wat is volgens de mensen met ervaring met sarms beste optie om verder te bouwen met mijn huidige fysiek?Een recomp met welke sarm of cutten met welke sarm?Wat is haalbaar met sarms...Nog verder bulken op dit vet% lijkt me een beetje te veel van het goede,vet moet er weer allemaal terug af voor de zomer...Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
    • Wat betreft het behoud en toename van lean mass tijdens een caloric deficit. Scroll op onderstaande pagina naar "Deficit gaining, energy intake (protective effects on LBM, satiety, fat loss)". Daar vind je een lijst met bestaande onderzoeken. https://sci-fit.net/collection-300-protein-studies/  
  • Sponsors