Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

Wanneer pull ups niet lukken

Recommended Posts

Advertentie:

yup, das een goede methode, zo heb ik ze ook geleerd, beginnen met chinups kan ook deze gaan veel gemakkelijker, of assisted met resistance band dat gaat ook goed

maar aan haar rug te zien kan ze echt wel een paar pullups maken denk ik zo, zitten een paar stevige lats in,

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

En of ze dat kan. Sivan Fagan is een personal trainer, fitness model en heeft specialisaties in oa sportvoeding, gewichtsverlies, krachttraining enz 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik train nu weer met elastiek, 2x per week tijdens UB day. Ik zie allerlei fit chicks (weighted) pull ups doen op instagram maar bij mij schiet het voor geen meter op. Nu denk ik wel dat ik zo'n 2x zo zwaar ben als de gemiddelde eeuwig intermittend fastende fitgirl dus dat maakt het ook niet bepaald makkelijk. Overhead presses schijnen trouwens ook een bijdrage te leveren. Oh ja en afvallen dus ook. xD

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij als hardcore crossfitter :)  zal er niet zoveel mee hebben maar alle isolatie oefeningen m.b.t je rugspieren (lats) helpen om je pullups te verbeteren, en dan vooral pull oefeningen om sterker te worden en om je de beweging eigen te maken.

 

je kan het ook zo zien dat de gemiddelde eeuwig intermitting fastende fitgirls die pullups met gewichten doen gewoon niet zwaar genoeg zijn.xD

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

*LOL* Hardcore crossfitter... xD

 

Ik heb dat een blauwe maandag gedaan, maar ik heb groot respect voor de conditie en kracht van deze mensen! Daarbij was ik echt het kneusje van de klas! :ph34r: Maar mijn 'probleem' met crossfit is: ik hoef niet zo nodig tijdens elke workout dood te gaan, en ik wil wel elke workout een barbell vasthouden. :) Ik wil gewoon sterk en fit worden. Het past meer bij mij en ik vind het leuker om meer powerlifting style te trainen (hoewel ik in vergelijking met de echte powerlifters natuurlijk ook een kneusje ben). ;) Crossfit(achtige) gyms zijn wel top trainingslocaties, voor mij dan. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

niemand die met gewichten werkt is een kneusje>:(  ik zie hier de hele week al pr's voorbij komen, dat is niet iets wat kneusjes doen

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minuten geleden zei alex:

niemand die met gewichten werkt is een kneusje>:(  ik zie hier de hele week al pr's voorbij komen, dat is niet iets wat kneusjes doen

 

 

 

 

Ja, nee, ja... Ik zeg: 'in vergelijking met...'! :$ Maar je hebt toch ook wel een punt. Want als ik mezelf alleen met mezelf vergelijk (zoals dat heurt), ben ik natuurlijk gewoon keigoed bezig! B| En ik deadlift iedere gemiddelde vrouw de moeder. B|

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors