Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

Nekpijn: vermijd deze houdingen

Recommended Posts

Een mens leert altijd bij. Ik sukkel al een tijd met nekpijn en dacht altijd dat het ouderdom gerelateerd was. Op onderstaande link vind je 4 verschillende situaties die je absoluut dient te vermijden tijdens een oefening. Afbeelding nr1 is een houding waar ik duidelijk in overtreding ga.

http://breakingmuscle.com/mobility-recovery/use-your-head-to-save-your-neck-4-ways-youre-causing-neck-injury

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

nr1 komt me ook wel bekend voor, vooral bij de laatste reps als het zwaar gaat worden

nr 3 is ook een bekende.

verder is het ook zo dat een verkeerde nekhouding bijna altijd een reactie geeft op de rest van je spine, dus daar( op je zwakste punt) krijg je dan ook klachten, dit geld ook andersom, nekklachten kunnen veroorzaakt worden door bv een scheefstand van je onderrug, het lichaam wil altijd je spine recht houden en kan dan overcompenseren.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

4. Ik hang achter de pc op het werk, niet altijd in de meest verantwoorde houdingen.

 

Qua trainen valt er ook wel van alles aan te merken maar qua hoofd/nek doe ik het dan geloof ik wel weer aardig.

 

(Ik moet letten op dat ik zware squats niet 'squatmorning' en dat ik mijn bovenrug niet bol trek bij het deadliften. En spanning houden bij alle oefeningen.) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb altijd last van me nek, komt door me zithouding. Recht op zitten in een juiste houding zal altijd een probleem blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Ik zou op jou leeftijd alleen nog wel uitkijken, je bent nog in de groei. Er geldt niet voor niets de regels in de sportschool van 16+.
    • Hey,   als je je spieren elke dag hetzelfde voorschoteld gaan ze niet groeien. Je zal misschien wel wat peziger worden maar in massa ga je niet toe nemen. Je skelet is nog niet volgroeid daarom is sleuren aan gewichten nog niet echt aangewezen. Probeer eens dag om dag te pompen en varieer met je handen stand. Driehoekje maken met je handen zal je nog meer de nadruk leggen op je triceps. Je handen wat breder zetten meer de nadruk op je borstspieren. Je kan je voeten ook op je bed plaatsen en zo pompen zo leg je de focus op je bovenste borstspieren. Als je echt sterk bent kan je eens proberen push ups in handstand zo zal je sterke schouder spieren ontwikkelen.   Groeten
    • Ik ben 14 jaar, 1 meter 73 en tussen de 50 en 55 kg. Ben nogal dun en lang en zou graag wat breder / gespierder willen worden. Ik doe nu dagelijks 2×15 push-ups (Is niet veel maar misschien is er na een jaartje dit doen wel verschil te zien). Heb geen speciaal eetschema, eet bij het ontbijt meestal 2 broodjes, bij lunch op school 3 en in de avond groente met aardappelen en vlees. Als ik naar sportschool zou gaan zal mijn moeder waarschijnlijk zeggen dat ik er nog te jong voor ben wat ik ook wel begrijp. Heeft iemand tips voor mij?
  • Sponsors