Advertentie:

Sign in to follow this  
Q_inten

introductie

Recommended Posts

heyy allemaal

mijn naam is Quinten, ben 17 jaar oud. ik trainde voorheen thuis met vooral bodyweight oefeningen en dumbbells 

sinds een maand of 2 naar de sportschool, zie dat ik nu sneller groei en mijn houding in evenwicht houd daarnaast kan ik veel effectiever en uitgebreider trainen wat toch veel fijner is dan thuis trainen

ben 170 lang weeg op het moment 56 kilo met een vetpercentage van 11%

mijn doel is om 4 kilo droge spiermassa aan te komen en mijn vetpercentage onder de 10% krijgen 

hoop hier meer te leren dan de beetjes die ik al weet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi Quinten,

Allereerst op het forum!

In de sportschool trainen vind ik persoonlijk ook beter dan thuis, je bent dan ook gemotiveerder en meer variatie in oefeningen. Je doel van 4kg spiermassa is zeker realistisch te halen. Met jou vet percentage zou ik gaan clean bulken, dus om meer massa te krijgen met zo weinig mogelijk vet. Al een voeding schema?

Groeten,

Arjan

Edited by Fit

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja precies, is ook veel gezelliger in de sportschool

 

ik heb niet echt een vast voedingsschema nee, let wel op wat ik eet qua koolhydraten de low glysemic carbs (op stukken fruit na)

veel eiwit en gezonde vetten als olijfolie noten lijnzaad  gebruik ook omega 3 capsules

sochtends neem ik altijd 1 rauw ei met 2 eetlepels kwark (vetvrij) met een stuk fruit dat varieert regelmatig, 20 tot 30 gram havermout 1 el lijnzaad, handje walnoten, scheutje olijfolie en wat kaneel 

en vanaf daar varieert mijn voeding de rest van de dag heel erg 

na het trainen altijd weightgainer met whey bedraagt zon 70 koolhydraten, 22 gram eiwit en 350 kcal

train 4 keer per week 

zal nog wel eens een keer een log gaan beginnen 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt lang niet verkeerd, hoeveel kcal per dag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet  2470 kcal eten ongeveer, maar rond ik af op 2500 alleen weet niet zeker of ik daar elke dag aan kom 

Edited by Q_inten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien keer alles wat je eet per dag opschrijven en uitrekenen of het genoeg is om aan te komen. Mijn eerste indruk is dat het er best wel goed al uit ziet zitten al voede dingen in. Ben benieuwt naar je logje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

denk met 56 kilo en 1 meter 70 beetje licht dus meer eten denk ik. Verpercentage is wel goed. Dus zal als ik jou was niet zo kijken naar hoeveel je eet aan calorieën, maar gewoon clean bulken.

grtzzz dbeast

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, vind mezelf ook echt te licht, meer eten qua kcal gaat voor mij lastig omdat ik geen suikers en teveel verzadigd vet wil eten 

dus eet alleen/zoveel mogelijk clean 

waarmee ik wel moeite heb om genoeg te eten 

maar ik doe mijn best 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

grappig om dit terug te lezen allemaal!!

 

van 2500 kcal op een dag zit ik nu op 3500 

ben een stuk zwaarder en als ik terug lees dat ik zei van: meer eten qua kcal gaat voor mij lastig...

denk ik echt van wat een zeurpiet was ik toen lol

en op het moment zit ik vrij hoog in mijn vetten en ook verzadigd vet 

 

er is dus wel het een en ander veranderd na bijna een jaar :D

 

en daarom ben ik dus begonnen om op een forum te schrijven om verandering te zien 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Q_inten:

grappig om dit terug te lezen allemaal!!

 

van 2500 kcal op een dag zit ik nu op 3500 

ben een stuk zwaarder en als ik terug lees dat ik zei van: meer eten qua kcal gaat voor mij lastig...

denk ik echt van wat een zeurpiet was ik toen lol

en op het moment zit ik vrij hoog in mijn vetten en ook verzadigd vet 

 

er is dus wel het een en ander veranderd na bijna een jaar :D

 

en daarom ben ik dus begonnen om op een forum te schrijven om verandering te zien 

 

Kijk dat is nog eens mooi :D

Hoeveel weeg je nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Q_inten

 

winnaars zeuren niet, winnaars twijfelen, en vaak ook over bijna alles wat ze doen als ze een doel voor ogen hebben, daardoor sturen ze bij en passen ze hun methodes aan, daarom zij het winnaars.

dat anders eten en veel meer calorieen tot je nemen doet me terug denken aan een oude trainer van me in de tijd dat ik in zuid afrika woonde, die zei altijd veel pap en spek erin en hard werken, komen die gains vanzelf.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minuten geleden zei Q_inten:

@Fit 62 kilo ongeveer met hetzelfde vet percentage 

 

Goede stijging vergeleken met toen ! 6 kg is heel netjes hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 uur geleden zei Fit:

 

Goede stijging vergeleken met toen ! 6 kg is heel netjes hoor!

 Ben er zelf ook erg tevreden over, nu op naar de 65 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei Q_inten:

 Ben er zelf ook erg tevreden over, nu op naar de 65 

 

Mag je ook zeker trots op zijn :) 

 

Goed blijven eten en gainen :) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

yup das heel netjes, en maar 11 procentjes ook, dan zie je die 6 kilo ook goed zitten denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 4-4-2016 at 17:45 zei alex:

yup das heel netjes, en maar 11 procentjes ook, dan zie je die 6 kilo ook goed zitten denk ik.

Jazeker, verschil is duidelijk te zien 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Zo, ik ben echt asociaal goed en lekker uit eten geweest. Mijn ouders wisten verder niet hoe of wat en ikzelf ook niet en het was echt top geregeld. Bij binnenkomst direct de eigenaar die naar ons toekwam om even hallo te zeggen en drankjes brengen.   Vervolgens een koude visschaal met garnalen, zalm, paling en forel (stokbroodjes en etc erbij natuurlijk). Vervolgens een warme schaal met mosselen, gebakken gamba's en gefrituurde garnalen. Daarna een visschaal met gebakken zalm, forel, sliptong en ....... nog twee dingen waarvan ik niet meer weet wat het was. Lekkere groenten en aardappel soorten erbij en rauwkost salade. En als toetje ijs met warme chocolade likuur en vruchten. Uiteraard heerlijk kopje koffie en alles aan drinken tussendoor. Tussendoor de chefkok die even vertelde hoe of wat en of er nog dingen extra bij moesten komen of iets.    Ja dit was wel erg geslaagd en een goede verrassing.     
    • Meen te verstaan uit het artikel dat 2x full body training in de week nog altijd beter is dan 1x per week een spiergroep aanpakken in een split routine. Zo is de groei bij 3x per week full body nog groter. Nu wat niet uit het artikel blijkt is hoe nefast te weinig rust respecteren tussen full body routine is voor het herstel van spieren, pezen, ligamenten ... en dit voor 40 plussers. Weet dat voor 50 plussers minstens 2 dagen rust voorzien moeten worden tussen de trainingsdagen bij full body. Over de ideale traininggfrequentie voor 40 plussers heb ik nergens info gevonden. Achterliggende reden dat ik dit graag wil weten is dat ik deze week ondervond dat mijn golfelleboog heet aanvoelde na de training en eigenlijk constant. Nu deze golfelleboog speelt mij al 12 jaar regelmatig parten maar nu speelt hij deze week weer op. Geen noemenswaardige pijn maar wat heet aanvoelend. Nu spelen er 2 mogelijkheden:  hier wat doorheen trainen of trainingsfrequentie van 3 naar 2x per week laten zakken.   Heb nu een interessante link gevonden die alle elementen goed weergeeft ivm  rust en spiergroei bij 40 plussers   https://fitguide.nl/bodybuilding/trainen-en-herstel-met-veertig-plus/    
    • Menno Henselmans schreef hierover een interessant artikel. https://mennohenselmans.com/high-resistance-training-frequency-enhances-muscle-thickness-resistance-trained-men/
  • Sponsors