Peter Wouters

Nekpijn: vermijd deze houdingen

Recommended Posts

Een mens leert altijd bij. Ik sukkel al een tijd met nekpijn en dacht altijd dat het ouderdom gerelateerd was. Op onderstaande link vind je 4 verschillende situaties die je absoluut dient te vermijden tijdens een oefening. Afbeelding nr1 is een houding waar ik duidelijk in overtreding ga.

http://breakingmuscle.com/mobility-recovery/use-your-head-to-save-your-neck-4-ways-youre-causing-neck-injury

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

nr1 komt me ook wel bekend voor, vooral bij de laatste reps als het zwaar gaat worden

nr 3 is ook een bekende.

verder is het ook zo dat een verkeerde nekhouding bijna altijd een reactie geeft op de rest van je spine, dus daar( op je zwakste punt) krijg je dan ook klachten, dit geld ook andersom, nekklachten kunnen veroorzaakt worden door bv een scheefstand van je onderrug, het lichaam wil altijd je spine recht houden en kan dan overcompenseren.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

4. Ik hang achter de pc op het werk, niet altijd in de meest verantwoorde houdingen.

 

Qua trainen valt er ook wel van alles aan te merken maar qua hoofd/nek doe ik het dan geloof ik wel weer aardig.

 

(Ik moet letten op dat ik zware squats niet 'squatmorning' en dat ik mijn bovenrug niet bol trek bij het deadliften. En spanning houden bij alle oefeningen.) 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb altijd last van me nek, komt door me zithouding. Recht op zitten in een juiste houding zal altijd een probleem blijven.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden