Advertentie:



Sign in to follow this  
alex

deload/rust

Recommended Posts

volgende week ben ik van plan een rustweek in te plannen, wat is de beste manier om dit te doen? had zelf gedacht om in plaats van 6 keer 3 keer in deze week te trainen met laag gewicht en de zware compound even te laten voor wat het is om na deze week weer lekker vol te gaan.

hoe doen jullie dit, om de hoeveel weken pak je rust en hoe train je dan? en wat doe je dan met je voeding?

ik ken ook gasten die eigenlijk nooit rust nemen, die voelen denk ik nooit pijntjes of trainen die beter? ik merk aan mezelf dat alles een beetje vermoeid raakt en wat trager herstelt, maar de laatste weken ben ik wel aardig tekeer gegaan en met goed resultaat dus neem ik lekker een weekje rust.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

2 uur geleden zei alex:

volgende week ben ik van plan een rustweek in te plannen, wat is de beste manier om dit te doen? had zelf gedacht om in plaats van 6 keer 3 keer in deze week te trainen met laag gewicht en de zware compound even te laten voor wat het is om na deze week weer lekker vol te gaan.

hoe doen jullie dit, om de hoeveel weken pak je rust en hoe train je dan? en wat doe je dan met je voeding?

ik ken ook gasten die eigenlijk nooit rust nemen, die voelen denk ik nooit pijntjes of trainen die beter? ik merk aan mezelf dat alles een beetje vermoeid raakt en wat trager herstelt, maar de laatste weken ben ik wel aardig tekeer gegaan en met goed resultaat dus neem ik lekker een weekje rust.

 

Bij een week rust pak ik echt goed rust. Ik train dan helemaal niet en herstel dan optimaal. Maar iedereen heeft zijn eigen methode hiervoor. Ik train altijd tot ik z'n moment heb dat ik voel dat ik even rust nodig heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het op buikgevoel. Je voelt het vanzelf wanneer je gas moet terug nemen. Minder volume of helemaal niets doen gedurende een week doet wonderen. Sterker nog, je kan er een plateau mee doorbreken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Misschien heb je hier wat aan   
    • Hoi allemaal,   Nu met de quarantaine leek me het een mooi moment om thuis wat te gaan sporten, alleen ik heb het idee dat ik dit niet helemaal goed aanpak. Ook raak ik vaak in de war door alle verschillende termen voor verschillende handelingen dus bij deze alvast excuses als ik iets verkeerd benoem.   Daarnaast ben ik nogal lang en vraag ik me af of ik het goed doe, en of iemand misschien tips heeft voor bepaalde oefeningen of een simpel trainingsschema?   Ik ben 1,99m en weeg op dit moment 89kg. Ik doe sinds een paar weken minimaal 4 dagen per week thuis het volgende:   - 3x 15 situps - 4x 15 bicep curls (6KG) - 3x 10 tricep extensions (6KG) - 3x 15 dumbell floor press (6KG) - 3x 15 squats   Heeft iemand misschien tips, verbeterpunten, bepaalde oefeningen die ik wel/niet moet doen? Ik zou het erg op prijs stellen!   
    • Persoonlijk zou ik er voor de benen nog wat single leg oefeningen in doen, bijv bulgarian split squat en Lunges, en misschien nog iets voor de kuiten. Voor de bicep nog een cheat Curl met een (EZ) barbell.   Edit: zie nu dat je om en om traint met barbell en dumbells dus dan vervalt me laatste zin
  • Sponsors