Advertentie:

Robert1973

Voorstellen

Recommended Posts

Hallo iedereen. Mijn naam is Robert, ik woon in de regio Amsterdam, en doe ongeveer twee jaar aan krachttraining. Ik ben 43 jaar, weeg 85 kilo bij een lengte van 185 cm. Mijn doel voor de komende jaren is om rond de 100 kilo uit te komen, met niet al teveel vet, Ik train het meest thuis waar ik een benchpress - bank heb, een cable - machine en uiteraard losse halters. Ik heb ook een Fit4Free - abonnement voor de oefeningen die ik thuis niet kan doen. Voor 15 euro is dat prima maar ik wil toch gauw naar een wat serieuzere sportschool. Mijn grootste uitdaging is buikvet. Om die reden zijn de deadlift en de squat nóg belangrijker voor mijn fysiek. Verder ben ik geen grote eter, dat is dus ook een uitdaging. Toch kom ik wel rond de 3000 calorieën uit met melkproducten die ik graag lust. Al heeft dat waarschijnlijk een negatief effect op mijn buikvet. Daarom wil ik graag dit forum gebruiken om informatie te vergaren en nieuwe mensen te ontmoeten die aan krachttraining doen. Dank voor je aandacht en tot ziens.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

3 uur geleden zei Robert1973:

Hallo iedereen. Mijn naam is Robert, ik woon in de regio Amsterdam, en doe ongeveer twee jaar aan krachttraining. Ik ben 43 jaar, weeg 85 kilo bij een lengte van 185 cm. Mijn doel voor de komende jaren is om rond de 100 kilo uit te komen, met niet al teveel vet, Ik train het meest thuis waar ik een benchpress - bank heb, een cable - machine en uiteraard losse halters. Ik heb ook een Fit4Free - abonnement voor de oefeningen die ik thuis niet kan doen. Voor 15 euro is dat prima maar ik wil toch gauw naar een wat serieuzere sportschool. Mijn grootste uitdaging is buikvet. Om die reden zijn de deadlift en de squat nóg belangrijker voor mijn fysiek. Verder ben ik geen grote eter, dat is dus ook een uitdaging. Toch kom ik wel rond de 3000 calorieën uit met melkproducten die ik graag lust. Al heeft dat waarschijnlijk een negatief effect op mijn buikvet. Daarom wil ik graag dit forum gebruiken om informatie te vergaren en nieuwe mensen te ontmoeten die aan krachttraining doen. Dank voor je aandacht en tot ziens.

 

Welkom op het forum Robert!

 

Ik hoop dat je genoeg informatie kunt vinden , zodra je vragen hebt horen we het graag! :) 

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Ik trek de expander met beide handen uitelkaar. Ik voel het niet alleen in mijn triceps maar ook in de trapezius.
    • Zoals de naam al aangeeft wordt de triceps kickback dumbbell voor de triceps gedaan maar ik merk dat het ook een goeie oefening voor de lattissimus dorsi is. Ik doe de oefening staand met een kettlebell van 8kg. 
    • Hallo Vinny, zoals ik het zie train jij met veel reps. Daar is niks mis mee. Toch zijn er een paar voorwaarden waar je je moet aan houden wil je spiergroei verkrijgen. Het gewicht waar je mee traint mag niet minder bedragen dan 40% van je 1RM. Je hoeft echter die 1RM niet te weten om te weten te komen hoeveel dit bedraagt. Kijk maar op deze link Een tweede voorwaarde is dat je to failure gaat. Dit wil zeggen dat je een set beëindigt met een rep waarvan je voelt dat er geen volgende meer uit kan. Wees hier wel voorzichtig mee. Trainen to failure is heel taxerend voor het centrale zenuwstelsel. Het best is dat je dit maar doet in de laatste set van een oefening. Waarschijnlijk wordt met deze manier van trainen de tragere spiervezels aangesproken. Probeer een minimum van 15 reps te bereiken.   Natuurlijk kan je ook zwaarder gaan trainen 60 tot 80% van 1RM. Daarvoor ga je extra gewichten moeten aanschaffen. Hierbij gaan de snellere spiervezels worden aangesproken. Hierbij wordt niet to failure gegaan.   Je kan beide manieren gaan afwisselen tijdens de week waarbij je op de ene dag de trage spiervezels aanpakt en op een andere de snellere.
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition