Advertentie:

Mieshka

Conditioning voor de fake powerlifter

Recommended Posts

(De fake powerlifter, dat ben ik zelf natuurlijk. Wel de lifts maar niet de wedstrijden en ook nog niet geheel de kracht. xD)

 

Ik wil best wel na mijn krachttraining nog wel even wat aan mijn conditie werken, want dat lijkt me goed voor het hart. :D

 

Mijn gym is geen hamstergym/wellness centre en heeft dus niet de standaard cardio apparatuur zoals loopbanden en crosstrainers. 

 

Dingen die mijn gym heeft: barbells, hex bar, schijven, dumbbells, kettlebells, bankjes, een rek, een shitload aan diverse tractor- en autobanden, hamers, battle ropes, springtouwen, slee, elastische banden, roeiapparaten en misschien vergeet ik nog wat. 

 

Dingen die wat mij betreft dan voor de hand liggen:

- roeien

- touwtje springen

- kettlebell swings

- slee duwen of trekken

- slaan met de battle ropes

- farmers walk met hex bar of kettlebells

- band aan gort slaan met hamer 

- sprintjes/joggen/lopen (doe ik liever buiten i.p.v. in de gym)

 

Hoe kan ik het beste een 'leuke' en 'nuttige' cardio doen die past bij mijn doel (sterk en fit)? Liefst in redelijk korte tijd natuurlijk. Wat, hoe lang/hoe veel reps... 

 

Ik train nu 4x per week, Wendler 5/3/1 schema met LB/UB split. 

 

Iemand tips? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Uit die lijst zijn de battle ropes het meest veeleisend. Probeer maar eens 3 setjes van 30 seconden all-out en je gaat weten wat je gedaan hebt. Alleen burpees komen in de buurt. Ik zou het wel invoegen in die dagen wanneer er niet met de armen getraind wordt.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lees dat ze ook tractor banden hebben, als deze een beetje groot zijn kun je jezelf heerlijk uitleven door ze over te kantelen, heeeeeel goed voor je uithoudingsvermogen.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 uur geleden zei Peter Wouters:

Uit die lijst zijn de battle ropes het meest veeleisend. Probeer maar eens 3 setjes van 30 seconden all-out en je gaat weten wat je gedaan hebt. Alleen burpees komen in de buurt. Ik zou het wel invoegen in die dagen wanneer er niet met de armen getraind wordt.

 

Ja, ik heb de battle ropes al eens geprobeerd! Ziet er zo makkelijk uit als anderen het doen, maar viel tegen! xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Dit schema is voor zowel beginners al gevorderden! Veel succes en maak het jezelf niet te makkelijk
    • Hey mensen,

      Fit en ik hebben eens zitten brainstormen en door de vele vragen hebben we dus bij deze een 4 dagen split schema opgesteld.
      Dit schema kan je alleen zien en openen als je daadwerkelijk een account hebt op dit forum.

      Succes mensen, het is een pittig schema en draait om maximale groei. Dit schema is niet gefocust op kracht, maar op algeheel groeien van de spiergroepen. Wil je dat 1 spiergroep harder groeit dan de ander (omdat hij in proportie achterloopt)?
      Dan pak je die spiergroep 2 keer per week en de rest 1 keer per week.

      Veel trainingsplezier en melkzuur haha! Trainingsschema beginners-semi gevorderd - 4 dagen split.docx
    • Schouders horen bij upper body en niet bij lower body. Zou niet nog eens armen apart doen op woensdag want armen krijgen, zoals al je andere spieren, 2x per week een training. Hou er rekening mee dat je biceps ook belast worden bij rug training en dat meer niet altijd beter is.
  • Sponsors