Advertentie:

Sign in to follow this  
marr

Aangenaam

Recommended Posts

Goede avond Krachtforum-leden,

 

Mijn naam is Marc en ik train 2+ jaar.
Ben begonnen thuis met Dumbells / rugzak / pull up stang. Vervolgens een tijdje in een Gym getraind.
Inmiddels mijn eigen Gym uitgebreid met verstelbaar bankje (beencurl tool er aan bevestigd) een Barbell en 100+ kg aan schijven en Squatrack.
 

Ik ben 44 jaar (voel me eerder 7 a 28) en kom vanaf een bierbuikfiguur met manboobs naar nu aardig in shape (1.75 mtr / 73 kg / 16% VP)
Ben begonnen met Full Body, toen UB/LB, nu sinds kort PPL

 

Krachtstats (bij benadering) zijn nog niet om naar huis te schrijven.
Maar ben wel al tevreden over het behaalde resultaat.

 

Geschatte 1RM's

- Squat 100+

- Dead lift 120

- Bench 80
- Bor 90

- OHP 50

 

In het dagelijks leven ben ik Sociaal Agogisch Werker in een beschermde woonvorm voor mensen met een dubbeldiagnose (psychiatrie / verslaving).

 

Ik zal zo nu en dan mee lezen en een vraag stellen of opmerking maken.
Er is voor mij nog genoeg te leren, van de andere kant weet ik al het e.e.a.

 

Mvg

Edited by marr
aanpassing
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Thanx allen.

 

Idd Push / Pull / Legs.


Ik pak momenteel een Workout dag gevolgd door een dag rust.
Zodoende komt elke spiergroep maar om de 6 dagen aan de beurt.
Ik pak het zaakje dan wel intensief (althans voor mijn doen) aan.

 

Vandaag bijv. Push (Bench Press, Dumbell Press, Dips, Flyes, Militairy Press en Tri. Extensions).
Allen 3 sets (verdeeld over +/- 25 reps).

 

Sinds enkele dagen ben ik licht aan het cutten, +/- 250 Kcal's onder behoefte.

___________________________________________________________________________________________

 

We zullen zien wat het uit gaat werken, anders toch weer naar UB / LB

Benen lopen achter, die heb ik in het begin verwaarloosd :S

____________________________________________________________________________

 

Idd Bent Over Row Mieshka

Edited by marr
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 6 april 2016 at 16:13 zei marr:

Benen lopen achter, die heb ik in het begin verwaarloosd :S

 

Meer squatten en deadliften dus! xD

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minuten geleden zei Mieshka:

 

Meer squatten en deadliften dus! xD

Ja idd.


Work out Legs ziet er als volgt uit.
Squat
Dead lift
Calf raises

Lying Leg curl
Sitting Leg curl

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuten geleden zei Marleentje:

Heey ik dacht al dat jij het was hhahaha, durfde alleen niet te reageren lol

Gekkie, we zijn van hetzelfde ras toch ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuten geleden zei marr:

Gekkie, we zijn van hetzelfde ras toch ? :D

Ja maar dadelijk was je gewoon iemand die er op leek

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Peter, ja inderdaad dat overweeg ik wel.
Met UB/LB pak je elke spiergroep 2x p.w., dus voorheen trainde mijn spiergroepen wat vaker.

 

Iemand opperde om eens PPL te gaan proberen met telkens een dag rust er tussen.
Maar dan wel het volume van de oefeningen (meer sets dus ook) op te voeren.
Vandaar dat ik dit aan het proberen ben. De beginnersgains zijn bij mij wel achter de rug,
Dus het is eigenlijk puur kijken wat dit doet.

 

Momenteel verwacht ik er ook weer niet té veel van omdat ik licht onder onderhoud eet ivm met de naderende zomer wil ik wat vet droppen. (Ijdelheid B|).

 

Maar ik ben wel bekend met het principe dat na 48 / 72 uur de spier eigenlijk weer een nieuwe prikkel nodig heeft voor verdere groei.

 

Thanx, voor reactie

 

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors