Advertentie:

Mieshka

Conditioning voor de fake powerlifter

Recommended Posts

(De fake powerlifter, dat ben ik zelf natuurlijk. Wel de lifts maar niet de wedstrijden en ook nog niet geheel de kracht. xD)

 

Ik wil best wel na mijn krachttraining nog wel even wat aan mijn conditie werken, want dat lijkt me goed voor het hart. :D

 

Mijn gym is geen hamstergym/wellness centre en heeft dus niet de standaard cardio apparatuur zoals loopbanden en crosstrainers. 

 

Dingen die mijn gym heeft: barbells, hex bar, schijven, dumbbells, kettlebells, bankjes, een rek, een shitload aan diverse tractor- en autobanden, hamers, battle ropes, springtouwen, slee, elastische banden, roeiapparaten en misschien vergeet ik nog wat. 

 

Dingen die wat mij betreft dan voor de hand liggen:

- roeien

- touwtje springen

- kettlebell swings

- slee duwen of trekken

- slaan met de battle ropes

- farmers walk met hex bar of kettlebells

- band aan gort slaan met hamer 

- sprintjes/joggen/lopen (doe ik liever buiten i.p.v. in de gym)

 

Hoe kan ik het beste een 'leuke' en 'nuttige' cardio doen die past bij mijn doel (sterk en fit)? Liefst in redelijk korte tijd natuurlijk. Wat, hoe lang/hoe veel reps... 

 

Ik train nu 4x per week, Wendler 5/3/1 schema met LB/UB split. 

 

Iemand tips? :)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Uit die lijst zijn de battle ropes het meest veeleisend. Probeer maar eens 3 setjes van 30 seconden all-out en je gaat weten wat je gedaan hebt. Alleen burpees komen in de buurt. Ik zou het wel invoegen in die dagen wanneer er niet met de armen getraind wordt.

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

ik lees dat ze ook tractor banden hebben, als deze een beetje groot zijn kun je jezelf heerlijk uitleven door ze over te kantelen, heeeeeel goed voor je uithoudingsvermogen.

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Peter Wouters:

Uit die lijst zijn de battle ropes het meest veeleisend. Probeer maar eens 3 setjes van 30 seconden all-out en je gaat weten wat je gedaan hebt. Alleen burpees komen in de buurt. Ik zou het wel invoegen in die dagen wanneer er niet met de armen getraind wordt.

 

Ja, ik heb de battle ropes al eens geprobeerd! Ziet er zo makkelijk uit als anderen het doen, maar viel tegen! xD

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hoi Arnie, of DHEA veel effect heeft op testosterone weet ik niet zeker. De conversie zou volgens onderstaande link heel zwak zijn. Toch niet bij mannen. Vrouwen zouden er meer baat bij hebben. Het is in elk geval geen muscle builder. Wel een gezondheidspromotor. Het zou cortisol verlagen en de arteriele stijfheid verbeteren doordat het NO (nitric oxide ofwel stikstofmonoxide) produktie verhoogt. http://www.brinkzone.com/general-health/dhea-hormone-facts/   Waarom je (vrije) testosterone laag ligt kan ik alleen maar naar gissen. Het is voor een specialist zelfs een hele opgave. Een mogelijkheid die volgens mij nogal voorkomt is te fanatiek sporten(hoge volumes) en/of diëten. Lees hier maar eens het verslag van zo'n geval. http://www.brinkzone.com/bodybuilding/natural-t-rebound-a-case-study/    
    • Beste medeforummers,   Ik ben nu ongeveer een jaar fanatiek bezig en heb mijn levensstijl drastisch veranderd. Ook ben ik verschillende supplementen gaan nemen waaronder DHEA 50mg(laatste 4 maanden). Ik vind zelf dat mijn resultaten niet in verhouding staan daarom heb ik drie keer mijn testosteron laten testen. Sowieso vind ik de waardes te laag maar de arts zal hier nooit iets voor gaan geven omdat alles nog net binnen de waardes valt. Sinds ik DHEA ben gaan gebruiken is mijn totale T iets toegenomen maar ook mijn SHBG en is mijn vrije testosteron lager Kan dit door de DHEA komen ? Ik ben overigens 36 jaar 1,90 en 90kg en mijn lichaamset blijft schommelen tussen de 18% - 20%.   Ik zal hier onder de uitslagen geven van de laatste drie keer:   Juni 2018   Testosteron 14 nmol/l Vrij Testestosteron (FAI) 27,5 %   (25-95) SHBG 51 nmol/l Albumine niet gestest   December 2017   Testosteron 13 nmol/l Vrije Testo Index 0,42 (0.20 - 1.00) SHBG 31 nmol/l Albumine niet gestest   Oktober 2017   Testosteron 13.2 nmol/l Vrij Testo Index 0.32 (0.20 - 1.00) SHBG 42 nmol/l Albumine 42 nmol/l   Ik ben erg benieuwd naar jullie mening !    
    • Ik trek de expander met beide handen uitelkaar. Ik voel het niet alleen in mijn triceps maar ook in de trapezius.
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition