Advertentie:

Sign in to follow this  
alex

deload/rust

Recommended Posts

volgende week ben ik van plan een rustweek in te plannen, wat is de beste manier om dit te doen? had zelf gedacht om in plaats van 6 keer 3 keer in deze week te trainen met laag gewicht en de zware compound even te laten voor wat het is om na deze week weer lekker vol te gaan.

hoe doen jullie dit, om de hoeveel weken pak je rust en hoe train je dan? en wat doe je dan met je voeding?

ik ken ook gasten die eigenlijk nooit rust nemen, die voelen denk ik nooit pijntjes of trainen die beter? ik merk aan mezelf dat alles een beetje vermoeid raakt en wat trager herstelt, maar de laatste weken ben ik wel aardig tekeer gegaan en met goed resultaat dus neem ik lekker een weekje rust.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

2 uur geleden zei alex:

volgende week ben ik van plan een rustweek in te plannen, wat is de beste manier om dit te doen? had zelf gedacht om in plaats van 6 keer 3 keer in deze week te trainen met laag gewicht en de zware compound even te laten voor wat het is om na deze week weer lekker vol te gaan.

hoe doen jullie dit, om de hoeveel weken pak je rust en hoe train je dan? en wat doe je dan met je voeding?

ik ken ook gasten die eigenlijk nooit rust nemen, die voelen denk ik nooit pijntjes of trainen die beter? ik merk aan mezelf dat alles een beetje vermoeid raakt en wat trager herstelt, maar de laatste weken ben ik wel aardig tekeer gegaan en met goed resultaat dus neem ik lekker een weekje rust.

 

Bij een week rust pak ik echt goed rust. Ik train dan helemaal niet en herstel dan optimaal. Maar iedereen heeft zijn eigen methode hiervoor. Ik train altijd tot ik z'n moment heb dat ik voel dat ik even rust nodig heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het op buikgevoel. Je voelt het vanzelf wanneer je gas moet terug nemen. Minder volume of helemaal niets doen gedurende een week doet wonderen. Sterker nog, je kan er een plateau mee doorbreken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hallo Kyra   Je zou ook eens de Hip Thrust moeten overwegen. Dit is nl DE oefening voor booty growth.     
    • Hoi Kyra, 220cm halterstang is meestal een Olympische maat voor mannen, dit heeft met het gripgedeelte(waar je je handen plaatst) te maken die dan 28mm in diameter is. 200cm halterstang is meestal een gangbare maat voor vrouwen waarvan het gripgedeelte 25mm in diameter is.   Olympische halterstang hebben altijd gewichtschijven nodig met een opening van 50mm, en zijn (meestal) kwalitatief erg goed en fijn om mee aan de slag te gaan, nadeel is wel dat ze duurder zijn dan...   Halterstangen met een schijfopname van  30mm, dit zijn meestal goedkope stangen waarvan de hele stang 30mm is, dus ook je gripmaat. Deze stangen kunnen geen heel groot gewicht aan.   Maar als je net begint met trainen überhaupt, dan is het misschien wel verstandiger om een iets goedkoper setje aan te schaffen om te kijken of je het iets vind.   Je kan bij verschillende sites een kijkje nemen bijv. Gorilla sports Decathlon Helisports Je kan ook op Google zoeken naar complete haltersets, mocht je er één op het oog hebben hier even plaatsen.  
    • Oh fijn dank je voor het reageren. Ik zie bv halterstang van 220 is dat de lang voor squat? 
  • Sponsors