Advertentie:



Sign in to follow this  
Rfm046

Pushups gaan fout.

Recommended Posts

Ik doe al een tijdje pushups, maar ik heb het gevoel dat ik het fout doe..

tijdens de pushups merk ik dat ik mijn gewicht onbewust meer op mijn linkerarm steun dan op de rechter, gevolg: mijn linkerborstspier ziet er groter uit dan de rechterborstspier, Tips om mijn rechterborst bij te werken?

Thanks!

Edited by Rfm046

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik zou beginnen met pushups op je knieën. Op deze manier kun je eerst jezelf de perfecte vorm aanleren. Wanneer je dit goed onder de knie hebt kun je op je tenen pushups gaan doen. Op deze manier zul je ook allebei je kanten evenveel gebruiken omdat je beter kunt focussen omdat het niet te zwaar is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of schuin opdrukken, dus je handen hoger dan je voeten, hoe schuiner hoe lichter, je kan ook wat uitproberen met je handen wat breder of smaller te zetten.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gewoon het zwaartepunt een tijdje naar rechts verplaatsen. Of, zakken met je neus tot tegen de grond. In deze stand blijven hangen en vanuit deze positie naar rechts en terug naar het midden. Of als het kan, in een cirkelvormige beweging naar rechts en terug. Een prima manier om kracht te trainen in de volledige borstspier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Energieverbruik in kcal/u van de verschillende oefeningen. Kijk hoe de Battle Ropes net iets hoger gaan dan Burpees     Bron: https://suppversity.blogspot.com/search?q=battle+ropes 
    • Een aanvulling op Geert die me te binnen schiet. Vervang de burpees door de battle ropes. Op voorwaarde dat het niet te belastend is voor je knie. Dat schijnt nog intenser te zijn dan burpees.
    • Hoi Camilla,   Allereerst welkom op deze site. Als je een oefening niet kunt uitvoeren, zou ik 'm zeker NIET doen! Zeker niet als de oorzaak een blessure is. En zo te lezen heb je een serieuze beperking.  Maar er zijn zeker alternatieven. Voor je (boven)benen zijn plyometrische oefeningen (bv springen) uit den boze. Mogelijkheden liggen in wat meer statische maar zeker effectieve oefeningen zoals de squat en variaties daarvan. Om je enkels te ontlasten ga je met je hakken op een verhoginkje staan (plank, halterschijven) en zak je met rechte rug door je benen tot een hoek van ongeveer 90 graden. Je bovenlijf blijft verticaal, dus niet voorover buigen. Om e.e.a. te onderzoeken i.v.m. je blessures, zou ik beginnen met enkel je lichaamsgewicht. Gaat dit goed, dan belasten. Om te beginnen met een licht gewicht, bijvoorbeeld een kleine kettlebell die je tussen je benen laat zakken. Later kun je de oefening nog verzwaren door de work out explosief uit te voeren: 3 tellen zakken en in 1 tel omhoog. Krachtig uitademen bij het omhooggaan. Voor wat betreft planking: je zou je (onder)benen kunnen ondersteunen door ze op een rol te leggen zodat je enkels niet belast worden. Ook kun je revers planken waarbij je hakken/onderbenen op een verhoging liggen en je bovenlichaam op de schouders steunt.   Hoop dat je hier iets mee kunt Camilla en by the way.............een instructeur die geen tijd heeft voor uitleg??????   Groetjes van een 60 +er die wel fanatiek is en al 3x 20 is geweest ;).
  • Sponsors