Advertentie:

Sign in to follow this  
Roeof

Ik draai het roer om!

Recommended Posts

Beste allemaal, voordat ik overal vragen ga stellen stel ik me eerst even voor en verklaar wat mijn doelstelling is.

Ik ben Roelof, Helaas tijdens het registreren heeft hij er Roeof van gemaakt ;)

Ik ben 32 jaar en woonachtig in Leeuwarden. Al mn hele leven ben ik "groot" geweest, werd als 11 ponder geboren, (ja mn pa is nog steeds boos op me) en tot die tijd heb ik eigenlijk alleen maar bij de "dikke" mensen gehoord, opzich nooit geen probleem mee gehad, ik woog altijd ca 100kg, en kon eten wat ik wou zonder maar een gram aan te komen. tot afgelopen najaar! Na 2x all inclusief weg te zijn geweest naar turkije voor 2 weken bleven de extra kilo's maar komen, tot ik eind oktober weer eens op de weegschaal ging staan en ik 107 kilo woog. Toen ging bij mij de knop om en wou eens naar een gewicht wat bij mn leeftijd en lengte paste. dus begon ik met een dieet. (28 oktober gewicht 106.8) begin januari was ik inmiddels 94kg, zelf een hele prestatie al zei ik het zelf. maar ik bleef daar weken en weken staan. hoe streng ik me ook aan het dieet hield, dus maar begonnen met sporten. eerst om de dag naar de gym, HIIT training op de fiets en daarna krachttraining. eind februari opgeschroefd naar 6x per week, (om de dag naar de sportschool, en daar tussenin hardlopen ca 1 uur) en nu het resultaat 88,5 kilogram. Alleen wil ik zelf een fysiek wat strakker uiterlijk.. een beetje het (Arie Boomsma figuur) Ik weet dat ik er nog lang niet ben, maar ben enorm gemotiveerd. en meld me hier aan om tips en trucs te gaan winnen..

Voedingsschema heb ik zelf in elkaar gezet. (vanwege mn intensief werk mag ik 2800kcal per dag) omdat ik nog steeds wil afvallen haal ik daar een mooi aantal vanaf. dus probeer zo rond de 2000 uit te komen..

Ontbijt, Havermout met Whey Isolaat 50/50 gram

maaltijd 2: spelt Knackerbrod met gerookte kipfilet 2 plakjes. en komkommer en een ei.

Maaltijd 3: idem als hierboven maar dan ook nog wat losse snack tomaatjes

Tussendoor 1 shake Whey isolaat 50 gram.

Maaltijd 4 wederom idem als maaltijd 2 plus 2 eieren

Maaltijd 5 volkoren pasta met kipfilet en broccolie.

Maaltijd 6 een appel. en volkoren koekje oid.

Mochten er op of aanmerkingen zijn dan hoor ik dat graag.. zo leer ik elke dag.

Maar zelf heb ik het gevoel dat het niet heel snel gaat, wat moet ik verwachten? Soms zie je een 6 maanden transformatie die te mooi lijkt om waar te zijn.. is dat reeel?

Ik hoop dat ik hier wat goeie informatie weg kan halen. en mijn doel daarmee kan bereiken..

Alvast bedankt.

Mvg Roelof

Edited by Roeof

Advertentie:

29 minuten geleden zei Roeof:

Beste allemaal, voordat ik overal vragen ga stellen stel ik me eerst even voor en verklaar wat mijn doelstelling is.

Ik ben Roelof, Helaas tijdens het registreren heeft hij er Roeof van gemaakt ;)

Ik ben 32 jaar en woonachtig in Leeuwarden. Al mn hele leven ben ik "groot" geweest, werd als 11 ponder geboren, (ja mn pa is nog steeds boos op me) en tot die tijd heb ik eigenlijk alleen maar bij de "dikke" mensen gehoord, opzich nooit geen probleem mee gehad, ik woog altijd ca 100kg, en kon eten wat ik wou zonder maar een gram aan te komen. tot afgelopen najaar! Na 2x all inclusief weg te zijn geweest naar turkije voor 2 weken bleven de extra kilo's maar komen, tot ik eind oktober weer eens op de weegschaal ging staan en ik 107 kilo woog. Toen ging bij mij de knop om en wou eens naar een gewicht wat bij mn leeftijd en lengte paste. dus begon ik met een dieet. (28 oktober gewicht 106.8) begin januari was ik inmiddels 94kg, zelf een hele prestatie al zei ik het zelf. maar ik bleef daar weken en weken staan. hoe streng ik me ook aan het dieet hield, dus maar begonnen met sporten. eerst om de dag naar de gym, HIIT training op de fiets en daarna krachttraining. eind februari opgeschroefd naar 6x per week, (om de dag naar de sportschool, en daar tussenin hardlopen ca 1 uur) en nu het resultaat 88,5 kilogram. Alleen wil ik zelf een fysiek wat strakker uiterlijk.. een beetje het (Arie Boomsma figuur) Ik weet dat ik er nog lang niet ben, maar ben enorm gemotiveerd. en meld me hier aan om tips en trucs te gaan winnen..

Voedingsschema heb ik zelf in elkaar gezet. (vanwege mn intensief werk mag ik 2800kcal per dag) omdat ik nog steeds wil afvallen haal ik daar een mooi aantal vanaf. dus probeer zo rond de 2000 uit te komen..

Ontbijt, Havermout met Whey Isolaat 50/50 gram

maaltijd 2: spelt Knackerbrod met gerookte kipfilet 2 plakjes. en komkommer en een ei.

Maaltijd 3: idem als hierboven maar dan ook nog wat losse snack tomaatjes

Tussendoor 1 shake Whey isolaat 50 gram.

Maaltijd 4 wederom idem als maaltijd 2 plus 2 eieren

Maaltijd 5 volkoren pasta met kipfilet en broccolie.

Maaltijd 6 een appel. en volkoren koekje oid.

Mochten er op of aanmerkingen zijn dan hoor ik dat graag.. zo leer ik elke dag.

Maar zelf heb ik het gevoel dat het niet heel snel gaat, wat moet ik verwachten? Soms zie je een 6 maanden transformatie die te mooi lijkt om waar te zijn.. is dat reeel?

Ik hoop dat ik hier wat goeie informatie weg kan halen. en mijn doel daarmee kan bereiken..

Alvast bedankt.

Mvg Roelof

Allereerst welkom op het forum! :)

De 6 maanden transformaties moet je eerst uit je hoofd zetten, dit zijn vaak anabolen / promotie "prestaties" en zijn absoluut niet reëel.

Vet verliezen heeft nou eenmaal tijd nodig, en vooral als je zo min mogelijk spier wilt verliezen. 

Wat mij opvalt is dat je veel eiwitten uit shakes haalt wat niet echt nodig is, je doet echter maar zeer weinig kipfilet bijvoorbeeld bij je maaltijd.

Hoe ziet je training eruit momenteel?

Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen!

Grt Fit

Hallo Fit, 

de reden dat ik de shakes pak is domweg "gemakkelijk" water er bij even schudden en ik heb de halve adh alweer binnen. 

Mn trainingsschema is alsvolgd:

dag 1:

15 min HIIT op de hometrainer, probeer m op zwaarte 12 te houden. 

Vervolgens bovenlichaam: borst, armen, schouders, rug en buik. 

Dag 2: hardlopen (buiten, mits droog weer) ca 45min tot 60min op 9km per uur, (dus meer joggen) 

dag 3: weer 15min HIIT op de hometrainer en daarna onderlichaam + buik, 

dag 4: hardlopen zelfde als dag 2.

dag 5: herhaling van dag 1.

dag 6: hardlopen idem als dag 2 en 4

dag 7: rust.. 

heey roelof,

welkom hier, is een mooi resultaat al en veel sneller zou je eigenlijk niet moeten willen afvallen, langzaam en geleidelijk gewicht verliezen is beter dan naar beneden crashen met je gewicht,

die 6 maanden transformaties zijn maar voor enkelen weggelegd, kan wel maar dan moet je daar 24/7 mee aan de slag,

meestal is het zo dat, als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het vaak ook te mooi om waar te zijn.

goodluck, en gewoon volhouden

Hallo Roelof,

Welkom hier. Ik kan hier ook niets aan toevoegen. Geweldig fat burning schema. Ik weet niet of ik zelf zoveel HIIT zou kunnen verdragen. Werkt nogal snel op mijn centraal zenuwstelsel. Kcal tellen doe ik zelf niet. Dus kan daar ook niets over zeggen. Maar wat je wel eens kan overwegen is 'intermittent fasting'. Het probleem met kcal naar beneden halen maakt dat je lichaam zich hierop gaat aanpassen door je metabolisme te vertragen. Bij Intermittent Fasting mag je je kcal op peil houden zonder dat je lichaam zich aanpast.

P.S.: in plaats van water bij je shakes zou ik toch opteren voor melk. Is veel gezonder. :)

10 uur geleden zei Peter Wouters:

Hallo Roelof,

Welkom hier. Ik kan hier ook niets aan toevoegen. Geweldig fat burning schema. Ik weet niet of ik zelf zoveel HIIT zou kunnen verdragen. Werkt nogal snel op mijn centraal zenuwstelsel. Kcal tellen doe ik zelf niet. Dus kan daar ook niets over zeggen. Maar wat je wel eens kan overwegen is 'intermittent fasting'. Het probleem met kcal naar beneden halen maakt dat je lichaam zich hierop gaat aanpassen door je metabolisme te vertragen. Bij Intermittent Fasting mag je je kcal op peil houden zonder dat je lichaam zich aanpast.

P.S.: in plaats van water bij je shakes zou ik toch opteren voor melk. Is veel gezonder. :)

@Peter Wouters Hoe merk je dat het snel effect heeft op jou centraal zenuwstelsel?

Vooral moe, prikkelbaar en neerslachtig. Tegenwoordig pas ik me vlugger aan door het rustiger aan te doen. Maar dat heeft jaren geduurd voor dat ik dat toepaste. Ik denk ook dat dit heel verschillend is van persoon tot persoon. Een beetje zoals onderstaande curve. Deze geeft de response weer op aerobe training. Zoals je kan zien is er zelfs een klein percentage individuelen die er slechter van worden. Soortgelijke curve komt op andere vlakken ook voor. Bijvoorbeeld bloeddruk, medicijnen en ik vermoed krachttraining ook.

F1.large.jpg?width=800&height=600&carous