Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

Nekpijn: vermijd deze houdingen

Recommended Posts

Een mens leert altijd bij. Ik sukkel al een tijd met nekpijn en dacht altijd dat het ouderdom gerelateerd was. Op onderstaande link vind je 4 verschillende situaties die je absoluut dient te vermijden tijdens een oefening. Afbeelding nr1 is een houding waar ik duidelijk in overtreding ga.

http://breakingmuscle.com/mobility-recovery/use-your-head-to-save-your-neck-4-ways-youre-causing-neck-injury

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

nr1 komt me ook wel bekend voor, vooral bij de laatste reps als het zwaar gaat worden

nr 3 is ook een bekende.

verder is het ook zo dat een verkeerde nekhouding bijna altijd een reactie geeft op de rest van je spine, dus daar( op je zwakste punt) krijg je dan ook klachten, dit geld ook andersom, nekklachten kunnen veroorzaakt worden door bv een scheefstand van je onderrug, het lichaam wil altijd je spine recht houden en kan dan overcompenseren.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

4. Ik hang achter de pc op het werk, niet altijd in de meest verantwoorde houdingen.

 

Qua trainen valt er ook wel van alles aan te merken maar qua hoofd/nek doe ik het dan geloof ik wel weer aardig.

 

(Ik moet letten op dat ik zware squats niet 'squatmorning' en dat ik mijn bovenrug niet bol trek bij het deadliften. En spanning houden bij alle oefeningen.) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb altijd last van me nek, komt door me zithouding. Recht op zitten in een juiste houding zal altijd een probleem blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    •   Neen geen powerlifting voor mij Probeer als oudere knar alles wat op te krikken, minder vet rond mijn lijf en als het mee valt mij goed te voelen en er goed uit te zien. Squatten doe ik niet met bar in mijn nek hoor, mijn balans is niet het sterkste punt. Doe voorlopig nog goblet squat, dumbelletje in mijn handen. Box squat lijkt me zeker later interessant. Deadliften misschien dan maar skippen. Is Romanian deadlift met nadruk op hamstrings wel iets ? Wil mijn miezerige hamstrings terug wat leven in blazen en weet niet of fat lukt me lying legg curls. Lunges zou buiten quads ook hamstrings aanspreken. Wat lijkt jou het beste rekening houdend dat ik wel full body train hé.   Groeten
    •   Je zegt het precies goed. Kracht? Zeker. Spiergroei? Noppes.   De reden dat ik train is bodybuilding en geen powerlifting. Als je traint voor wat afvallen en algehele gezondheid, blijf dan weg bij ZWAAR trainen. Daar komt gegarandeerd klotezooi van.   Kies gewichten die passen bij reps die je kunt doen van 10 tot 15. En die 15e moet echt een gevecht zijn om die netjes uit te voeren. Geldt voor elke oefening. Dan zul je zien dat je gains zal maken zonder blessures.   In plaats van benchpress pak je 3 sets extra incline fly's of zelfs decline fly's. In plaats van squats pak je dumbbell box squats of zelfs een legpress (wel netjes 90 graden of iets verder die knietjes). Dan zijn die oefeningen PERFECT
    •   Tja, omdat bij deadlift  zowat de hele achterkant van het lichaam zou aangesproken worden: lats, traps, erector spinae, hamstrings ... Is wel blessuregevoelige oefening maar probeer ze perfect uit te voeren. Dacht juist dat ze de functionele kracht zou verbeteren. Shoot me if i am wrong.  
  • Sponsors