Advertentie:

Sign in to follow this  
alex

deload/rust

Recommended Posts

volgende week ben ik van plan een rustweek in te plannen, wat is de beste manier om dit te doen? had zelf gedacht om in plaats van 6 keer 3 keer in deze week te trainen met laag gewicht en de zware compound even te laten voor wat het is om na deze week weer lekker vol te gaan.

hoe doen jullie dit, om de hoeveel weken pak je rust en hoe train je dan? en wat doe je dan met je voeding?

ik ken ook gasten die eigenlijk nooit rust nemen, die voelen denk ik nooit pijntjes of trainen die beter? ik merk aan mezelf dat alles een beetje vermoeid raakt en wat trager herstelt, maar de laatste weken ben ik wel aardig tekeer gegaan en met goed resultaat dus neem ik lekker een weekje rust.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

2 uur geleden zei alex:

volgende week ben ik van plan een rustweek in te plannen, wat is de beste manier om dit te doen? had zelf gedacht om in plaats van 6 keer 3 keer in deze week te trainen met laag gewicht en de zware compound even te laten voor wat het is om na deze week weer lekker vol te gaan.

hoe doen jullie dit, om de hoeveel weken pak je rust en hoe train je dan? en wat doe je dan met je voeding?

ik ken ook gasten die eigenlijk nooit rust nemen, die voelen denk ik nooit pijntjes of trainen die beter? ik merk aan mezelf dat alles een beetje vermoeid raakt en wat trager herstelt, maar de laatste weken ben ik wel aardig tekeer gegaan en met goed resultaat dus neem ik lekker een weekje rust.

 

Bij een week rust pak ik echt goed rust. Ik train dan helemaal niet en herstel dan optimaal. Maar iedereen heeft zijn eigen methode hiervoor. Ik train altijd tot ik z'n moment heb dat ik voel dat ik even rust nodig heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het op buikgevoel. Je voelt het vanzelf wanneer je gas moet terug nemen. Minder volume of helemaal niets doen gedurende een week doet wonderen. Sterker nog, je kan er een plateau mee doorbreken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    •   In mijn eerste bericht heb ik aangegeven dat mijn gewicht rond de 80 kg schommelt en aangegeven dat ik tijdens de lockdown in het buitenland verbleef. Daar wel kunnen trainen in een gym maar niet optimaal dus vind dit dan ook geen goede vergelijking cijfers. Mijn idee is om bij mijn laatste update dus aan het einde van de cycle het merendeel van mijn compound oefeningen de cijfers van einde lgd cycle en deze cycle te vergelijken. Ik zal dan dus mijn gewicht + compounds die ik beide cycles deed delen en vergelijken. Dit geeft denk ik ee. Duidelijker beeld van de progressie dan de cijfers dan aan het begin van deze cycle.    Paar simpele redenen daarvoor. Half jaar niet optimaal kunnen trainen zoals ik met de lgd cycle wel kon doen, maanden voor deze cycle een goede strenge cut gedaan waarbij je dus sws wat kracht etc verliest. De lgd cycle een bulk gedaan net zoals met deze cycle alleen deze een lean bulk en bij de lgd een bulk.    Foto's deel ik niet, hou ze uiteraard wel zelf bij voor progressie dit i.v.m. privé. Ik heb nogal wat persoonlijke tattoo's etc en hoewel mensen dicht om mij heen weten van de cycles etc hoeft het ook geen uithang bord te worden en je weet nooit wie hier meeleest 😉.   Update volgt morgen of woensdag. Nog geen tijd voor gehad        
    • Heb altijd getraind en gedieet maar in 2019 nam ik t heel serieus met gekke resultaten. ( zie foto )

      2 jaar later ben weer bijna 10kg aangekomen.

      Ik wilde ff extreem doen en beginnen met 1800 kcal per dag ( 180-200 gr eiwit ) want wilde gwn snel wat kwijt.

      Eerste 1,5 kilo zo kwijt natuurlijk. Maar nu schommel ik de hele tijd tussen 87,9 en 87,4. Steeds op en neer. Terwijl ik me gewoon goed houd aan mn calorieen tellen. Ik weeg alles. En doe 10 - 15 min cardio na mn training. Train 4 x per week.

      Wrm gebeurd dit? Kwil niet nu 1700 gaan eten
    • Als Belg ook mactropin bestelt gezien ik veel in NL kom. Maar voel er inderdaad niet veel van. 
         
  • Sponsors