Advertentie:

Mieshka

Conditioning voor de fake powerlifter

Recommended Posts

(De fake powerlifter, dat ben ik zelf natuurlijk. Wel de lifts maar niet de wedstrijden en ook nog niet geheel de kracht. xD)

 

Ik wil best wel na mijn krachttraining nog wel even wat aan mijn conditie werken, want dat lijkt me goed voor het hart. :D

 

Mijn gym is geen hamstergym/wellness centre en heeft dus niet de standaard cardio apparatuur zoals loopbanden en crosstrainers. 

 

Dingen die mijn gym heeft: barbells, hex bar, schijven, dumbbells, kettlebells, bankjes, een rek, een shitload aan diverse tractor- en autobanden, hamers, battle ropes, springtouwen, slee, elastische banden, roeiapparaten en misschien vergeet ik nog wat. 

 

Dingen die wat mij betreft dan voor de hand liggen:

- roeien

- touwtje springen

- kettlebell swings

- slee duwen of trekken

- slaan met de battle ropes

- farmers walk met hex bar of kettlebells

- band aan gort slaan met hamer 

- sprintjes/joggen/lopen (doe ik liever buiten i.p.v. in de gym)

 

Hoe kan ik het beste een 'leuke' en 'nuttige' cardio doen die past bij mijn doel (sterk en fit)? Liefst in redelijk korte tijd natuurlijk. Wat, hoe lang/hoe veel reps... 

 

Ik train nu 4x per week, Wendler 5/3/1 schema met LB/UB split. 

 

Iemand tips? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Uit die lijst zijn de battle ropes het meest veeleisend. Probeer maar eens 3 setjes van 30 seconden all-out en je gaat weten wat je gedaan hebt. Alleen burpees komen in de buurt. Ik zou het wel invoegen in die dagen wanneer er niet met de armen getraind wordt.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lees dat ze ook tractor banden hebben, als deze een beetje groot zijn kun je jezelf heerlijk uitleven door ze over te kantelen, heeeeeel goed voor je uithoudingsvermogen.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 uur geleden zei Peter Wouters:

Uit die lijst zijn de battle ropes het meest veeleisend. Probeer maar eens 3 setjes van 30 seconden all-out en je gaat weten wat je gedaan hebt. Alleen burpees komen in de buurt. Ik zou het wel invoegen in die dagen wanneer er niet met de armen getraind wordt.

 

Ja, ik heb de battle ropes al eens geprobeerd! Ziet er zo makkelijk uit als anderen het doen, maar viel tegen! xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Ik werk zelf ook onregelmatige diensten als ik ochtenddienst heb neem ik brood mee en eet savonds warm Als ik middagdienst heb eet ik tussen de middag warm en neem savonds brood mee. Ok zou dus in jou geval tussen de middag voor het werk warm eten
    • Hallo,   Sinds kort heb ik een nieuw bijbaantje, als boodschappen bezorger bij de Abert Heijn.  Door het baantje werk ik een aantal dagen in de week van 14:00 tot 22:00 en ben ik onderweg op het moment van m'n dagelijkse avondmaaltijd. Ik prep m'n maaltijden omdat ik nu in de cut zit. Deze lijn trek ik graag door maar, hoe warm ik mijn eten nu op?  Tuurlijk kan ik bij willekeurige mensen aanbellen om te vragen of ik de magnetron mag gebruiken, het liefst meid ik dat.    Mijn vraag; Zijn er magnetrons langs de weg te vinden? Bij supermarkten, tankstations, etc? Of weet je betere alternatieven?>   Let me know!
    • Drijf het volume van de beenoefeningen zeker ook op zoals @Traveller040 zei. Enkel leg extension, leg curls en een leg press gaan toch te magertjes zijn voor een goede beenontwikkeling. Neem zeker squatten, romanian deadlift of gewone deadlifts en bijvoorbeeld lunges op in je schema. Laatste zijn compoundoefeningen en zijn algemeen gunstiger voor spierontwikkeling. Je hebt namelijk nogal veel isolatieoefeningen in je routine. Op zich niets mis mee maar ze nemen wel de bovenhand. Neem de verhouding minstens 2/3 compound en 1/3 isolatie in je trainingen.  
  • Sponsors