Advertentie:



Q_inten

introductie

Recommended Posts

heyy allemaal

mijn naam is Quinten, ben 17 jaar oud. ik trainde voorheen thuis met vooral bodyweight oefeningen en dumbbells 

sinds een maand of 2 naar de sportschool, zie dat ik nu sneller groei en mijn houding in evenwicht houd daarnaast kan ik veel effectiever en uitgebreider trainen wat toch veel fijner is dan thuis trainen

ben 170 lang weeg op het moment 56 kilo met een vetpercentage van 11%

mijn doel is om 4 kilo droge spiermassa aan te komen en mijn vetpercentage onder de 10% krijgen 

hoop hier meer te leren dan de beetjes die ik al weet

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Hoi Quinten,

Allereerst op het forum!

In de sportschool trainen vind ik persoonlijk ook beter dan thuis, je bent dan ook gemotiveerder en meer variatie in oefeningen. Je doel van 4kg spiermassa is zeker realistisch te halen. Met jou vet percentage zou ik gaan clean bulken, dus om meer massa te krijgen met zo weinig mogelijk vet. Al een voeding schema?

Groeten,

Arjan

bewerkt door Fit

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

ja precies, is ook veel gezelliger in de sportschool

 

ik heb niet echt een vast voedingsschema nee, let wel op wat ik eet qua koolhydraten de low glysemic carbs (op stukken fruit na)

veel eiwit en gezonde vetten als olijfolie noten lijnzaad  gebruik ook omega 3 capsules

sochtends neem ik altijd 1 rauw ei met 2 eetlepels kwark (vetvrij) met een stuk fruit dat varieert regelmatig, 20 tot 30 gram havermout 1 el lijnzaad, handje walnoten, scheutje olijfolie en wat kaneel 

en vanaf daar varieert mijn voeding de rest van de dag heel erg 

na het trainen altijd weightgainer met whey bedraagt zon 70 koolhydraten, 22 gram eiwit en 350 kcal

train 4 keer per week 

zal nog wel eens een keer een log gaan beginnen 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Moet  2470 kcal eten ongeveer, maar rond ik af op 2500 alleen weet niet zeker of ik daar elke dag aan kom 

bewerkt door Q_inten

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien keer alles wat je eet per dag opschrijven en uitrekenen of het genoeg is om aan te komen. Mijn eerste indruk is dat het er best wel goed al uit ziet zitten al voede dingen in. Ben benieuwt naar je logje!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi,

denk met 56 kilo en 1 meter 70 beetje licht dus meer eten denk ik. Verpercentage is wel goed. Dus zal als ik jou was niet zo kijken naar hoeveel je eet aan calorieën, maar gewoon clean bulken.

grtzzz dbeast

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

klopt, vind mezelf ook echt te licht, meer eten qua kcal gaat voor mij lastig omdat ik geen suikers en teveel verzadigd vet wil eten 

dus eet alleen/zoveel mogelijk clean 

waarmee ik wel moeite heb om genoeg te eten 

maar ik doe mijn best 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

grappig om dit terug te lezen allemaal!!

 

van 2500 kcal op een dag zit ik nu op 3500 

ben een stuk zwaarder en als ik terug lees dat ik zei van: meer eten qua kcal gaat voor mij lastig...

denk ik echt van wat een zeurpiet was ik toen lol

en op het moment zit ik vrij hoog in mijn vetten en ook verzadigd vet 

 

er is dus wel het een en ander veranderd na bijna een jaar :D

 

en daarom ben ik dus begonnen om op een forum te schrijven om verandering te zien 

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Q_inten:

grappig om dit terug te lezen allemaal!!

 

van 2500 kcal op een dag zit ik nu op 3500 

ben een stuk zwaarder en als ik terug lees dat ik zei van: meer eten qua kcal gaat voor mij lastig...

denk ik echt van wat een zeurpiet was ik toen lol

en op het moment zit ik vrij hoog in mijn vetten en ook verzadigd vet 

 

er is dus wel het een en ander veranderd na bijna een jaar :D

 

en daarom ben ik dus begonnen om op een forum te schrijven om verandering te zien 

 

Kijk dat is nog eens mooi :D

Hoeveel weeg je nu?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

@Q_inten

 

winnaars zeuren niet, winnaars twijfelen, en vaak ook over bijna alles wat ze doen als ze een doel voor ogen hebben, daardoor sturen ze bij en passen ze hun methodes aan, daarom zij het winnaars.

dat anders eten en veel meer calorieen tot je nemen doet me terug denken aan een oude trainer van me in de tijd dat ik in zuid afrika woonde, die zei altijd veel pap en spek erin en hard werken, komen die gains vanzelf.

  • Upvote 2

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Q_inten:

@Fit 62 kilo ongeveer met hetzelfde vet percentage 

 

Goede stijging vergeleken met toen ! 6 kg is heel netjes hoor!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Fit:

 

Goede stijging vergeleken met toen ! 6 kg is heel netjes hoor!

 Ben er zelf ook erg tevreden over, nu op naar de 65 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Q_inten:

 Ben er zelf ook erg tevreden over, nu op naar de 65 

 

Mag je ook zeker trots op zijn :) 

 

Goed blijven eten en gainen :) 

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

yup das heel netjes, en maar 11 procentjes ook, dan zie je die 6 kilo ook goed zitten denk ik.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-4-2016 at 17:45 zei alex:

yup das heel netjes, en maar 11 procentjes ook, dan zie je die 6 kilo ook goed zitten denk ik.

Jazeker, verschil is duidelijk te zien 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    •   Ha bedankt!   Ik gebruik ze wel eens bij ochtend cardio op lege maag. Ongeveer hetzelfde principe dus!
    • Goeie informatie! Eens een keer wat anders dan een verkooppraatje waarbij BCAA's enkel de hemel in worden geprezen  Zelf heb ik alleen BCAA's genomen tijdens het cutten toen ik aan IF (intermittent fasting) deed. Sommige zeggen dat je hierdoor je periode van vasten doorbreekt, maar ik vond het wel een fijn idee om toch wat aminozuren binnen te krijgen. Ik had de BCAA's zonder smaakje van bodylab. Deze zijn niet echt lekker en ruiken een beetje naar vis IMO.   Ik heb zelf nooit een merkbaar verschil waargenomen in de periodes dat ik wel/geen BCAA's als supplement gebruikte. Mijn conclusie tot nu toe is dat als de rest van je voeding op orde is, BCAA's geen toegevoegde waarde hebben.
    • Wat zijn BCAA's BCAA’s zijn aminozuren die door het lichaam gebruikt worden voor het aanmaken van spierweefsel. Het zijn de eerste stoffen/zuren die je spieren aanspreken als voedingsbron om energie vandaan te halen. BCAA’s volledig uitgeschreven staat voor Branched Chain Amino Acids. Omdat de structuur op moleculaire basis is vertakt (brachend) staat het bekend als Branched Chain Amino Acids. De aminozuren waar de BCAA’s uit bestaan zijn Valine, Isoleucine en Leucine. Deze stoffen heb je waarschijnlijk nog nooit van gehoord en daarom denk je misschien waarom zijn deze belangrijk? De eerder genoemde aminozuren maken een derde uit van je noodzakelijke aminozuren en het is ongeveer 70% van je totale spiereiwit. Dit geeft een indicatie op hoe belangrijk deze aminozuren voor je lichaam zijn.
      Je lichaam kan deze zuren niet zelf aanmaken daarom is het belangrijk dat je ze op natuurlijke basis binnenkrijgt. Dit kan via voeding of via suppletie. BCAA’s kun je vinden in eiwitrijke producten, denk bijvoorbeeld aan producten zoals eieren, vlees, vis en eiwit shakes. Wat doen BCAA's BCAA’s zorgen voor de voeding en de weder opbouw van je spiermassa. Simpel gezegd doet het herstelwerkzaamheden in je lichaam.
      Tijdens de lichamelijke inspanning worden de BCAA’s afgebroken in je lichaam. Dit wordt BCAA oxidatie genoemd (afbraak van BCAA’s). Bij intensieve en langdurige inspanning raakt in je lichaam de glycogeenvoorraad op, vanaf dat moment wordt de aminozuren gebruikt als energie bron. Bij langdurige inspanning wordt niet een bankdruk set van 3 x 15 bedoeld maar bijvoorbeeld het lopen van een marathon. Om te zorgen dat je spieren snel weer herstellen wordt de aminozuur leucine gebruikt. Dit betekend niet dat alleen leucine gebruikt wordt hiervoor. Het werkt namelijk erg nauw samen met Isoleucine en valine. Leucine zorgt voor een direct effect in je lichaam, het zorgt voor een stimulerend effect van de eiwitsynthese. De combinatie van de drie aminozuren zorgen ervoor dat de eiwitsynthese sneller wordt uitgevoerd. Hierdoor zal er minder schade aan de spieren voorkomen. BCAA's voor spiermassa Uit onderzoek is gebleken dat BCAA’s zorgen voor een verhoging in de eiwitsynthese. Dit is goed voor het herstel van de spieren waardoor de opbouw hiervan sneller kan gaan. Daarnaast zorgt het ook voor een vermindering in de afbraak van spiereiwitten. Eerdere onderzoeken tussen whey en BCAA’s heeft uitgewezen dat bij een periode van 8 weken de BCAA’s gebruikers 2 kilo meer spierkracht hadden ontwikkeld dan de gebruikers van whey. Hierover zijn ook tegen strijdige berichten gemeld. Wanneer je je voeding al aanpast op je sport activiteiten kan het zijn dat BCAA’s geen toevoeging hebben voor je lichaam tijdens het sporten. Sportvoeding wordt uitgezocht op eiwitrijke maaltijden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld kip, ei en vlees. Je lichaam krijgt op deze manier al voldoende aminozuren binnen waardoor de extra toevoeging van BCAA’s geen effect meer hebben. Je lichaam heeft dan aal voldoende BCAA en zal daarom weinig met de extra toegevoegde aminozuren doen. Let hier op tijdens het sporten of het wel effect heeft. Mocht je het niet zeker weten of het voor jou wel effect heeft, informeer hier dan naar bij een sport diëtist.
      Als je weinig eiwitten eet hebben BCAA’s juist een heel goed effect. Dit zal vooral voorkomen bij bijvoorbeeld vegetariërs die geen vlees eten. Zij missen dan een essentiële toevoer van eiwitten in hun voeding. Wanneer neem je BCAA’s Wanneer je BCAA’s moet nemen is door meerdere partijen en sporters onderzocht. Het blijkt uit verschillende onderzoeken dat het innemen van BCAA’s voor en tijdens het sporten het meeste effect heeft. Hoeveel je dan moet gebruiken is afhankelijk van je eigen voeding. De richtlijnen hierin zijn dat je 5 gram voor de training en 5 gram tijdens de training moet innemen. Het vooraf innemen doe je een half uur voor aanvang van de training. Omdat de hoeveelheid afwijkt kan het maar zo zijn dat je een andere dosering gebruikt. Bijvoorbeeld 7,5 gram voor de training en 7,5 tijdens de training. Intensieve sporters die niet al te veel eiwitten tijdens hun normale voeding eten zullen misschien zelfs 10 gram voor de training en 10 gram tijdens de training nodig hebben. Dit laatste zijn niet de richtlijnen maar sporter afhankelijk. Ga hier daarom niet blindelings vanuit. Voordelen van BCAA’s BCAA’s nemen aardig wat voordelen met zich mee. Daarom zijn veel sporters ook een groot voorstander van BCAA’s. De voornaamste redenen zijn: Spierkracht herstel
      De 3 aminozuren (leucine, isoleucine en valine) helpen bij het herstellen van de spierkracht. Hierdoor herstelt je lichaam sneller en kun je met optimale spierkracht en energie sporten. Onderhoud van het immuunsysteem
      Uit onderzoek blijkt dat BCAA’s een positieve invloed hebben op het immuunsysteem. Het zorgt voor het aanmaken van cytokine. Cytokine heeft een belangrijke rol in het immuunsysteem. Of het er echt voor zorgt dat je daarom minder snel ziek wordt is niet bewezen. Blijf daarom wel gezond eten en zorg dat je voldoende fruit eet. Spierprestaties op pijl houden
      De aminozuren zorgen er ook voor dat je energie opslag van de spieren behouden blijven. Ze gaan de vermoeidheid in de spieren tegen en zorgen dat de waargenomen inspanning verminderd wordt. Hierdoor heb je het gevoel dat je minder snel moe wordt en dat je langer door kunt. Simulatie van de vetverbranding tijdens het sporten
      Er zijn verschillende onderzoeken en theorieën die aangeven dat BCCA de vetverbranding stimuleert. Wanneer er een hoge concentratie van de BCAA’s in het lichaam aanwezig is tijdens het sporten zal het lichaam dit aanzien als een extreme afbraak van spierweefsel. Het lichaam zal hier dan mee stoppen en overgaan op vet als brandstof voor je lichaam. Hiermee train je de spieren extra snel en raak je sneller van je vet voorraden af. Daarnaast zorgt deze stimulatie ervoor dat de BCAA zuren direct naar de spieren worden gevoerd voor voeding. De resultaten zijn daardoor dat mensen meer lichaamsvet verliezen en meer spiermassa aankomen tijdens het sporten. Dit gebeurt tegelijkertijd dus voordeel op voordeel. Om te zorgen dat de verbranding tijdens het sporten zo snel mogelijk gaat is het aan te raden om 2 uur voor het sporten geen koolhydraten meer in te nemen BCAA's kopen?   Je bent van plan om BCAA's te kopen, wat nu? Je wilt de beste BCAA's voor jou voor de juiste prijs. Bij onderstaande webshops kun jij BCAA's kopen zonder teveel te betalen.
      http://www.bodyenfitshop.nl/
      https://www.bodylab.nl/
  • Sponsors


    Body en fitshop