Advertentie:



Sign in to follow this  
marr

Aangenaam

Recommended Posts

Goede avond Krachtforum-leden,

 

Mijn naam is Marc en ik train 2+ jaar.
Ben begonnen thuis met Dumbells / rugzak / pull up stang. Vervolgens een tijdje in een Gym getraind.
Inmiddels mijn eigen Gym uitgebreid met verstelbaar bankje (beencurl tool er aan bevestigd) een Barbell en 100+ kg aan schijven en Squatrack.
 

Ik ben 44 jaar (voel me eerder 7 a 28) en kom vanaf een bierbuikfiguur met manboobs naar nu aardig in shape (1.75 mtr / 73 kg / 16% VP)
Ben begonnen met Full Body, toen UB/LB, nu sinds kort PPL

 

Krachtstats (bij benadering) zijn nog niet om naar huis te schrijven.
Maar ben wel al tevreden over het behaalde resultaat.

 

Geschatte 1RM's

- Squat 100+

- Dead lift 120

- Bench 80
- Bor 90

- OHP 50

 

In het dagelijks leven ben ik Sociaal Agogisch Werker in een beschermde woonvorm voor mensen met een dubbeldiagnose (psychiatrie / verslaving).

 

Ik zal zo nu en dan mee lezen en een vraag stellen of opmerking maken.
Er is voor mij nog genoeg te leren, van de andere kant weet ik al het e.e.a.

 

Mvg

Edited by marr
aanpassing
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Thanx allen.

 

Idd Push / Pull / Legs.


Ik pak momenteel een Workout dag gevolgd door een dag rust.
Zodoende komt elke spiergroep maar om de 6 dagen aan de beurt.
Ik pak het zaakje dan wel intensief (althans voor mijn doen) aan.

 

Vandaag bijv. Push (Bench Press, Dumbell Press, Dips, Flyes, Militairy Press en Tri. Extensions).
Allen 3 sets (verdeeld over +/- 25 reps).

 

Sinds enkele dagen ben ik licht aan het cutten, +/- 250 Kcal's onder behoefte.

___________________________________________________________________________________________

 

We zullen zien wat het uit gaat werken, anders toch weer naar UB / LB

Benen lopen achter, die heb ik in het begin verwaarloosd :S

____________________________________________________________________________

 

Idd Bent Over Row Mieshka

Edited by marr
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 6 april 2016 at 16:13 zei marr:

Benen lopen achter, die heb ik in het begin verwaarloosd :S

 

Meer squatten en deadliften dus! xD

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minuten geleden zei Mieshka:

 

Meer squatten en deadliften dus! xD

Ja idd.


Work out Legs ziet er als volgt uit.
Squat
Dead lift
Calf raises

Lying Leg curl
Sitting Leg curl

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuten geleden zei Marleentje:

Heey ik dacht al dat jij het was hhahaha, durfde alleen niet te reageren lol

Gekkie, we zijn van hetzelfde ras toch ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuten geleden zei marr:

Gekkie, we zijn van hetzelfde ras toch ? :D

Ja maar dadelijk was je gewoon iemand die er op leek

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Peter, ja inderdaad dat overweeg ik wel.
Met UB/LB pak je elke spiergroep 2x p.w., dus voorheen trainde mijn spiergroepen wat vaker.

 

Iemand opperde om eens PPL te gaan proberen met telkens een dag rust er tussen.
Maar dan wel het volume van de oefeningen (meer sets dus ook) op te voeren.
Vandaar dat ik dit aan het proberen ben. De beginnersgains zijn bij mij wel achter de rug,
Dus het is eigenlijk puur kijken wat dit doet.

 

Momenteel verwacht ik er ook weer niet té veel van omdat ik licht onder onderhoud eet ivm met de naderende zomer wil ik wat vet droppen. (Ijdelheid B|).

 

Maar ik ben wel bekend met het principe dat na 48 / 72 uur de spier eigenlijk weer een nieuwe prikkel nodig heeft voor verdere groei.

 

Thanx, voor reactie

 

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Niks mis met je oefenselectie. Ziet er zeer goed uit met alle (belangrijke) compound oefeningen erin verwerkt. Voor beginners zeer belangrijk om deze in je schema te verwerken om zo de basis van je lichaamsmotoriek etc te verbeteren. Verder sluit ik me bij @Hansie aan. Voorkeur ligt voor mijzelf ook bij minimaal 2 keer per week frequentie. Je zou dit schema dus kunnen opsplitsen in een upper/lower maar dit is persoonsgebonden. Oefenselectie is in ieder geval top  zou ik niks tot weinig aan veranderen
    • Persoonlijk prefereer ik een full body schema of upper/lower body voor de eenvoudige reden dat je meer frequentie per spiergroep hebt i.p.v. één maal per week een spiergroep aan te pakken. Meer frequentie zou meer spiergroei stimuleren maar hier is dikwijls discussie over bij mensen die zweren bij een split programma. Als je beginner bent heb je volgens mij het meeste baat bij een full body schema. Veel mensen spiegelen zich aan de  schema's van de pro's met naam en faam maar vergeten dat velen, en we moeten daar niet flauw over doen, artificiële hulpmiddelen gebruiken die toelaten een geweldig volume te halen tijdens hun training daar waar de meeste stervelingen niet aan toe komen. Wil ik daarmee zeggen dat je schema niet zal werken: neen. In het begin zal je hoe dan ook spieren aanzetten omdat elke prikkel helpt, ze noemen dat ook wel eens newbie gains. Je hebt zeker goede basisoefeningen gekozen en de grote 3 zijn er in opgenomen: bench press, squat en deadlift. Dit zijn naast military press en pull ups zowat de belangrijkste compound oefeningen, dit zijn oefeningen waar je met één oefening verschillende spieren aan het werk zet. Daarbij zorgen de meeste compound oefeningen voor een hormonale opstoot van testosteron wat dan weer positief is voor spiergroei. Zeker benen zwaar trainen wordt aangeraden en daar zal raar maar waar je bovenlichaam baat bij hebben, net door die hormonale respons. Zelfs met het weinige materiaal dat je hebt kan je een goed schema in één boksen. Online voorbeelden zat.   Succes
  • Sponsors